• Anonym (Jff)

Kk som kristen??

Är det fel att ha kk om man är kristen och troende?!

• Svar på tråden Kk som kristen??
  • Johan H
    Anonym (Jff) skrev 2018-09-25 23:20:15 följande:

Jag är kristen och enligt min mening är de fel. Jag vet om att alla vi kristna brottas med olika problem. Någon kan som du har problem kring sexualitet porrsurfa, ha KK. En annan spelbegär någon annan vredesutbrott och bli arg på andra. Bibelns ord är klar kring detta men jag förstår att vi alla går igenom prövningar och svårigheter. Jag avråder dig starkt att inte ha henne som KK efter bibeln och Guds ord. Men varför är ni KK är nyfiken. De finns även förbön att få jag fick de när jag hade problem med spriten och festade mycket och blev av med detta begäret. Lycka till hoppas du löser det broder/syster.
  • Anonym (Jff)

För att antingen rädda en relation eller i framtiden få ett äktenskap

Är rädd att det inte blir något om jag släpper hen

• Johan H
    Anonym (Jff) skrev 2018-09-26 19:46:16 följande:

Förstår att de är en jobbig situation. Tillhör du någon kyrka eller samfund. Du kan vända dig till en pastor eller präst i din församling. Är denna KK kristen? I så fall prata hur du känner och vilka funderingar du har kring detta. Att du funderar är bra de visar på att din moraliska och etiska aspekt är i kontakt med Gud. Tänk på Maria från Magdala hon var en hora som vände om till Jesus. Jesus förlät henne. Många bibliska personer tror jag finns i bibeln för att vi ska lättare kunna relatera till oss själva. När vi tvivlar på Gud då intar vi Lärjungen Thomas personlighet när gör ogenomtänkta saker då är vi som Petrus.
  • Anonym (Gift)
    Anonym (Jff) skrev 2018-09-26 19:46:16 följande:

Är det så att du överväger att ha sex för att få en relation som kan leda till äktenskap. Detta är väl den mest typiska konfliktsituation som man hamnar i om man vill försöka vara avhållsam. Ska man hålla på sig strikt och riskera att kanske förbli utan relation och sex, eller ska man ha sex och riskera att bli dumpad? 
  • Tom Araya
    Anonym (Jff) skrev 2018-09-25 23:20:15 följande:

Nejnej, som kristen är det väl bara naturligt om du startar en kyrkokör. Drömmer

Eller menade du kyrkkaffe, kyrkkompis, konfirmationskompis, konfirmationskalas? Flört
  • villbusa
    Johan H skrev 2018-09-26 19:42:59 följande:

Jag är kristen och enligt min mening är de fel. Jag vet om att alla vi kristna brottas med olika problem. Någon kan som du har problem kring sexualitet porrsurfa, ha KK. En annan spelbegär någon annan vredesutbrott och bli arg på andra. Bibelns ord är klar kring detta men jag förstår att vi alla går igenom prövningar och svårigheter. Jag avråder dig starkt att inte ha henne som KK efter bibeln och Guds ord. Men varför är ni KK är nyfiken. De finns även förbön att få jag fick de när jag hade problem med spriten och festade mycket och blev av med detta begäret. Lycka till hoppas du löser det broder/syster.

Det största problemet troende har är ju att ni är vidskepliga. Det ni tror på baseras på en påhittad.. eller rättare ett antal påhittade texter som buntas ihop till det ni kallar heliga skriften. Ni har ingen aning om vem som skrivit med vilken avsikt. I det närmaste omöjligt att bedriva nån rimlig källkritik till de gamla föreställningar o regler ni försöker leva efter. År 2018 ... i en upplyst värd.. där vi skulle kunna basera våra liv på vetenskap o beprövad erfarenhet vänder ni er till tusentals år gamla skrifter för att få svar på frågor om era liv... det är både sorgligt o skrämmande att mänskligheten inte kommit längre.
  • Merkel

Nej det tycker inte jag så länge båda är med på det.

• Richard1986

Så länge man inte gör något som går emot ens eget samvete så är det väl ok. Sex är en vuxenlek och man får ta ansvar för sina handlingar. Tror knappast det finns många människor idag som väntar till äktenskapet......

Sen finns det alltid moralpredikanter men de är själva inte vara ett dig bättre än andra. Oftast värre men de skäms över det så då trycker de ner andra istället.

• Anonym (Ja.)

Om man vill följa Bibeln ( som jag) så ska du inte ha någon sexuell relation innan äktenskapet.

Svar på tråden Kk som kristen??