• Canary

Vi som har BIM november 18

Hej! Oktoberförsöket är kört för vår del får jag konstatera, och nu siktar vi vidare mot ett härligt plus i november istället! Så även om oktober knappt börjat är det dags att skapa en novembertråd.

Här välkomnar vi er som gör ert första försök och samlar upp er som tyvärr inte fick era efterlängtade plus i oktober.

Kort om mig: Gift kvinna 31 år, vi försöker få vårt första barn, går nu in på fjärde försöket.

BIM-listan nov

1/11 Canary

• Svar på tråden Vi som har BIM november 18
  • Johannamari
    Onlyme86 skrev 2018-11-09 20:31:55 följande:
    Just nu känner jag inte så mycket. Lite stick i magen ibland. Annars har jag mått illa och haft lite metallsmak i munnen. Men jag vet inte längre. Tempen sjönk i dag. Dock inte under min soverline. I morgon vet jag väl om mensen är på G. Brukar flo flytta fram din BIM så många dagar?
    Nä, alltså mensen har varit regelbunden under tiden jag haft spiral. Kom som en klocka när jag plockade ut den. Vid utplocket gjorde de ett VUL som såg början av ÄL och någon dag efter kände jag vanlig ÄL-värk som när ägget släpper antar jag. Har styrt appen efter de symtom jag haft + när mensen kommit. 

Förra månaden (försök 1) ville jag så gärna ha ett plus. Fick en liten mörkbrun blödning på BIM och tre dagar senare kom mensen. ÄL enligt appen var då 13. Gjorde sedan på chansning ÄL-test lite senare och fick glad gubbe, när man la in det i appen flyttades automatiskt mensen fram. 

Så inväntar mens i veckan. Hade regelbundet sex på ÄL-dagar enl. app. Och sedan när glad gubbe visades. Så får hoppas att något tagit sig, men jag vet inte. Känner som sagt ingenting och ska försöka hålla mig till nästa helg att testa.
  • Johannamari
    EllieJo skrev 2018-11-09 22:12:34 följande:
    Vilken lång framflyttning, men fler dagar att hoppas på! :) har också BIM 16:e november. Inte känt något speciellt förns imorse då jag fick en plötslig järnsmak i munnen, aldrig känt förut. Öm i munnen överlag, kan vara all annans jag ätit dock haha! Småfinnar har letat sig fram även här - ljuvligt!
    Svarade ovan om framflyttningen.. :D
    Vågar ju knappt hoppas på att det ska bli plus även om jag så gärna vill försöker jag ställa in mig på negativt. Helvete vilket bakslag det blir när man inte plussar.. 
  • Johannamari
    mangon skrev 2018-11-09 22:15:02 följande:
    Har bim 14e enligt flo.

Hade dock bara sex äl-4 & äl+1 så chansen är väldigt liten. Känner absolut ingenting.

Så ne. Blir nog inget denna månad
    Vilket försök är ni på?
    Vi tog ut spiralen typ samtidigt va? :) 
  • Evi82

Behöver eran hjälp.

Ägglossningstestet visade glad blinkande gubbe 1 november och fick fast gubbe 2 november sen kunde jag inte ta fler tester. Jag hade min senaste mens 20 oktober. När har man bim då?

• cassandra92
    Evi82 skrev 2018-11-09 22:46:26 följande:

Behöver eran hjälp.

Ägglossningstestet visade glad blinkande gubbe 1 november och fick fast gubbe 2 november sen kunde jag inte ta fler tester. Jag hade min senaste mens 20 oktober. När har man bim då?

Svårt att säga. Fast gubbe betyder oftast ägglossning inom 48 timmar. Och sen har ju alla olika lång lutealfas så kan ju dröja allt från runt 10-16 dagar typ till mens! :)
  • Mezzy
    Johannamari skrev 2018-11-09 20:23:32 följande:

Ni som går och väntar på BIM, hur mår ni?

Min app (FLO) flyttade fram BIM från 13 nov till 16-17nov. Jag mår precis som vanligt. Några dagar efter ÄL så stramade det lite i äggstockar annars inget märkbart. Har nu upptäckt en hel del småfinnar (röda och jävliga).. Vilket jag brukar få strax innan mens, så känns väl som att den knackar på dörren i nästa vecka. 

Jag mår också precis som vanligt! Sovit lite sämre och fått finnar vilket är ett tecken på att mensen kommer snart. Har bim på söndag eller måndag.

Har haft några dagar med metallsmak i munnen till och från men har haft det för någon månad sedan också så det verkar inte betyda något för mig. :(
  • mangon
    Johannamari skrev 2018-11-09 22:36:43 följande:

Vilket försök är ni på?

Vi tog ut spiralen typ samtidigt va? :) 

Tog ut spiralen i slutet av augusti. Fick första mensen efter spiral 17 september. Så detta blir min 3e mens som är beräknad nu o veckan.

Nidå? :)
  • DoriaP
    mangon skrev 2018-11-09 22:15:02 följande:

Har bim 14e enligt flo.

Hade dock bara sex äl-4 & äl+1 så chansen är väldigt liten. Känner absolut ingenting.

Så ne. Blir nog inget denna månad

Alla mina appar visar olika dagar för ägglossning och med ganska stor skillnad. Flo säger nu på måndag och NC på fredag!! Testar med stickor för att inte missa ÄL.
  • Anonym (Trean)

Mina spökstreck var inga spökstreck och nu har det bruna börjat avta och ett svagt illamående börjat infinna sig. Verkar som om vi kanske får en julibebis ändå :). Tack alla fina här inne för pepp och stöd. Önskar er alla finfina plus. Nu hoppas jag bara att denna lilla håller sig kvar. Imorgon blir det fin present till ?far?!

• Anonym (Trean)
    Anonym (Trean) skrev 2018-11-10 09:23:16 följande:

Mina spökstreck var inga spökstreck och nu har det bruna börjat avta och ett svagt illamående börjat infinna sig. Verkar som om vi kanske får en julibebis ändå :). Tack alla fina här inne för pepp och stöd. Önskar er alla finfina plus. Nu hoppas jag bara att denna lilla håller sig kvar. Imorgon blir det fin present till ?far?!

Skulle inte vara frågetecken runt far haha.
Svar på tråden Vi som har BIM november 18