• villbusa

Kk som kristen??

Johan H skrev 2018-09-26 19:42:59 följande:

Jag är kristen och enligt min mening är de fel. Jag vet om att alla vi kristna brottas med olika problem. Någon kan som du har problem kring sexualitet porrsurfa, ha KK. En annan spelbegär någon annan vredesutbrott och bli arg på andra. Bibelns ord är klar kring detta men jag förstår att vi alla går igenom prövningar och svårigheter. Jag avråder dig starkt att inte ha henne som KK efter bibeln och Guds ord. Men varför är ni KK är nyfiken. De finns även förbön att få jag fick de när jag hade problem med spriten och festade mycket och blev av med detta begäret. Lycka till hoppas du löser det broder/syster.

Det största problemet troende har är ju att ni är vidskepliga. Det ni tror på baseras på en påhittad.. eller rättare ett antal påhittade texter som buntas ihop till det ni kallar heliga skriften. Ni har ingen aning om vem som skrivit med vilken avsikt. I det närmaste omöjligt att bedriva nån rimlig källkritik till de gamla föreställningar o regler ni försöker leva efter. År 2018 ... i en upplyst värd.. där vi skulle kunna basera våra liv på vetenskap o beprövad erfarenhet vänder ni er till tusentals år gamla skrifter för att få svar på frågor om era liv... det är både sorgligt o skrämmande att mänskligheten inte kommit längre.
  • villbusa
    Johan H skrev 2018-09-29 15:15:07 följande:

Betänk att de är tre gånger mer troende än ateister. Jag känner Guds kraft varje dag och känner glädje och de är styrka jag vill ha i mitt liv. Om du har problem med oss kristna de bryr jag mig inte om. Jag har sett en ängel, blivit helad från sjukdom sett andra samt sett Jesus. Du får tro vad du vill. Jag vet vad jag sett, upplevt och känner varje dag. Jag ger min kristna broder störning i hans dilemma. Om jag vet en broder/syster brottas då stöttar jag och ger goda råd de som Jesus uppmanade oss trossyskon att göra.

Så en snickare som levde för 2000 år sen vet mer om hur man bör leva 2018 än vetenskap o beprövad erfarenhet? Spännande tanke...... men ganska enfaldigt tycker jag. Jag känner människans inneboende kraft varje dag. Läkarvetenskapen har fixat till mitt trasiga knä två gg så att jag kan fortsätta idrotta o frilufsa. Jag fortsätter nog att klara mig utan änglar o demoner tror jag...
  • villbusa
    Johan H skrev 2018-09-29 16:06:21 följande:

Jag förstår inte vart du vill komma? Att jag inte ska tro på Gud för att Jesus vandrade för 2000 år sedan? Du vet väl inte hur jag känner, sett och upplevt? Jag känner den heliga anden varje dag jag mår bra, känner frid, glädje och lycka när jag ber varje dag. Gud har hjälper dagligen. De är ingen idé du försöker övertyga mig för jag vet att Gud är sann behöver inte dina råd. Gud har överbevisat sin existens många gånger om.

Du får givetvis tro vad du vill. Men jag säger ändå att du är vidskeplig o lutad tills du presenterar ett vetenskapligt hållbart bevis för att Gud finns.
  • villbusa
    Anonym (Ja.) skrev 2018-10-04 03:08:02 följande:

Bad för ett tag sen att de skulle börja en kristen tjej på jobbet. Igår fick jag mitt bönesvar. Tack Gud.

Gud finns inte! Det var slumpen! Varsågod!
  • villbusa
    Anonym (Ja.) skrev 2018-10-04 19:46:25 följande:

Nej det va inte slumpen. Men Gud finns varsågod.

Varför kan ingen då ge ett rimligt o hållbart bevis för att Gud finns? Inget vidskepligt Mumbai jumbo... utan ett vetenskapligt hållbart bevis för guds existens???
  • villbusa
    Anonym (Ja.) skrev 2018-10-05 03:21:41 följande:

Arkelogerna hos Kairo University Faculty of Archaeology har funnit sammanlagt mer än 400 olika skelett, liksom hundratals vapen och bitar av pansar, även resterna av två stridsvagnar och hjul, spridda över ett område på cirka 200 kvadratmeter. De uppskattar att mer än 5000 andra föremål skulle kunna spridas över ett större område,

På vilket sätt menar du att drunknade människor o vapen bevisar guds existens??

O vilka vetenskapliga bevis menar du det finns för att någon delat havet? Utöver sagorna i Bibeln?
  • villbusa
    Anonym (Ja.) skrev 2018-10-05 06:55:59 följande:

Jag förstår att du inte vill tro. Och det är helt okej. För Gud tvingar ingen. Men du går "förlorad :( "

Men där har du bevisen om du vill tro eller ej. Det är svart på vitt. Sen får du vända dig till en pastor om du vill ha fler svar. Men du kan be till Gud själv. Be att han ska bevisa att han finns. Om det behövs. För jag VET redan att han finns. Bless. Ha en trevlig helg villbusa. Jesus älskar dig.

