Inlägg från: Anonym (Gift) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Gift)

Kk som kristen??

Anonym (Jff) skrev 2018-09-25 23:20:15 följande:

Är det fel att ha kk om man är kristen och troende?!

Frågar du om råd för egen del, eller undrar du hur det ser ut i verkligheten?

Om du undrar hur du ska göra, tycker jag att du ska vänta med sex tills du har en stabil kärleksrelation.

Hur verkligheten ser ut har jag inte så bra koll på. Antagligen förekommer det mesta också bland kristna. Sexualiteten är en så stark kraft att den inte alltid går att hålla inom de ramar man tänkt sig. Min fru tänkte vänta till äktenskapet, men sen blev hon förförd av en man och fortsatte efter det att ha sex med honom. Det var en relation som man kanske kan kalla kk. Han kom när han ville ha sex.
  • Anonym (Gift)
    Anonym (nope.) skrev 2018-09-26 09:40:39 följande:
    Och du ser lungt på att dela henne med andra?
    Jag delar inte nu. Hon har inte haft någon annan sen det blev vi. Att hon har haft andra tidigare är som det är, går inte att göra något åt. Det hade varit fint om hon hade varit oskuld, speciellt som jag också var oerfaren, men gjort är gjort.
  • Anonym (Gift)
    Anonym (Jff) skrev 2018-09-26 19:46:16 följande:

För att antingen rädda en relation eller i framtiden få ett äktenskap

Är rädd att det inte blir något om jag släpper hen

Är det så att du överväger att ha sex för att få en relation som kan leda till äktenskap. Detta är väl den mest typiska konfliktsituation som man hamnar i om man vill försöka vara avhållsam. Ska man hålla på sig strikt och riskera att kanske förbli utan relation och sex, eller ska man ha sex och riskera att bli dumpad? 
  • Anonym (Gift)
    Anonym (Ja.) skrev 2018-09-28 12:23:19 följande:

Om man vill följa Bibeln ( som jag) så ska du inte ha någon sexuell relation innan äktenskapet.

Har du lyckats följa det? Hur gammal är du?
  • Anonym (Gift)
    Lamborghinis skrev 2018-09-28 12:33:55 följande:

Jag är själv en kristen man på 25 år med utländsk bakgrund. Enligt bibeln är det fel. Men givetvis gör vi alla misstag.

Du har inte lyckats hålla dig helt alltså?
  • Anonym (Gift)
    Anonym (Också gift) skrev 2018-09-28 14:52:54 följande:
    Det är väl hans ensak och inte din?
    Visst, men det är intressant att höra andras erfarenheter.
  • Anonym (Gift)
    Älskar sex skrev 2018-11-02 11:04:50 följande:
    Tycker jag inte det är.
    Tycker du inte att det ska finnas kärlek med  i bilden om man har sex då?
  • Anonym (Gift)
    villbusa skrev 2018-11-02 12:16:46 följande:
    Varför det?
    Jag frågade eftersom det är vanligt i den kristna traditionen att man inte ska ha sex med tillfälliga partners utan att sex är något som ska hållas inom äktenskapet eller åtminstone en fast och stabil relation.
  • Anonym (Gift)
    Älskar sex skrev 2018-11-02 12:45:12 följande:
    Det kanske jag kan tycka men är man två och överrens om att vara KK så är det väl upp till dom?

