• Längtansblåblomma

Försöker bli gravid med 1a barnet

Hej!

Jag är 29 år och är mitt i bebisverkstan för att lyckas bli gravid med första barnet. Har försökt några månader utan minsta plus på stickan... Vore kul att dela denna resa med några som är i samma situation. Är du en av dem? :)

• Svar på tråden Försöker bli gravid med 1a barnet
  • oshark
    piffan87 skrev 2018-12-18 08:34:38 följande:

Tjejer, jag fick precis världens bästa julklapp (dom två första var väldigt svaga så tog ett digitalt)

Åååh grattis <3
  • piffan87
    oshark skrev 2018-12-18 10:09:47 följande:

Åååh grattis <3

Tack snälla<3 kan inte förstå att det är på riktigt! Overkligt..
  • Tessi1

Tjejer, jag fick precis världens bästa julklapp (dom två första var väldigt svaga så tog ett digitalt)

Men gud Grattis <3 hade du känt några symptom?
  • piffan87
    Tessi1 skrev 2018-12-18 13:08:34 följande:

Men gud Grattis <3 hade du känt några symptom?

Haha jag har nog haft alla symptom man kan ha. 5 dagar efter ÄL fick jag fruktansvärt ont i vänster äggstock. Var tvungen att ta en värktablett. Därefter har det kommit och gått nästan varje dag. Haft ordentliga menssmärtor utan någon mens. Mina bröst har blivit större, bröstvårtorna med och man ser blodådrorna mycket tydligare. Lite yrsel, illamående och humörsvängningar. Började gråta när jag tittade på ett luciatåg. Trodde jag blivit knäpp..
  • Jitang

Super Grattis!! Bästa julklappen!!
  • piffan87
    Jitang skrev 2018-12-18 14:22:10 följande:

Super Grattis!! Bästa julklappen!!

Tack snälla<3 helt klart den bästa julklappen!
  • Timal89

Jättemega stort grattis!! har du tempat denna cykel? Skulle du vilja visa den i så fall?
  • piffan87
    Timal89 skrev 2018-12-18 16:36:47 följande:
    Jättemega stort grattis!! har du tempat denna cykel? Skulle du vilja visa den i så fall?
    Självklart! Den har varit väldigt annorlunda gentemot tidigare. Jag har alltid haft en kurva som gått stadigt uppåt. Denna har svängt mer.. 

• Längtarefterbarn83

Men ÅH! Grattis! :)
  • Längtarefterbarn83
    Linkan92 skrev 2018-12-18 06:59:16 följande:

Ett tips i all välmening som ni kanske redan vet om, detta då jag ser att ni skrivit att ni ibland har väldigt långa cykler. Har ni fått en gynekologisk undersökning med ultraljud? Detta för att utesluta PCOS som är en vanlig orsak till lång och oregelbunden menscykel. Andra vanliga symtom är ökad behåring, svårt att gå mer i vikt (detta pga hormonpåverkan). Inget illa menat, jag vill bara hjälpa! Allt gott :)

Jag har inte kollat PCOS. Kollade symtom nu och jag har inga av symtomen direkt. Mensen har alltid varit regelbunden, det är bara senaste månaderna som den svajjat. Kan säkert bero på stress också.

Men tack, ska ha det i åtanke då det också stod att man ibland inte har några symtom alls :)
Svar på tråden Försöker bli gravid med 1a barnet