• Längtansblåblomma

Försöker bli gravid med 1a barnet

Hej!

Jag är 29 år och är mitt i bebisverkstan för att lyckas bli gravid med första barnet. Har försökt några månader utan minsta plus på stickan... Vore kul att dela denna resa med några som är i samma situation. Är du en av dem? :)

• Svar på tråden Försöker bli gravid med 1a barnet
  • Tokfia92

Nu har vi vart och fått resultaten och spolat!

Jag såg tydligen exemplarisk ut och spinningen kändes inte alls på mig, har ju läst väldigt mycket om det så var orolig men läkaren var helt fantastisk och jag blev nästan överraskad över hur bra det gick, men så var det ju fri passage med. Vi fick veta att sambons simmare är få och slöa men att det absolut inte är omöjligt att det tar sig.

Hon satte oss iaf i ivf kö men jag hoppas innerligt att vi aldrig behöver ta oss så långt. På något vis är det ändå en lättnad, man vet hur läget ser ut och att man får hjälp om det inte går på naturlig väg. Känner mig 20kg lättare nu än imorse.

• Värphönan
    piffan87 skrev 2019-01-07 02:55:31 följande:
    Hej tjejer! Hoppas jag får komma tillbaka hit igen. Precis innan julafton fick vi missfall och jag tog det så hårt att jag knappt klev ur sängen. När det äntligen funkat så fick jag vara glad i en vecka. Kan inte förstå hur livet kan vara så orättvist (och missförstå mig rätt, det finns säkerligen flera som har en värre vardag än mig men fy fan...) Den smärtan är bland det värsta jag varit med om.. 

Vill gärna komma tillbaka hit till er och hjälpas åt att peppas i vardagen igen <3 Hoppas ni har haft en fantastisk jul och nyår!

Tråkigt att höra att det inte gick vägen Rynkar på näsan

Välkommen tillbaka till peppen! Hoppas ni får ett plus snart igen Hjärta

• Längtansblåblomma
    Hej tjejer! Hoppas jag får komma tillbaka hit igen. Precis innan julafton fick vi missfall och jag tog det så hårt att jag knappt klev ur sängen. När det äntligen funkat så fick jag vara glad i en vecka. Kan inte förstå hur livet kan vara så orättvist (och missförstå mig rätt, det finns säkerligen flera som har en värre vardag än mig men fy fan...) Den smärtan är bland det värsta jag varit med om.. 

Vill gärna komma tillbaka hit till er och hjälpas åt att peppas i vardagen igen <3 Hoppas ni har haft en fantastisk jul och nyår!
    Hej!

Vad ledsen jag blir av att läsa detta, beklagar verkligen:( tänk att livet ska vara så jääääkla orättvist, hur är det ens möjligt?! :(

Klart att du ska komma tillbaka hit så att vi alla kan hålla tummarna för att du snart får ett plus igen.

Kram och styrka<3
  • Längtansblåblomma
    Tokfia92 skrev 2019-01-07 17:04:27 följande:

Nu har vi vart och fått resultaten och spolat!

Jag såg tydligen exemplarisk ut och spinningen kändes inte alls på mig, har ju läst väldigt mycket om det så var orolig men läkaren var helt fantastisk och jag blev nästan överraskad över hur bra det gick, men så var det ju fri passage med. Vi fick veta att sambons simmare är få och slöa men att det absolut inte är omöjligt att det tar sig.

Hon satte oss iaf i ivf kö men jag hoppas innerligt att vi aldrig behöver ta oss så långt. På något vis är det ändå en lättnad, man vet hur läget ser ut och att man får hjälp om det inte går på naturlig väg. Känner mig 20kg lättare nu än imorse.

Åh vad skönt att spolningen gick bra för dig och inte alls så förfärlig som man hört att andra berättat om. Jag ska göra precis samma sak i övermorgon och börjar bli aningen nervös, men vad gör man väl inte för att komma närmare sin dröm? Ska även bli spännande att få höra om provresultaten!

Hoppas att det tar sig för er trots att simmarna är lite nedsatta<3 man har ju ändå läst om vissa solskenshistorier efter spolning, så hoppas att ni också får en. :)

Hur långt fram bokades ni in för IVF om det inte skulle funka? Fick du typ pergotime eller något annat som kunde hjälpa på traven?
  • Tokfia92
    Längtansblåblomma skrev 2019-01-07 19:12:28 följande:

Åh vad skönt att spolningen gick bra för dig och inte alls så förfärlig som man hört att andra berättat om. Jag ska göra precis samma sak i övermorgon och börjar bli aningen nervös, men vad gör man väl inte för att komma närmare sin dröm? Ska även bli spännande att få höra om provresultaten!

Hoppas att det tar sig för er trots att simmarna är lite nedsatta<3 man har ju ändå läst om vissa solskenshistorier efter spolning, så hoppas att ni också får en. :)

Hur långt fram bokades ni in för IVF om det inte skulle funka? Fick du typ pergotime eller något annat som kunde hjälpa på traven?

