• Anonym (Jff)

Kk som kristen??

Är det fel att ha kk om man är kristen och troende?!

• Svar på tråden Kk som kristen??
  • Anonym (Gift)
    Älskar sex skrev 2018-11-02 13:59:11 följande:
    Absolut. Men något måste hänt din fru då hon helt plötsligt trillade dit och hade sex utanför äktenskapet fast hon ville vänta. Hon var klart tänd,nyfiken och upphetsad helt enkelt och kunde inte rå på sina känslor. Men sen förstår jag inte hur du menar att hon inte utåt ville visa att hon haft sex eller är oskuld. Hur ser man det? De människor jag möter i vardagen kan jag väl inte se på om dom haft sex eller har kvar sin oskuld?
    Jo, det är som du säger att hon var tänd och upphetsad. Mannen som förförde henne kunde sin sak och fick hennes lust och känslor att bli så starka att hon inte kunde stå emot. Jobbigt på ett sätt, men hon är inte den första som har råkat ut för det.

Jag menar inte att man såg på henne att hon hade haft sex, utan mera att hon ville undvika att det blev känt. Hon försökte smyga med att hon hade besök av älskaren på nätterna, nämnde det inte, och försökte komma med olika bortförklaringar om någon undrade något. Hon hade tidigare varit ganska aktiv med att förespråka avhållsamhet, i ungdomsarbetet i församlingen bl.a, och varit öppen med att hon hade valt att vänta.  Men där fick hon svårt att förhålla sig. Hon kunde fortfarande hävda att det i princip var rätt att vänta, men hon tappade sin frimodighet och kunde inte framhålla sitt eget val längre. 
  • Anonym (Gift)
    Anonym (anonym) skrev 2018-11-02 14:14:13 följande:

Kristen lära är generellt att man väntar med sex till äktenskapet. Jag tror att man mår bättre av det, än att ha haft flera förbindelser. Min övertygelse är att sex skapar känslomässiga bindningar till personen, även om man inte är kär i personen.  I bibeln står att man blir ett, med den som man ligger med. Sen om man blir gravid (är kvinna) så anser jag att tryggast uppväxt för barnen är ett stabilt äktenskap. Det finns ju  inga hundraprocentiga preventivmedel och för mig är abort inget alternativ. 
    Jag tänker att Gud vill det bästa för oss! Han vill ju också hjälpa oss när vi lever i ett samhälle som fokuserar så extremt på sex. En känd sexolog sa något i stil med att det finns mycket kunskap om sex nu men att det blivit allt mindre ömhet under årtiondena som hon arbetat. Kan bara instämma. Tex En tjej som kommenterade storleken på en persons könsorgan....som hon hamnat i säng efter krogen med.  Som om han vore en handelsvara, gillade inte att hon sa det. 

Jo, min fru hade ganska jobbigt med att hon hade "blivit ett" med älskaren. Att hon hade gett bort chansen att ha sex som något unikt med den hon gifte sig med.
  • oanonym
    Anonym (anonym) skrev 2018-11-02 14:14:13 följande:

Kristen lära är generellt att man väntar med sex till äktenskapet. Jag tror att man mår bättre av det, än att ha haft flera förbindelser. Min övertygelse är att sex skapar känslomässiga bindningar till personen, även om man inte är kär i personen.  I bibeln står att man blir ett, med den som man ligger med. Sen om man blir gravid (är kvinna) så anser jag att tryggast uppväxt för barnen är ett stabilt äktenskap. Det finns ju  inga hundraprocentiga preventivmedel och för mig är abort inget alternativ. 

Jag tänker att Gud vill det bästa för oss! Han vill ju också hjälpa oss när vi lever i ett samhälle som fokuserar så extremt på sex. En känd sexolog sa något i stil med att det finns mycket kunskap om sex nu men att det blivit allt mindre ömhet under årtiondena som hon arbetat. Kan bara instämma. Tex En tjej som kommenterade storleken på en persons könsorgan....som hon hamnat i säng efter krogen med.  Som om han vore en handelsvara, gillade inte att hon sa det. 

De flesta definition av Gud jag hört, så verkar han väldigt intresserad av sex.

Gud vill veta vem vi har sex med, vilka ställningar, varför, o.s.v.

Dessutom är det ofta dödsstraff för homosexualitet,enligt Guds texter.

Så jag tvivlar starkt på att Gud vill oss männskor det bästa.
  • Anonym (Gift)
    oanonym skrev 2018-11-02 14:52:07 följande:

Så jag tvivlar starkt på att Gud vill oss männskor det bästa.
    Den kristna synen på sex baseras inte i huvudsak på att läsa enstaka verser i gamla testamentet ordagrant. Men det är inte så stor ide att vi strider om detta. En fråga bara, vad uppfattar du som de kristna reglerna för vilka ställningar som får användas?
  • Älskar sex
    oanonym skrev 2018-11-02 14:02:46 följande:

Om man är kristen, och tror på bibeln, då är det mycket som man inte avgör själv.

