Vi som planerar äggdonation 2019
Grattis till alla plus och fina ultraljud!
Grattis till alla plus och fina ultraljud!
Hej! Jag är ny i denna tråd. Jag har en son men en svår sjukdom, det går dock inte att hitta mutationen hos honom, vilket gör att det inte går att testa om jag eller min sambo är bärare. Jag vill så gärna bli mamma igen! Därför är vi inne på att göra dubbeldonation/embryodonation. Jag har läst igenom lite i tråden och ni verkar vara många med erfarenhet, som jag gärna tar del av!
Vilka beviljas dubbeldonation i Sverige och hur lång är väntetiden? Vad jag förstår så är många nöjda med hjälpen de har fått i Riga, hur vet man vart i Sverige man kan gå för att "förbereda" inför insättning i tex Riga?
Jag lyckades få vårdcentralen att göra proverna, ska dit imorgon och ta dom tänkte jag. Jag är rätt förkyld, snuvig och har rethosta. Tror ni det kan påverka proverna?
Det var alltså:
Lupus anticoagulant
Cardiolipin antibodies
Homocysteine
Vi skulle behöva lite tips och råd. När vi var i Spanien i fjol tog de alla blodprover som gick att ta, inklusive på könssjukdomar som HIV, syfilis, hepatit B och C. Nu är proverna för gamla och måste göras om. För att slippa åka en extra vända tänkte vi försöka fixa det i Sverige. Var vänder man sig för att få göra de här proverna. Hur har ni gjort?
Tacksam för snabba tips!
Nu har jag fått en ny plan, uppdaterar listan.
På gång:
Sjuttiosjuan FET 4 oktober
UndrandeSökare FET oktober
Missne FET oktober/november
Lilla Gs mamma
CrookedTail FET November
Å lilla jag har FET 28 oktober!
På gång:
Milla91 FET 28 oktober
Lilla Gs mamma
CrookedTail FET november
Uppdaterad lista :)
På gång:
Milla91 FET 28 oktober
Lilla Gs mamma
CrookedTail FET november
sandraabinger (insättning senast december)
Åh, vad tråkigt SpottedRose. :( Jag tycker ändå inte att ni ska ge upp! Kanske ta en paus och sedan testa en annan klinik. Jag vet inte vilken ni har varit på nu, men Olga i St. Petersburg eller Ava Riga är ju de klinikerna med bäst resultat.
På gång:
Lilla Gs mamma
CrookedTail FET november
sandraabinger (insättning senast december)
Snurranfian
Ruvar:
Milla91 FET 28 oktober