Kk som kristen??
Är det fel att ha kk om man är kristen och troende?!
Är det fel att ha kk om man är kristen och troende?!
Om man vill följa Bibeln ( som jag) så ska du inte ha någon sexuell relation innan äktenskapet.
Jag är själv en kristen man på 25 år med utländsk bakgrund. Enligt bibeln är det fel. Men givetvis gör vi alla misstag.
Jag är själv en kristen man på 25 år med utländsk bakgrund. Enligt bibeln är det fel. Men givetvis gör vi alla misstag.
Du har inte lyckats hålla dig helt alltså?
Det största problemet troende har är ju att ni är vidskepliga. Det ni tror på baseras på en påhittad.. eller rättare ett antal påhittade texter som buntas ihop till det ni kallar heliga skriften. Ni har ingen aning om vem som skrivit med vilken avsikt. I det närmaste omöjligt att bedriva nån rimlig källkritik till de gamla föreställningar o regler ni försöker leva efter. År 2018 ... i en upplyst värd.. där vi skulle kunna basera våra liv på vetenskap o beprövad erfarenhet vänder ni er till tusentals år gamla skrifter för att få svar på frågor om era liv... det är både sorgligt o skrämmande att mänskligheten inte kommit längre.
Svar till anonym gift. Nej jag har inte lyckats hålla det. Varit gift 2 gånger o har 4 barn. Men nu 3 e gången ska jag försöka göra rätt. Så tredje gången gillt. Jag har inte levt ett kristet liv jämt o det finns saker jag har problem med. Men jag vill följa Bibeln. Men lätt är det inte. Jesus älskar er. Bless
Bra skrivet. Hur kommet det att just frågor om sex är så viktiga enl kristna?
Finns ju mängder konstiga regler varför följer ni inte dessa också?
Är det bara regler Ang sex som är viktiga nuförtiden?
Det största problemet troende har är ju att ni är vidskepliga. Det ni tror på baseras på en påhittad.. eller rättare ett antal påhittade texter som buntas ihop till det ni kallar heliga skriften. Ni har ingen aning om vem som skrivit med vilken avsikt. I det närmaste omöjligt att bedriva nån rimlig källkritik till de gamla föreställningar o regler ni försöker leva efter. År 2018 ... i en upplyst värd.. där vi skulle kunna basera våra liv på vetenskap o beprövad erfarenhet vänder ni er till tusentals år gamla skrifter för att få svar på frågor om era liv... det är både sorgligt o skrämmande att mänskligheten inte kommit längre.
Betänk att de är tre gånger mer troende än ateister. Jag känner Guds kraft varje dag och känner glädje och de är styrka jag vill ha i mitt liv. Om du har problem med oss kristna de bryr jag mig inte om. Jag har sett en ängel, blivit helad från sjukdom sett andra samt sett Jesus. Du får tro vad du vill. Jag vet vad jag sett, upplevt och känner varje dag. Jag ger min kristna broder störning i hans dilemma. Om jag vet en broder/syster brottas då stöttar jag och ger goda råd de som Jesus uppmanade oss trossyskon att göra.