• Anonym (Jff)

Kk som kristen??

Är det fel att ha kk om man är kristen och troende?!

• Svar på tråden Kk som kristen??
  • KimLinnefeldt

KK betyder knullkompis. Kompis. Man är alltså överens och ingen skadar den andre.

Om din gud har några andra synpunkter eller ens lägger sig i såna detaljer så tycker jag att du ska byta gud.

• oanonym
    Älskar sex skrev 2018-11-02 15:19:21 följande:

Nu är jag inte enig med dig. Spelar tydligen ingen roll om man är kristen och tror på bibeln. Titta hur det ser ut i kyrkans värld. Hur beter sig präster ,kardinal m.fl? Nu menar jag inte alla men en del av dom. Dom lever precis inte som dom lär eller ? Menar du att man inte styr och äger sin egen kropp och bestämmer själv vad man vill göra bara för man tror och läser bibeln. Som jag skrivit innan så innanför vårt "skal " händer mycket och det är där som du själv påverkar vad du vill göra och ingen annan.

Precis, de lever inte som de lär.

Det är upp till var och en att bestämma sin moral själv, eller att följa Guds/Jesus/Bibelns moral.
  • oanonym
    Anonym (Gift) skrev 2018-11-02 15:17:44 följande:

Den kristna synen på sex baseras inte i huvudsak på att läsa enstaka verser i gamla testamentet ordagrant. Men det är inte så stor ide att vi strider om detta. En fråga bara, vad uppfattar du som de kristna reglerna för vilka ställningar som får användas?

Jag har hört något om att männskor ska ha sex ?ansikte mot ansikte?, men jag vet inte om det är från bibeln eller nåt som någon bara hittat på.
  • oanonym
    Anonym (anonym) skrev 2018-11-02 15:27:57 följande:
    De flesta definition av Gud jag hört, så verkar han väldigt intresserad av sex. 

Gud vill veta vem vi har sex med, vilka ställningar, varför, o.s.v.

Dessutom är det ofta dödsstraff för homosexualitet,enligt Guds texter.

Så jag tvivlar starkt på att Gud vill oss människor det bästa.

Gud vet vem vi har sex med, vilka ställningar och allt annat också. Gud ser också hur folk mår. Vad som är hälsosamt och inte. Men jag antar att du har en annan åsikt om vad som är hälsosamt? 

All synd leder till död, men Jesus tog vårt straff på korset!

"Ty så älskade Gud världen att han sände sin enfödde son för att var och en som tror på honom inte ska gå under utan ha evigt liv. " Joh 3:16

Så det finns förlåtelse för vår synd.

"Men åt alla dem som tog emot Honom gav han rätten att bli Guds barn."
    Ja, jag har antagligen en annan syn på vad som är hälsosamt. Att någon vet vad jag tänker, och kanske dömer mig för det, anser jag inte är hälsosamt.

Att någon offrar sin s.k. son ser jag inte som hälsosamt.

Slaveri, dränka hela världen, flera bud och lagar, kvinnosynen, synen på homosexualitet, o.s.v. är några av de saker jag ser annorlunda på än vad Gud gör, enligt bibeln.
  • Merkel

Gud måste gilla porr annars hade han inte skapat mannen och kvinnan Göka på bara och fråga sen när ni kommer til himlen

• oanonym
    Merkel skrev 2018-11-02 20:46:29 följande:

Gud måste gilla porr annars hade han inte skapat mannen och kvinnan Göka på bara och fråga sen när ni kommer til himlen

Gud verkar vara kinkig, så minsta lilla fel kan göra att folk inte kommer till himlen.
  • Anonym (Ja.)

Nej Gud är inte kinkig. Han förlåter dina synder. Om du ber om förlåtelse med ett uppriktigt hjärta. Sen kastas det i glömskans hav. Finns alltså inte mer. Frågor på det? Öppna Bibeln. Finns bibel appen. 31- okt. Lovade jag att bli nykterist i Jesu namn så skall det förbli. 26 års supande. Hit men inte längre. Det räcker nu. All skit alkohol drar med sig.

• oanonym
    Anonym (Ja.) skrev 2018-11-05 03:22:24 följande:

Nej Gud är inte kinkig. Han förlåter dina synder. Om du ber om förlåtelse med ett uppriktigt hjärta. Sen kastas det i glömskans hav. Finns alltså inte mer. Frågor på det? Öppna Bibeln. Finns bibel appen. 31- okt. Lovade jag att bli nykterist i Jesu namn så skall det förbli. 26 års supande. Hit men inte längre. Det räcker nu. All skit alkohol drar med sig.

Hur ska jag kunna ha ett uppriktigt hjärta, om jag inte tror?

Gud måste ju bevisa sig först. Jag tror inte du heller klarar av att be till en gud du inte tror på, med uppriktigt hjärta?

Och jo, Gud är kinkig. Det står i bibeln att det är svårt att komma in i himlen, och jag har även för mig att Jesus säger att inte så många kommer att komma till himlen (kan dock minnas fel).

Så det är redan förutbestämt att inte så många ska bli räddad.
  • Anonym (Gift)
    Älskar sex skrev 2018-11-02 15:43:06 följande:
    Precis och därför kommer det tyvärr alltid också att finnas otrohet och nyfikenhet bland oss människor.

Läste längre upp där du undrade om regler för ställningar ,det finns ingen regelbok för detta utan kör på och tillfredsställ Din kvinna bara. Njut av varandras kärlek värme och sex.
    Tack. Det blir mest missionären för oss. Frun känner sig tveksam till bakifrån och att rida. Inte för att det skulle vara förbjudet, men det känns främmande på något sätt.
Svar på tråden Kk som kristen??