Ja de säger ju att det kan öka chanserna efter spinningen så vi håller tummarna! Om inget annat kan jag konstatera att jag vart extremt spänd innan, haft ont i kroppen i flera veckor och så fort vi fick veta resultaten så har jag verkligen kunnat slappna av!

Nej vi fick inte några mediciner eller liknande eftersom det inte var några fel på mig, ska tydligen vara ett skolboksexempel på hur det ska se ut ???? vi har inte fått någon kallelse än men hon sa att väntetiden är ca 8 månader till Sahlgrenska, så vi hoppas ju såklart det tar sig innan ;)

Spolningen kändes som sagt inte på mig (inte mindre bekvämt att ligga där och vifta med tårna för det men ändå????) nu efter känns det som lite kraftigare mensvärk bara. Det kommer gå kalasbra i övermorgon ????
  • Doftljuset

Vad tråkigt höra om ditt missfall! Du har all rätt att tycka livet är pissigt och orättvist. 

Vi peppar varandra och snart hoppas vi på plus för dig igen :) <3
  • Felicia3

Åh jag beklagar! Fyfasen :( fick själv precis missfall (3 dagar sedan),var v 6-8,men osäkert om det gått så långt innan det dog,kan ev suttit nån annanstans på mig med då jag hade vätska i buken. Hur mår du nu??

Jag har accepterat det ev stängt av känslorna el så orkar kroppen liksom inte sörja mer.är enormt jävla trött,aldrig varit såhär trött.och känner inte riktigt igen mig själv.

Stor kram till dig.

• Värphönan
    Soofo skrev 2019-01-07 14:40:38 följande:

Håller alla tummar som går! Gud vad spännande! Det KAN GÅ! :)

Hoppas den, dvs mensjäveln, håller sig långt borta..

Negativt test igår, fick ett par droppar blod när jag gick på toa förut så tänkte att nu sätter mensen igång men det va så lite att det inte ens blev nått på pappret så vi får se hur det utvecklar sig under dagen. Detta är min längsta cykel sen jag slutare med p-piller i somras isåfall.

Lever nånstans mellan hopp och sorg nu.
  • Längtansblåblomma
    Tokfia92 skrev 2019-01-07 22:25:25 följande:

Ja de säger ju att det kan öka chanserna efter spinningen så vi håller tummarna! Om inget annat kan jag konstatera att jag vart extremt spänd innan, haft ont i kroppen i flera veckor och så fort vi fick veta resultaten så har jag verkligen kunnat slappna av!

Nej vi fick inte några mediciner eller liknande eftersom det inte var några fel på mig, ska tydligen vara ett skolboksexempel på hur det ska se ut ???? vi har inte fått någon kallelse än men hon sa att väntetiden är ca 8 månader till Sahlgrenska, så vi hoppas ju såklart det tar sig innan ;)

Spolningen kändes som sagt inte på mig (inte mindre bekvämt att ligga där och vifta med tårna för det men ändå????) nu efter känns det som lite kraftigare mensvärk bara. Det kommer gå kalasbra i övermorgon ????

Tokfia92 skrev 2019-01-07 22:25:25 följande:

Nu har jag också fått göra en spolning och fått våra provsvar från testerna.

Spolningen gjorde dessvärre rätt ont för mig, så det var skönt att det ändå gick relativt snabbt. Gynekologen kunde inte se några stopp, och allt såg jättefint ut på proverna, kändes ju både jättebra och konstigt på samma gång, hur svårt ska det vara liksom? :(

Vi fick också en remiss till sahlgrenska för att ställas i kö till IVF. Jag fick höra att det kan ta uppåt ett år att få en tid, så hoppas innerligt att det tar sig innan dess!

Känner precis som du beskriver efter resultaten, hur man på något vis äntligen kan slappna av lite och axlarna sjönk ned en decimeter typ.. Nu är det bara att vänta och se vad året har att bjuda på... :)
  • Malin Annie Carolina

Hej på er!

Jag och min sambo har försökt i över ett år och tankarna går upp och ner. Värst blir det dock när man knarkar FL för mycket och bara lägger de ledsnaste historierna på minnet och i dom stunderna är jag övertygad om att jag är infertil. Jag har en grundkänsla av att jag kan få barn naturligt och hatar när jag går in i hopplöshet för vill tro att det helt enkelt tar längre tid för vissa utan att det behöver vara något fel (har regelbunden mens, inte fyllt 30 bla bla bla). Jag kör med NC och har nu börjat köra med ägglossningstest också. Sagt att vi ger det 3 månader till innan utredning.

Hur resonerar ni kring att det tar lite längre tid? Har ni helt tappat hoppet eller känner ni vissa dagar att det här ju visst kommer gå! Har ni blivit gravida tidigare i livet?

Kanske spretigt inlägg. Sorry :) 

Svar på tråden Försöker bli gravid med 1a barnet