• Längtansblåblomma

Försöker bli gravid med 1a barnet

Hej!

Jag är 29 år och är mitt i bebisverkstan för att lyckas bli gravid med första barnet. Har försökt några månader utan minsta plus på stickan... Vore kul att dela denna resa med några som är i samma situation. Är du en av dem? :)

• Svar på tråden Försöker bli gravid med 1a barnet
  • Anonym 67
    piffan87 skrev 2018-12-18 08:34:38 följande:

Tjejer, jag fick precis världens bästa julklapp (dom två första var väldigt svaga så tog ett digitalt)

Åååå så glad jag blir för din skull!!! Jag är i vecka 4+4 idag, så svårt att fatta, glad och samtidigt livrädd. Vill du följas åt och bolla tankar så skriv :) stort grattis!
  • TrueLove12
    Längtarefterbarn83 skrev 2018-12-18 06:57:17 följande:

Nej fy inget kul alls!

Jag förstår att du inte tror på din tur, det gör oftast inte jag heller. Det blir väl så när mensen kommer månad efter månad. Just idag känner jag mig lite positiv så tror och hoppas åt oss båda <3

Kram

Nä de e inget kul direkt.

Ja och de har vart så här sedan nov 2017 så känner inget hopp försökt så gott de gick hålla humör uppe och försöka m.m men just nu är de inte alls på topp.

Troligen tar de ett tag till men ska försöka prata med min man om det här med fertilitetsundersökning men de gäller ju oss båda så känns inte helt kul och ta upp med min man.

Man blir sä himla ledsen när man inte får det här plusset
  • Jitang
    TrueLove12 skrev 2018-12-19 06:06:40 följande:

Ja och de har vart så här sedan nov 2017 så känner inget hopp försökt så gott de gick hålla humör uppe och försöka m.m men just nu är de inte alls på topp.

Troligen tar de ett tag till men ska försöka prata med min man om det här med fertilitetsundersökning men de gäller ju oss båda så känns inte helt kul och ta upp med min man.

Om du går privat så behöver din man inte vara delaktig. Min kompis valde att bara kolla sig först eftersom hennes man är lite svår, eftersom hon var trött på att bli ledsen varje månad och lägga pengar på olika saker som kanske kunde hjälpa. Så hon spolade och tog testerna. Jag gjorde mitt privat också blodprover + spolning ca 4000-4500 kr. Spolningen var det dyra på ca 3000kr. Skönt att ha det gjort bara.
  • piffan87
    Längtarefterbarn83 skrev 2018-12-18 19:41:08 följande:
    Men ÅH! Grattis! :)
    Tack snälla! <3 
  • piffan87
    Anonym 67 skrev 2018-12-18 23:56:18 följande:
    Åååå så glad jag blir för din skull!!! Jag är i vecka 4+4 idag, så svårt att fatta, glad och samtidigt livrädd. Vill du följas åt och bolla tankar så skriv :) stort grattis!
    Åh tack snälla och detsamma! Jag är "bara" 4+1 och ja jag håller med dig. Väldigt overkligt! Följs gärna åt :)
  • Längtarefterbarn83
    TrueLove12 skrev 2018-12-19 06:06:40 följande:

Jag har inte hållit på lika länge som er. Vi har försökt sen i februari 2018, men den där jävla mensen gör en så ledsen.

Jag tog upp med min kille om fertilitetsutredning och det var superjobbigt, men han tog det bra. Vi har ställt oss i kö så får träffa någon i typ april. Hoppas ju såklart att det tagit sig innan.
  • Soofo

Grattis alla som har plussat!! Vilken dröm!

Jag fick mens den 15, bröt ihop en stund, grät en skvätt och tyckte det var lite konstigt också, men fast klar på att försöka vidare. Men, jag kan inte släppa ?jag är gravid? känslan. Min kropp är verkligen inte som vanligt. Det började med brösten, dom är större än vanligt och känns hårdare och rundare. Jag blir andfådd jättelätt dessutom. Testade mig dagen innan mens men fick då minus på stickan. Mensen var bara i 3 dagar, jag brukar ha 5, och nu kommer det bara någon slags konstig flytning. Efter mensen så blev jag dålig med ont i kroppen, feberkänsla och ont i huvudet i föera dagar. Nu mår jag illamhelt plötsligt emellanåt. Jag tror jag är gravid, men är rädd för att jag inbillar mig. Så nu har jag bestämt att jag ska ta ett test på julaftonsmorgon, som jag hade tänkt från början.

Jag har ju nästan blivit kyrklig i allt det här, slänger in en bön så fort jag är där här nu i juletider när alla syskonbarn sjunger i kören. Haha. Vingård hoppas han är med på tåget, han där uppe!

Är det någon fler som ska testa på julafton?

• TrueLove12
    Jitang skrev 2018-12-19 07:44:47 följande:

Om du går privat så behöver din man inte vara delaktig. Min kompis valde att bara kolla sig först eftersom hennes man är lite svår, eftersom hon var trött på att bli ledsen varje månad och lägga pengar på olika saker som kanske kunde hjälpa. Så hon spolade och tog testerna. Jag gjorde mitt privat också blodprover + spolning ca 4000-4500 kr. Spolningen var det dyra på ca 3000kr. Skönt att ha det gjort bara.

Vi har dock inte råd med privat så de får bli de vanliga isf tyvärr. Men ska se nästa år vad som händer oxå
  • Doftljuset

Hej tjejer,

Hakar på i denna tråd också om det är okej.

Är också inne på första barnet, vi har försökt några gånger nu men än så länge har ingenting skett.. Jag blir lite uppgiven mellan varven. 

Just nu väntar jag på mens som ska komma här i dagarna. Känner alla mens symptom väldigt väl, så hoppet är sådär... 

Hur ser det ut för alla andra i jul? BIM nära?

Svar på tråden Försöker bli gravid med 1a barnet