Du är fri att tro precis som du vill. Jag har däremot inget behov att tro på något som inte finns...

Det du presenterar bevisar inte guds existens. Svart på vitt? I en gammal bok som inget vet varför de olika författarna skrev sina texter? Det är knappast ett vetenskapligt bevis utan kräver som du säger tro.... och jag tror på vetenskap o beprövad erfarenhet... inte vidskepligheter hämtade ur gamla sagor.
  • villbusa
    Merkel skrev 2018-10-05 08:25:08 följande:

Var inte Eva Adams KK

Så måste det ha varit! Det fanns ju ingen präst som kunde viga dem! Sex utanför äktenskapet... fy bubblan vilka syndare!
  • villbusa
    Anonym (Ja.) skrev 2018-10-06 04:19:16 följande:

Ja det finns mycket som är intressant som man faktiskt inte förstår. Vissa bra o vissa dåliga saker. Det finns många vittnesbörd på Youtube som är intressanta att lyssna på. Ha en välsignad dag. Det brukar vara Guds tjänst ( möte) på söndagar. Kolla upp vilken tid ni har i er stad. Det kan va väldigt olika. Men Gud kan göra stora under i DITT liv också.

Nej tack!

Jag lever ett bra liv...tror på människans inneboende kraft vetenskap o beprövad erfarenhet. Vittnesbörd från vidskepliga intresserar mig inte...
  • villbusa
    Anonym (Ja.) skrev 2018-10-06 08:11:34 följande:

Bless villbusa. Hoppas att du får en trevlig helg.

Jaaa äntligen fått tillräcklig inspiration att begära utträde ur svenska kyrkan. .. aldrig blivit av fast jag har så svårt för religion... men nu är det gjort!
  • villbusa
    Anonym (Ja.) skrev 2018-10-06 18:32:39 följande:

Bra. Är det inte dem som viger alla. Så tycker att du gjorde helt rätt. Har också gått ur där.

Ja med tanke på det kanske jag borde gå med igen! Kärlek är kärlek oavsett kön! ???? vilken sekt är det som indoktrinerad dig då?
  • villbusa
    Anonym (Ja.) skrev 2018-10-26 17:24:26 följande:

Fy vilka hemska ord du skriver ( måtte satanister ta dom) skulle du se det med dina egna ögon. Så skulle du nog inte skratta. Men nu finns det inga barn i helvetet heller. Men tyvärr kommer du göra det en dag. Hoppas att du hinner bli frälst innan dess. Kom ihåg att Jesus älskar även DIG.

Jesus är död o begraven därför oförmögen att älska någon. Gud har aldrig på något trovärdigt sätt bevisat sin existens!
  • villbusa
    Anonym (Ja.) skrev 2018-10-31 21:00:18 följande:

Jag hatar det på riktigt alltså. Nu föll jag dit på det igen igår. Gud hjälp mig att bli av med det nu i JESU NAMN.

Va? Knullade du upp en kåt slyna fast det står i Bibeln att du ska låta bli?! Var det prästinnan i din sekt som frestade dig?
  • villbusa
    Anonym (Ja.) skrev 2018-11-02 07:38:26 följande:

Nej. Jag söp igen. Jag försöker hålla mig borta. Försöker bli nykterist.

Ja det eländet önskar jag ingen. Har själv inga problem med alkoholen men sätt på.nära håll hur det kan förstöra livet för människor.

Med min inställning till religion som vidskeplighet tror jag inte det hjälper dig att åkalla all världens gudar. Däremot tror jag på människans inneboende kraft. Har du provat Kbt i dina försök att bli kvitt alkoholen?

Styrkekramar!
  • villbusa
    Anonym (Gift) skrev 2018-11-02 12:10:31 följande:

Tycker du inte att det ska finnas kärlek med  i bilden om man har sex då?

Varför det?
  • villbusa
    Anonym (Gift) skrev 2018-11-02 12:22:31 följande:

Jag frågade eftersom det är vanligt i den kristna traditionen att man inte ska ha sex med tillfälliga partners utan att sex är något som ska hållas inom äktenskapet eller åtminstone en fast och stabil relation.

Kk kanske kan ses som en fast o stabil relation bara det att man inte bor ihop och inte är så intresserade av att tillbringa hela livet i övrigt tillsammans som sambo eller gifta. Sedan tror jag att det är ovanligt att man väljer någon man hatar till sin kk. Även om det kanske inte finns kärlek i den mening du frågade om så är det kanske rimligt att man tycker om och respekterar sin kk på något sätt? De älskarinnor / kk som jag haft har alla varit människor jag tyckt om och brytt mig om. Vi har varit medvetna om att vi träffas för sex men att vi kanske under andra omständigheter hade kunnat tänka oss att utveckla det till något mer.
Svar på tråden Kk som kristen??