Kk som kristen??
Är det fel att ha kk om man är kristen och troende?!
Är det fel att ha kk om man är kristen och troende?!
Kristen lära är generellt att man väntar med sex till äktenskapet. Jag tror att man mår bättre av det, än att ha haft flera förbindelser. Min övertygelse är att sex skapar känslomässiga bindningar till personen, även om man inte är kär i personen. I bibeln står att man blir ett, med den som man ligger med. Sen om man blir gravid (är kvinna) så anser jag att tryggast uppväxt för barnen är ett stabilt äktenskap. Det finns ju inga hundraprocentiga preventivmedel och för mig är abort inget alternativ.
Jag tänker att Gud vill det bästa för oss! Han vill ju också hjälpa oss när vi lever i ett samhälle som fokuserar så extremt på sex. En känd sexolog sa något i stil med att det finns mycket kunskap om sex nu men att det blivit allt mindre ömhet under årtiondena som hon arbetat. Kan bara instämma. Tex En tjej som kommenterade storleken på en persons könsorgan....som hon hamnat i säng efter krogen med. Som om han vore en handelsvara, gillade inte att hon sa det.
Kristen lära är generellt att man väntar med sex till äktenskapet. Jag tror att man mår bättre av det, än att ha haft flera förbindelser. Min övertygelse är att sex skapar känslomässiga bindningar till personen, även om man inte är kär i personen. I bibeln står att man blir ett, med den som man ligger med. Sen om man blir gravid (är kvinna) så anser jag att tryggast uppväxt för barnen är ett stabilt äktenskap. Det finns ju inga hundraprocentiga preventivmedel och för mig är abort inget alternativ.
Jag tänker att Gud vill det bästa för oss! Han vill ju också hjälpa oss när vi lever i ett samhälle som fokuserar så extremt på sex. En känd sexolog sa något i stil med att det finns mycket kunskap om sex nu men att det blivit allt mindre ömhet under årtiondena som hon arbetat. Kan bara instämma. Tex En tjej som kommenterade storleken på en persons könsorgan....som hon hamnat i säng efter krogen med. Som om han vore en handelsvara, gillade inte att hon sa det.
Om man är kristen, och tror på bibeln, då är det mycket som man inte avgör själv.
Det Gud anser är fel, det är fel. Så nej, det är inte upp till dom.
Jo, det är som du säger att hon var tänd och upphetsad. Mannen som förförde henne kunde sin sak och fick hennes lust och känslor att bli så starka att hon inte kunde stå emot. Jobbigt på ett sätt, men hon är inte den första som har råkat ut för det.
Jag menar inte att man såg på henne att hon hade haft sex, utan mera att hon ville undvika att det blev känt. Hon försökte smyga med att hon hade besök av älskaren på nätterna, nämnde det inte, och försökte komma med olika bortförklaringar om någon undrade något. Hon hade tidigare varit ganska aktiv med att förespråka avhållsamhet, i ungdomsarbetet i församlingen bl.a, och varit öppen med att hon hade valt att vänta. Men där fick hon svårt att förhålla sig. Hon kunde fortfarande hävda att det i princip var rätt att vänta, men hon tappade sin frimodighet och kunde inte framhålla sitt eget val längre.
Jo, det stämmer. När hon en gång hade börjat kunde hon inte låta bli. Lusten var starkare än hennes moraliska övertygelse. Det var väldigt omvälvande för henne att uppleva sex och samtidigt känna att hennes värdegrund rasade. På ett vis förnedrande att förföraren kunde skjuta hennes ideal i sank på första försöket.