Inlägg från: Anonym (anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (anonym)

Kk som kristen??

Kristen lära är generellt att man väntar med sex till äktenskapet. Jag tror att man mår bättre av det, än att ha haft flera förbindelser. Min övertygelse är att sex skapar känslomässiga bindningar till personen, även om man inte är kär i personen.  I bibeln står att man blir ett, med den som man ligger med. Sen om man blir gravid (är kvinna) så anser jag att tryggast uppväxt för barnen är ett stabilt äktenskap. Det finns ju  inga hundraprocentiga preventivmedel och för mig är abort inget alternativ. 
    Jag tänker att Gud vill det bästa för oss! Han vill ju också hjälpa oss när vi lever i ett samhälle som fokuserar så extremt på sex. En känd sexolog sa något i stil med att det finns mycket kunskap om sex nu men att det blivit allt mindre ömhet under årtiondena som hon arbetat. Kan bara instämma. Tex En tjej som kommenterade storleken på en persons könsorgan....som hon hamnat i säng efter krogen med.  Som om han vore en handelsvara, gillade inte att hon sa det. 

• Anonym (anonym)
    De flesta definition av Gud jag hört, så verkar han väldigt intresserad av sex. 

Gud vill veta vem vi har sex med, vilka ställningar, varför, o.s.v.

Dessutom är det ofta dödsstraff för homosexualitet,enligt Guds texter.

Så jag tvivlar starkt på att Gud vill oss människor det bästa.

Gud vet vem vi har sex med, vilka ställningar och allt annat också. Gud ser också hur folk mår. Vad som är hälsosamt och inte. Men jag antar att du har en annan åsikt om vad som är hälsosamt? 

All synd leder till död, men Jesus tog vårt straff på korset!

"Ty så älskade Gud världen att han sände sin enfödde son för att var och en som tror på honom inte ska gå under utan ha evigt liv. " Joh 3:16
    Så det finns förlåtelse för vår synd.
    "Men åt alla dem som tog emot Honom gav han rätten att bli Guds barn."
Svar på tråden Kk som kristen??