Sen detta med kristendom och läran av det..det är mycket på utsidan som ska vara så prydt som hos många andra. Dom är inte bättre än någon annan...innanför "skalet" kan ju Du som ska dömma inte känna hur en annan människa känner vare sig man är kristen,troende eller inte. Känner dom för sex så låt dom ha det. Brukar säga,gör det Du känner för nu, så slipper Du sitta på hemmet och ångra något Du ville tidigare i livet.
    Jag trodde att du själv betraktade dig som kristen och tyckte att det var ok med kk, därför var det intressant att höra hur du resonerar. Jag dömer ingen. Och jag tror inte att kristna i allmänhet ser sig som bättre än andra, varken när det gäller sex eller annat. När det gäller sex är det nog många som kämpar med vad som är rätt och fel.
  • Anonym (Gift)
    Älskar sex skrev 2018-11-02 13:05:04 följande:
    Nu menade jag inte specifikt kristna som bättre än någon annan. Du kan ta de flesta "finare" yrkesgrupperna , dom är mest fina på utsidan,ska vara SÅ fint men innanför skalet döljer sig också annat som varken Du eller jag känner till. Nu drar jag inte alla över en kam men detta med otrohet , nyfikenhet på andra, m.m , det kommer alltid att finnas.
    Jo det är klart att det kan finnas en annan verklighet "bakom" som kanske inte syns utåt. Min fru gick starkt in för att vänta med sex till äktenskapet, inte för att vara bättre än någon annan, utan för att hon trodde att det var det rätt. Sen när hon trillade dit och hade sex i alla fall, var det en svår sits. Hon ville inte visa utåt att hon hade sex, men det skulle inte ha känts rätt att försöka låtsas att hon var oskuld heller.
  • Anonym (Gift)
    villbusa skrev 2018-11-02 13:41:24 följande:
    Kk kanske kan ses som en fast o stabil relation bara det att man inte bor ihop och inte är så intresserade av att tillbringa hela livet i övrigt tillsammans som sambo eller gifta. Sedan tror jag att det är ovanligt att man väljer någon man hatar till sin kk. Även om det kanske inte finns kärlek i den mening du frågade om så är det kanske rimligt att man tycker om och respekterar sin kk på något sätt? De älskarinnor / kk som jag haft har alla varit människor jag tyckt om och brytt mig om. Vi har varit medvetna om att vi träffas för sex men att vi kanske under andra omständigheter hade kunnat tänka oss att utveckla det till något mer.
    Min fru försökte intala sig att hennes partner skulle kunna bli hennes pojkvän och framtida livskamrat, men nu när hon ser tilbaks inser hon att han aldrig hade sådana amibitoner. Han hade henne i praktiken som en älskarinna, som ställde upp med sex när han behövde.
  • Anonym (Gift)
    Älskar sex skrev 2018-11-02 13:59:11 följande:
    Absolut. Men något måste hänt din fru då hon helt plötsligt trillade dit och hade sex utanför äktenskapet fast hon ville vänta. Hon var klart tänd,nyfiken och upphetsad helt enkelt och kunde inte rå på sina känslor. Men sen förstår jag inte hur du menar att hon inte utåt ville visa att hon haft sex eller är oskuld. Hur ser man det? De människor jag möter i vardagen kan jag väl inte se på om dom haft sex eller har kvar sin oskuld?
    Jo, det är som du säger att hon var tänd och upphetsad. Mannen som förförde henne kunde sin sak och fick hennes lust och känslor att bli så starka att hon inte kunde stå emot. Jobbigt på ett sätt, men hon är inte den första som har råkat ut för det.

Jag menar inte att man såg på henne att hon hade haft sex, utan mera att hon ville undvika att det blev känt. Hon försökte smyga med att hon hade besök av älskaren på nätterna, nämnde det inte, och försökte komma med olika bortförklaringar om någon undrade något. Hon hade tidigare varit ganska aktiv med att förespråka avhållsamhet, i ungdomsarbetet i församlingen bl.a, och varit öppen med att hon hade valt att vänta.  Men där fick hon svårt att förhålla sig. Hon kunde fortfarande hävda att det i princip var rätt att vänta, men hon tappade sin frimodighet och kunde inte framhålla sitt eget val längre. 
  • Anonym (Gift)
    Anonym (anonym) skrev 2018-11-02 14:14:13 följande:

Kristen lära är generellt att man väntar med sex till äktenskapet. Jag tror att man mår bättre av det, än att ha haft flera förbindelser. Min övertygelse är att sex skapar känslomässiga bindningar till personen, även om man inte är kär i personen.  I bibeln står att man blir ett, med den som man ligger med. Sen om man blir gravid (är kvinna) så anser jag att tryggast uppväxt för barnen är ett stabilt äktenskap. Det finns ju  inga hundraprocentiga preventivmedel och för mig är abort inget alternativ. 
    Jag tänker att Gud vill det bästa för oss! Han vill ju också hjälpa oss när vi lever i ett samhälle som fokuserar så extremt på sex. En känd sexolog sa något i stil med att det finns mycket kunskap om sex nu men att det blivit allt mindre ömhet under årtiondena som hon arbetat. Kan bara instämma. Tex En tjej som kommenterade storleken på en persons könsorgan....som hon hamnat i säng efter krogen med.  Som om han vore en handelsvara, gillade inte att hon sa det. 