Det Gud anser är fel, det är fel. Så nej, det är inte upp till dom.

Nu är jag inte enig med dig. Spelar tydligen ingen roll om man är kristen och tror på bibeln. Titta hur det ser ut i kyrkans värld. Hur beter sig präster ,kardinal m.fl? Nu menar jag inte alla men en del av dom. Dom lever precis inte som dom lär eller ? Menar du att man inte styr och äger sin egen kropp och bestämmer själv vad man vill göra bara för man tror och läser bibeln. Som jag skrivit innan så innanför vårt "skal " händer mycket och det är där som du själv påverkar vad du vill göra och ingen annan.
  • Älskar sex
    Anonym (Gift) skrev 2018-11-02 14:24:07 följande:

Jo, det är som du säger att hon var tänd och upphetsad. Mannen som förförde henne kunde sin sak och fick hennes lust och känslor att bli så starka att hon inte kunde stå emot. Jobbigt på ett sätt, men hon är inte den första som har råkat ut för det.

Jag menar inte att man såg på henne att hon hade haft sex, utan mera att hon ville undvika att det blev känt. Hon försökte smyga med att hon hade besök av älskaren på nätterna, nämnde det inte, och försökte komma med olika bortförklaringar om någon undrade något. Hon hade tidigare varit ganska aktiv med att förespråka avhållsamhet, i ungdomsarbetet i församlingen bl.a, och varit öppen med att hon hade valt att vänta.  Men där fick hon svårt att förhålla sig. Hon kunde fortfarande hävda att det i princip var rätt att vänta, men hon tappade sin frimodighet och kunde inte framhålla sitt eget val längre. 

Nu förstod jag men hon måste ändå varit med på det flera gånger då du skriver " hon hade besök av älskaren på nätterna,då var det mer än en gång så undrar då hur hon tänkte/tänker. Då tog känslorna helt över och körde över bibeln och äktenskapet.
  • Anonym (anonym)

Så jag tvivlar starkt på att Gud vill oss människor det bästa.

Gud vet vem vi har sex med, vilka ställningar och allt annat också. Gud ser också hur folk mår. Vad som är hälsosamt och inte. Men jag antar att du har en annan åsikt om vad som är hälsosamt? 

All synd leder till död, men Jesus tog vårt straff på korset!

"Ty så älskade Gud världen att han sände sin enfödde son för att var och en som tror på honom inte ska gå under utan ha evigt liv. " Joh 3:16
    Så det finns förlåtelse för vår synd.
    "Men åt alla dem som tog emot Honom gav han rätten att bli Guds barn."
  • Anonym (Gift)
    Älskar sex skrev 2018-11-02 15:26:34 följande:
    Nu förstod jag men hon måste ändå varit med på det flera gånger då du skriver " hon hade besök av älskaren på nätterna,då var det mer än en gång så undrar då hur hon tänkte/tänker. Då tog känslorna helt över och körde över bibeln och äktenskapet.
    Jo, det stämmer. När hon en gång hade börjat kunde hon inte låta bli. Lusten var starkare än hennes moraliska övertygelse. Det var väldigt omvälvande för henne att uppleva sex och samtidigt känna att hennes värdegrund rasade. På ett vis förnedrande att förföraren kunde skjuta hennes ideal i sank på första försöket.
  • Älskar sex
    Anonym (Gift) skrev 2018-11-02 15:31:36 följande:

Jo, det stämmer. När hon en gång hade börjat kunde hon inte låta bli. Lusten var starkare än hennes moraliska övertygelse. Det var väldigt omvälvande för henne att uppleva sex och samtidigt känna att hennes värdegrund rasade. På ett vis förnedrande att förföraren kunde skjuta hennes ideal i sank på första försöket.

Precis och därför kommer det tyvärr alltid också att finnas otrohet och nyfikenhet bland oss människor.

Läste längre upp där du undrade om regler för ställningar ,det finns ingen regelbok för detta utan kör på och tillfredsställ Din kvinna bara. Njut av varandras kärlek värme och sex.
  • KimLinnefeldt
    Anonym (Gift) skrev 2018-11-02 14:47:44 följande:
    Jo, min fru hade ganska jobbigt med att hon hade "blivit ett" med älskaren. Att hon hade gett bort chansen att ha sex som något unikt med den hon gifte sig med.
    Tror du inte att det kan vara bra att ha haft sex med några andra innan man stadgar sig? Då vet man att ens partner är en bra älskare och att man inte behöver längta ut.
Svar på tråden Kk som kristen??