Älskar sex skrev 2018-11-02 13:59:11 följande:
Absolut. Men något måste hänt din fru då hon helt plötsligt trillade dit och hade sex utanför äktenskapet fast hon ville vänta. Hon var klart tänd,nyfiken och upphetsad helt enkelt och kunde inte rå på sina känslor. Men sen förstår jag inte hur du menar att hon inte utåt ville visa att hon haft sex eller är oskuld. Hur ser man det? De människor jag möter i vardagen kan jag väl inte se på om dom haft sex eller har kvar sin oskuld?
Jo, det är som du säger att hon var tänd och upphetsad. Mannen som förförde henne kunde sin sak och fick hennes lust och känslor att bli så starka att hon inte kunde stå emot. Jobbigt på ett sätt, men hon är inte den första som har råkat ut för det.
Jag menar inte att man såg på henne att hon hade haft sex, utan mera att hon ville undvika att det blev känt. Hon försökte smyga med att hon hade besök av älskaren på nätterna, nämnde det inte, och försökte komma med olika bortförklaringar om någon undrade något. Hon hade tidigare varit ganska aktiv med att förespråka avhållsamhet, i ungdomsarbetet i församlingen bl.a, och varit öppen med att hon hade valt att vänta. Men där fick hon svårt att förhålla sig. Hon kunde fortfarande hävda att det i princip var rätt att vänta, men hon tappade sin frimodighet och kunde inte framhålla sitt eget val längre.