• Längtansblåblomma

Försöker bli gravid med 1a barnet

Hej!

Jag är 29 år och är mitt i bebisverkstan för att lyckas bli gravid med första barnet. Har försökt några månader utan minsta plus på stickan... Vore kul att dela denna resa med några som är i samma situation. Är du en av dem? :)

• Svar på tråden Försöker bli gravid med 1a barnet
  • Värphönan

Sofoo: nej va tråkigt! Håller verkligen tummarna för att det tar sig så som ni legat i nu då!

Jag har Bim måndag/tisdag så vi får se hur det går. Börjat känna som mensvärk emellanåt så jag har inga höga förhoppningar. Vi va skilda åt dagarna innan äl också så enda chansen är om nån duktig simmare överlevt i fem dagar.

Tänkte testa med bisolvon och rosenrot från nästa cykel å se om jag märke skilllnad på hur kroppen beter sig.

• SherreMol
    Tokfia92 skrev 2018-12-27 01:27:48 följande:

Hello, hoppas det är ok att även jag hoppar in här :)

Jag är 26 och min sambo 35, vi har försökt i 18 månader och är mitt uppe i en utredning. Lämnat alla prover och så och har tid i början på januari för spolning och provsvar och jag vet ärligt talat inte om jag någonsin har vart så här jäkla nervös inför något någon gång ????

Någon som har gjort en spolning och kan säga om det är så hemskt som Google verkar antyda? ????

Är nog dock ännu mer nervös för att proverna ska vara dåliga och säga att vi aldrig kommer kunna få några barn :(

Hur får man huvudet att sluta snurra? Förlåt för långt inlägg ????

Tror smärtan/obehag runt spolning är väldigt olika. Har själv gjort en och den kändes knappt. Fick två värktabletter som jag tog ca 1 timme innan. Själva spolningen kändes knappt. Kändes att det strama till lite bara. Jag hade friflöde på båda sidorna, så det skapades ingen tryck som kan medföra smärta.

Men så som jag förstår det så kan smärtnivån påverkas beroende på om man har blockage eller fri flöde. Sen har alla olika smärtnivåer. Hoppas detta kunde lugna dig lite :D
  • Soofo

Värphönan: det verkar ju som att rosenrot och bisolvon fungerar för många, ska nog också hoppa på det om det inte går vägen den här månaden.

Hoppas då för er skull att det är någon tapper liten soldat som simmar runt trots alla odds. Det är ju inte en omöjlighet! Jag kryssar för er.

Har du klarar att hålla dig ifrån att testa?:)

• Värphönan

Soofo: Tack Glad Jag har faktiskt lyckats hålla mig från gravidietstest iaf. Har tagit ett par äl-prov (några billigare stickor jag hade hemma) för att se om det gav nått utslag. Man kan ju få positivt innan mens och vid graviditet på dom också men än så har det inte gett det minsta tecken på nått på dom.

Jag har ganska kort lutealfas så idag är det ÄL+9 och det är väl först nu som man eventuellt skulle kunna se något över huvud taget? På måndag har jag BIM men jag har lovat mig att hålla mig till på tisdag om mensen inte kommit innan dess. Blir så besviken varje gång jag får nevativt =/ Iof är det väl inte så himla mycket bättre med mens då blir jag också besviken men då vet jag iaf hur läget ligger och inte bara att jag testat förtidigt så att jag får upp förhoppningen om att jag kanske kan testa imorgon igen så kaaaanske? hehe.. vilket långt utlägg det blev. Men det kliar i fingrarna hela tiden! 

• Värphönan
    Mollisen1 skrev 2019-01-01 09:49:29 följande:

Hej,

Jag är ny här på familjeliv. Jag och min sambo är 26 år och har försökt bli gravida sedan oktober. Fick min mens den 30/12 tyvärr, blir nya tag nu i januari. Vi längtar så mycket efter en egen bebis. Så roligt att det finns sådana här forum! Jag följer er gärna på era resor. Har beställt ägglossningstest så ska testa hur det fungerar, har tidigare räknat dagar och gått på känsla, min cykel är regelbunden på 26 dagar därav har jag någorlunda koll på kroppen (tror jag). Vill verkligen maximera mina chanser att bli gravid.

Jag har lärt mig jättemycket om min cykel sen jag började med ÄL-test. Jag har 11-12 dagars lutealfas så äl skedde aldrig när jag innan trodde att det gjorde det. Inte för att jag blivit gravid efter det heller men iaf större chans att pricka rätt tid. Håller tummarna för att det tar sig för er nu i januari!Glad
  • piffan87
    Hej tjejer! Hoppas jag får komma tillbaka hit igen. Precis innan julafton fick vi missfall och jag tog det så hårt att jag knappt klev ur sängen. När det äntligen funkat så fick jag vara glad i en vecka. Kan inte förstå hur livet kan vara så orättvist (och missförstå mig rätt, det finns säkerligen flera som har en värre vardag än mig men fy fan...) Den smärtan är bland det värsta jag varit med om.. 

Vill gärna komma tillbaka hit till er och hjälpas åt att peppas i vardagen igen <3 Hoppas ni har haft en fantastisk jul och nyår!
  • Soofo
    Värphönan skrev 2019-01-05 14:58:33 följande:

Soofo: Tack  Jag har faktiskt lyckats hålla mig från gravidietstest iaf. Har tagit ett par äl-prov (några billigare stickor jag hade hemma) för att se om det gav nått utslag. Man kan ju få positivt innan mens och vid graviditet på dom också men än så har det inte gett det minsta tecken på nått på dom.

Jag har ganska kort lutealfas så idag är det ÄL+9 och det är väl först nu som man eventuellt skulle kunna se något över huvud taget? På måndag har jag BIM men jag har lovat mig att hålla mig till på tisdag om mensen inte kommit innan dess. Blir så besviken varje gång jag får nevativt =/ Iof är det väl inte så himla mycket bättre med mens då blir jag också besviken men då vet jag iaf hur läget ligger och inte bara att jag testat förtidigt så att jag får upp förhoppningen om att jag kanske kan testa imorgon igen så kaaaanske? hehe.. vilket långt utlägg det blev. Men det kliar i fingrarna hela tiden! 

Hur går det? Kryssar för att det inte är någon menar i sikte!! :)
  • Värphönan
    Soofo skrev 2019-01-07 11:24:16 följande:

Hur går det? Kryssar för att det inte är någon menar i sikte!! :)

Ingen mens än men dagen är inte slut än. Haft lite känningar, mått lite illa idag också så tyvärr tror jag att den är på g. Men om den inte visat sig innan imorgon bitti blir det ett test då :)
  • Soofo
    Värphönan skrev 2019-01-07 13:19:46 följande:

Ingen mens än men dagen är inte slut än. Haft lite känningar, mått lite illa idag också så tyvärr tror jag att den är på g. Men om den inte visat sig innan imorgon bitti blir det ett test då :)

Håller alla tummar som går! Gud vad spännande! Det KAN GÅ! :)

Hoppas den, dvs mensjäveln, håller sig långt borta..
Svar på tråden Försöker bli gravid med 1a barnet