• Anonym (Jff)

Kk som kristen??

Är det fel att ha kk om man är kristen och troende?!

• Svar på tråden Kk som kristen??
  • villbusa
    Merkel skrev 2018-10-05 08:25:08 följande:

Var inte Eva Adams KK

Så måste det ha varit! Det fanns ju ingen präst som kunde viga dem! Sex utanför äktenskapet... fy bubblan vilka syndare!
  • Anonym (Ja.)

Ja det finns mycket som är intressant som man faktiskt inte förstår. Vissa bra o vissa dåliga saker. Det finns många vittnesbörd på Youtube som är intressanta att lyssna på. Ha en välsignad dag. Det brukar vara Guds tjänst ( möte) på söndagar. Kolla upp vilken tid ni har i er stad. Det kan va väldigt olika. Men Gud kan göra stora under i DITT liv också.

• villbusa
    Anonym (Ja.) skrev 2018-10-06 04:19:16 följande:

Ja det finns mycket som är intressant som man faktiskt inte förstår. Vissa bra o vissa dåliga saker. Det finns många vittnesbörd på Youtube som är intressanta att lyssna på. Ha en välsignad dag. Det brukar vara Guds tjänst ( möte) på söndagar. Kolla upp vilken tid ni har i er stad. Det kan va väldigt olika. Men Gud kan göra stora under i DITT liv också.

Nej tack!

Jag lever ett bra liv...tror på människans inneboende kraft vetenskap o beprövad erfarenhet. Vittnesbörd från vidskepliga intresserar mig inte...
  • Anonym (Ja.)

Bless villbusa. Hoppas att du får en trevlig helg.

• oanonym
    Anonym (Ja.) skrev 2018-10-06 04:19:16 följande:

Jag kan ställa upp om du också går på bönestunder i moskeer?
  • villbusa
    Anonym (Ja.) skrev 2018-10-06 08:11:34 följande:

Jaaa äntligen fått tillräcklig inspiration att begära utträde ur svenska kyrkan. .. aldrig blivit av fast jag har så svårt för religion... men nu är det gjort!
  • Lamborghinis
    Anonym (Ja.) skrev 2018-10-06 08:11:34 följande:

Onödigt att ödsla sin tid på dem. Man kan aldrig lära en gammal hund sitta. Speciellt om hunden är bakom skärmen.
  • Anonym (Ja.)

Bra. Är det inte dem som viger alla. Så tycker att du gjorde helt rätt. Har också gått ur där.

• Glinda från Oz
    Anonym (Ja.) skrev 2018-10-05 06:55:59 följande:

Jag förstår att du inte vill tro. Och det är helt okej. För Gud tvingar ingen. Men du går "förlorad :( "

Men där har du bevisen om du vill tro eller ej. Det är svart på vitt. Sen får du vända dig till en pastor om du vill ha fler svar. Men du kan be till Gud själv. Be att han ska bevisa att han finns. Om det behövs. För jag VET redan att han finns. Bless. Ha en trevlig helg villbusa. Jesus älskar dig.

Vad är skillnaden på Gud och en diktator? Båda hävdar att man har en fri vilja men man blir torterad, mördad och får brinna i helvetet om man inte gör exakt som de säger.
  • villbusa
    Anonym (Ja.) skrev 2018-10-06 18:32:39 följande:

Bra. Är det inte dem som viger alla. Så tycker att du gjorde helt rätt. Har också gått ur där.

Ja med tanke på det kanske jag borde gå med igen! Kärlek är kärlek oavsett kön! ???? vilken sekt är det som indoktrinerad dig då?
Svar på tråden Kk som kristen??