Jo, min fru hade ganska jobbigt med att hon hade "blivit ett" med älskaren. Att hon hade gett bort chansen att ha sex som något unikt med den hon gifte sig med.
  • Anonym (Gift)
    oanonym skrev 2018-11-02 14:52:07 följande:
    De flesta definition av Gud jag hört, så verkar han väldigt intresserad av sex.

Gud vill veta vem vi har sex med, vilka ställningar, varför, o.s.v.

Dessutom är det ofta dödsstraff för homosexualitet,enligt Guds texter.

Så jag tvivlar starkt på att Gud vill oss männskor det bästa.
    Den kristna synen på sex baseras inte i huvudsak på att läsa enstaka verser i gamla testamentet ordagrant. Men det är inte så stor ide att vi strider om detta. En fråga bara, vad uppfattar du som de kristna reglerna för vilka ställningar som får användas?
  • Anonym (Gift)
    Älskar sex skrev 2018-11-02 15:26:34 följande:
    Nu förstod jag men hon måste ändå varit med på det flera gånger då du skriver " hon hade besök av älskaren på nätterna,då var det mer än en gång så undrar då hur hon tänkte/tänker. Då tog känslorna helt över och körde över bibeln och äktenskapet.
    Jo, det stämmer. När hon en gång hade börjat kunde hon inte låta bli. Lusten var starkare än hennes moraliska övertygelse. Det var väldigt omvälvande för henne att uppleva sex och samtidigt känna att hennes värdegrund rasade. På ett vis förnedrande att förföraren kunde skjuta hennes ideal i sank på första försöket.
  • Anonym (Gift)
    Älskar sex skrev 2018-11-02 15:43:06 följande:
    Precis och därför kommer det tyvärr alltid också att finnas otrohet och nyfikenhet bland oss människor.

Läste längre upp där du undrade om regler för ställningar ,det finns ingen regelbok för detta utan kör på och tillfredsställ Din kvinna bara. Njut av varandras kärlek värme och sex.
    Tack. Det blir mest missionären för oss. Frun känner sig tveksam till bakifrån och att rida. Inte för att det skulle vara förbjudet, men det känns främmande på något sätt.
  • Anonym (Gift)
    KimLinnefeldt skrev 2018-11-02 16:10:42 följande:
    Tror du inte att det kan vara bra att ha haft sex med några andra innan man stadgar sig? Då vet man att ens partner är en bra älskare och att man inte behöver längta ut.
    Men tänk om någon av de tidigare var en bättre älskare då? Då vet hon att det finns sex som är mera tillfredsställande än det hon har med mig.
  • Anonym (Gift)
    oanonym skrev 2018-11-02 19:14:09 följande:
    Jag har hört något om att männskor ska ha sex ?ansikte mot ansikte?, men jag vet inte om det är från bibeln eller nåt som någon bara hittat på.
    Kunde vara intressant att veta varifrån den tanken kommer jo.
  • Anonym (Gift)
    oanonym skrev 2018-11-05 12:47:01 följande:
    Det finns alltid folk som är bättre än ens partner på diverse saker.
    Jo, men då kanske det skulle vara enklast om man hade sex bara med en, så behöver ingen hålla på jämföra med tidigare partners och längta efter upplevelser som man fick med den men inte får med sin nuvarande.
  • Anonym (Gift)
    oanonym skrev 2018-11-05 14:24:33 följande:
    Man kan nog ändå längta efter något annat, även om man inte har varit med om det.

Så jag ser inte detta som en säker lösning. Och vad händer om du bara har sex med en person och det inte alls klickar mellan er? Ska du då leva i ett förhållande som ingen av er vill vara i?
    Jag har ju den sitsen att ha haft sex bara med min fru. Sex med andra skulle säkert kunna vara annorlunda, kanske bättre med någon och sämre med någon. Men det känns främmande för mig att "testa" olika personer för att se vem man har bäst sex med. jag är ju gift med min fru för att det är just henne jag vill ha och sen får vi försöka ha så bra sex som möjligt. Jag har svårt att tänka mig att sexet inte skulle fungera. Men jag inser förstås som sagt att det kan vara olika. 

Min fru fick orgasm av samlagen med "älskaren" och det har hon inte uppnått med mig. Den vetskapen gör inte vårt sexliv bättre.  Å ena sidan vet hon att hon har den potentialen, men å andra sidan är det jobbigt att den biten inte funkar mellan oss. Men för den skull vill hon förstås inte lämna mig för att leta efter någon ny partner.
Svar på tråden Kk som kristen??