Tösen01 skrev 2018-12-10 18:47:39 följande:
Jag har ALDRIG haft några större "problem" när jag haft mens. Lite mensvärk bara och korta små blödningar (då menar jag även utan några hormoner). Fick min mens idag, efter en HEL vecka av mensvärk och illamående, kräkts och knappt kunnat äta. Trodde ett tag att jag kanske var gravid, men kände sent igår kväll att det var på gång och imorse kom allt. Seriöst, jag kräktes 3 ggr på tåget, blödde ner mig totalt och svimmade. Var tvungen att gå hem från jobbet då jag var så dålig. Har fortfarande ont, inga stora smärtor, men ont. Blöder som aldrig förr... Känner mig helt matt och yr. Blodtrycksfall så fort jag försöker göra något. Jag är ganska förvirrad, för så här dålig har jag aldrig någonsin varit inför/under en mens. Har detta hänt någon av er? Första mensen efter ppiller stopp. Kan det bli såhär? Kommer det allttid vara såhär nu? Jag vet att ni inte kanske är läkare eller så, men kvinnor som alla bär på mycket erfarenhet. Det sköna är nu att det går att börja räkna ut ÄL.
Hur länge gick du på p-piller?
När du går på p-piller har du ju inte ägglossning, så egentligen har du inte mens utan en bortfallsblödning. Man har därför sällen en lika kraftig och smärtsam blödning, vilket är varför p-piller används för att behandla diverse åkommor som resulterar i smärtsam menstruation.
Jag hoppas verkligen att det inte ska fortsätta så för dig, men har du lika ont nästa mens (om det blir någon) tycker jag du ska ringa gyn.