UndrandeSökare skrev 2019-10-07 09:15:54 följande:
8 tabletter per dag är tydligen maxdos av Cytotec, men vissa behöver högre doser verkar det som. Nackdelen med Cytotec är att det kan sluta med att man måste skrapa iallafall, som det blev för dig. Jag har alltid vägrat Cytotec, min kropp brukar alltid sköta missfallen av sig självt, fast då kan man ibland få vänta tills det sätter igång.
Eller jag fick nog 4 tabletter, fast vid 2 tillfällen. Fostret hade slutat utvecklas i v.8, det upptäcktes i v.13 och det hade nog suttit kvar länge till om vi inte hade gjort något åt det. Efter första behandlingen med Cytotec kom det ut massor under flera timmar. Sen trodde jag att det var klart. Skulle ta ett grav-test en månad senare för att se så att kroppen återhämtat sig, men testet var fortfarande positivt då. Det visade sig att det fortfarande fanns rester kvar som inte släppt. Fick en Cytotec-behandling till, men det hände absolut ingenting, så fick åka in på skrapning dagen efter. Önskar det hade upptäckts tidigare och att jag hade fått skrapas med en gång.