• CrookedTail

Vi som planerar äggdonation 2019

Motnyttliv skrev 2019-09-27 21:21:03 följande:

Nej så ledsamt ! Hoppas nästa försök lyckas för er. Verkar vara många med tips på hur man kan förbereda kroppen bättre, men tror också att vissa embryon helt enkelt inte är det som kommer att fästa oavsett hur bra de ser ut innan insättningen. Förhoppningsvis har ni några fler ägg att försöka med och inom snar framtid.

Precis så tror jag med, det hänger på embryot, så länge alla andra förutsättningar finns. Som tur är har vi 11 embryon i frysen, jag hoppas att nästa tar sig.
    Apr 2017: spontangravid, MA i v.13 | Jan 2019 IVF: 0 ET | Apr 2019 IVF: 0 ET | Sep 2019 ÄD: 1 ET
  • CrookedTail
    AnnaLa skrev 2019-09-27 23:58:44 följande:

1.färskt 1 embryo- kemisk graviditet

2. fet 2 embryon- utomkveds

3. fet 2 embryon- gravid med min nu 2 åriga dotter:)

Syskonförsök

1.fet 1 embryo- gravid missfall v 7

2. fet 1 embryo- negativt

3. fet 1 embryo - positivt..så hoppas jag det fortsätter så..

Så man får väl säga på 3 dje försöker båda ggrerna om det här skulle gå vägen ( peppar peppar...)

Nä jag var också rädd för tvilling graviditet men samtidigt ville jag öka chanserna..

hade antagligen satt in två den här sista gången också om jag hade haft två:)

Ja det är bara hoppas att rätt

Embryo dyker upp. Och att det också är en bra cykel, där slemhinna och så stämmer.

Var ju aldrig ett problem för mig de första tre omgångarna utan har kommit nu sista året... min egna teori är att klimakteriet är nära..

Det kommer att gå vägen!

Jag gissar att barnen blir helsyskon? (Olikåldrade tvillingar??). Fick ni ut 8 embryon från början, eller var det något som inte klarade sig på vägen?

Jag håller tummarna för att det blir tredje gången gilt för erat syskonförsök med!

Jag fick definitivt svar på blodprovet igår kväll, så nu får vi börja planera in ett FET.
    Apr 2017: spontangravid, MA i v.13 | Jan 2019 IVF: 0 ET | Apr 2019 IVF: 0 ET | Sep 2019 ÄD: 1 ET
  • CrookedTail
    Limarie skrev 2019-10-03 09:38:21 följande:

Positiva nyheter:

Vi står sedan tidigare i Sahlgrenskas äggdonationskö. Men väntetiden låg på 2 år. Så länge ville vi inte vänta och skickade därför en egenremiss till Karolinska. Igår kom bekräftelsen. Vi står nu i deras kö istället.

Väntetid där 2-3 månader för nybesök och sedan 2-3 månader väntetid på en donator.

Gud, vilken skillnad. Och vi är så tacksamma över det fria vårdvalet som numera finns i Sverige.

Tänkte skriva det i fall det är flera som väntar länge på äggdonation i Sverige.

Är det någon av er som har gjort sina försök på Karolinska?

Åh, så skönt!
  • CrookedTail
    Lilly2013 skrev 2019-10-04 10:28:52 följande:

Nu e det tyvärr slut för denna gången, det var som jag befarade, det hade slutar utvecklas.

Nää, fy vad tråkigt och orättvist! Och så onödigt att behöva gå så länge innan man får besked. :( Lider med dig!
  • CrookedTail

Nu har vi kontaktat kliniken för ytterligare ett försök.

Förra gången tog vi ett (färskt) embry och embryo glue. Denna gången rekommenderar dom blastocystodling, assisted hatching och embryo glue.

Jag funderar på att ta 2 (frysta) embryon och blasocystodling. Är lite tveksam till om embryo glue och assisted hatching är värt pengarna. Vad säger ni?

De vill oxå att jag tar följande blodprov, är det någon som har koll på varför man tar dessa?

Lupus anticoagulant
    Cardiolipin antibodies
    Homocysteine
  • CrookedTail

Tack för alla tips och råd inför mitt nästa försök!

• CrookedTail
    UndrandeSökare skrev 2019-10-06 23:26:57 följande:
    Förstår om det kan kännas hopplöst, men IvfSerums Mensblodtest hjälpte ju för Frazze, så det är absolut värt att göra.

Hoppas Dr Lakutin har nåt förslag åt dig vad du kan göra annolunda inför nästa gång. Fråga om han tror det var fel på embryot eller för lite immunmediciner som var orsaken till missfallet? Det är bra om man förändrar nåt inför varje försök för att öka chanserna. Högre kortisondos än 16mg och tätare intralipiddropp är ju en möjlighet.

Tyvärr kan kromosomtest på blodet vara normalt men Sperm dnatest ändå vara onormalt. Du kan ju fråga Dr Lakutin om din man kan få göra Sperm dna fragmentationstest nu i Riga? Det gick ju inte att göra det när ni var där i januari 2019.

Hoppas det funkar med Cytotec. Det kan behövas många tabletter ibland för det att funka, en kvinna jag pratade med fick ta 12 tabletter men då satte det igång sen.
    Oj! Att de ens fortsätter med Cytotec då. Jag fick ta två, sen gick de vidare med skrapning.
  • CrookedTail
    UndrandeSökare skrev 2019-10-07 09:15:54 följande:
    8 tabletter per dag är tydligen maxdos av Cytotec, men vissa behöver högre doser verkar det som. Nackdelen med Cytotec är att det kan sluta med att man måste skrapa iallafall, som det blev för dig. Jag har alltid vägrat Cytotec, min kropp brukar alltid sköta missfallen av sig självt, fast då kan man ibland få vänta tills det sätter igång.
    Eller jag fick nog 4 tabletter, fast vid 2 tillfällen. Fostret hade slutat utvecklas i v.8, det upptäcktes i v.13 och det hade nog suttit kvar länge till om vi inte hade gjort något åt det. Efter första behandlingen med Cytotec kom det ut massor under flera timmar. Sen trodde jag att det var klart. Skulle ta ett grav-test en månad senare för att se så att kroppen återhämtat sig, men testet var fortfarande positivt då. Det visade sig att det fortfarande fanns rester kvar som inte släppt. Fick en Cytotec-behandling till, men det hände absolut ingenting, så fick åka in på skrapning dagen efter. Önskar det hade upptäckts tidigare och att jag hade fått skrapas med en gång. 
  • CrookedTail
    UndrandeSökare skrev 2019-10-07 10:02:49 följande:

Hoppas verkligen du slipper göra fler Cytotecbehandlingar i framtiden. Siktar du på att göra nästa försök i november ? Eller december?

Skulle jag hamna i den situationen igen skulle jag välja att skrapas med en gång, aldrig mer Cytotec! Men låt oss hoppas att jag aldrig hamnar i den situationen igen.

Jag hoppas att det blir i november. Det beror väl lite på min mens antar jag. Men så snart det går iaf.
  • CrookedTail
    Maran73 skrev 2019-10-07 17:28:54 följande:

Hallå hallå! Idag har jag varit på RUL, jättemysigt att se bebis och allt såg fint ut. <3 Nästa är redan om drygt två veckor, då de kollar hjärtat extra noga pga min diabetes (som innebär en något ökad risk för missbildningar i hjärtat).

Så spännande! Skönt ändå att ha kontroller ofta :)
Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2019