• Anonym (Jff)

Kk som kristen??

Är det fel att ha kk om man är kristen och troende?!

• Svar på tråden Kk som kristen??
  • Anonym (Linn)
    oanonym skrev 2018-09-30 01:06:01 följande:

Det är inte bara svenska kyrkan som viger homopar.

Nej, men.det är den jag är medlem i och känner bäst och den som blir mest pressad från politiskt håll.
  • Anonym (Svenska kyrkan är tokvänster.)
    Anonym (Linn) skrev 2018-09-29 21:09:13 följande:
    Svenska kyrkan är extremt politiserad..... Det är så sorgligt. Ska kyrka och stat vara skilda så ska de... Så det är inte så lätt att agera efter sitt samvete som präst i svenska kyrkan, jag hade själv inte velat vara i den sitsen.
    Håller helt och hållet med. Svenska Kyrkan är inte neutrala utan påminner mest om tokvänstern och dess idéer om allt för alla och att alla ska komma hit och leva på bidrag.

Kolla bara alla utspel i valrörelsen.
  • Anonym (Annelie)

Kristna ska väl inte ha sex utom äktenskapet ?

• oanonym
    Anonym (Linn) skrev 2018-09-30 20:36:41 följande:

Nej, men.det är den jag är medlem i och känner bäst och den som blir mest pressad från politiskt håll.

Ja, den blir nog mest pressad. Den har ju en deal med staten, typ.
  • oanonym
    Anonym (Annelie) skrev 2018-09-30 20:55:13 följande:

Kristna ska väl inte ha sex utom äktenskapet ?

Så är det nog. Men det är mycket kristna struntar i/efterrationaliserar bort, från bibeln.
  • Anonym (Annelie)
    oanonym skrev 2018-09-30 21:07:02 följande:

Så är det nog. Men det är mycket kristna struntar i/efterrationaliserar bort, från bibeln.

Det tror jag säkert. Det är ingen skillnad längre.
  • Anonym (Annelie)

Även kristna blir gravida innan äktenskapet . Så då förstår man att det inte är så noga med oskuld vid giftermål

• Merkel

Sex har väl inget att göra med om man är kristen eller inte

• oanonym
    Merkel skrev 2018-09-30 21:30:10 följande:

Sex har väl inget att göra med om man är kristen eller inte

Beror på hur allvarligt den kristna ser på bibeln, samt vilken tolkning som gäller.

Vissa kristna anser att det räcker att följa 3-4 budord och några saker som Jesus sade, medans andra är mer noga. Det finns alla varianter.
  • Merkel
    oanonym skrev 2018-09-30 21:37:06 följande:

Beror på hur allvarligt den kristna ser på bibeln, samt vilken tolkning som gäller.

Vissa kristna anser att det räcker att följa 3-4 budord och några saker som Jesus sade, medans andra är mer noga. Det finns alla varianter.

Ok
Svar på tråden Kk som kristen??