Yes... missade i all hets. Svarar nu då.
Skönt med att man inte känner sig av andra tvingad att svara! För jag känner mig mest av mig själv tvungen att svara då det känns elakt att igga något. Dum-dum som jag är...
Yes, hade inlämning i fredags kl 14 (va klar med den innan) en idag (söndag) kl 21 och sen en på lördag (alltså nästa vecka) kl 19... nej, vet att måga inte har så men mina lärare har kommit på att med det digitala kan man yttnyttja tiden till max... *suckar*. Förra läsåret då jag hade en annan ämneslärare va de HEMSKT. Hade alltid lektion med honom (matte) på fredag eftermiddagen sista 30min innan helg. Sen hade vi läxa till lördagen kl 12 på dagen och med andra ord inte ens ett dygn på oss att göra läxan (lektionen va mellan 13.30-14.00 på fredagen). VARJE VECKA. Till saken hör att jag även hade lektion med honom i samma ämne på tisdagen. Så han hade väl lika väl kunnat lägga skiten till onsdagen?! Men nej han tyckte såklart han var skitrolig... suck. Och alla med sömnproblem vet hur jäkla kul det är att ställa alarm en LÖRDAG för att plugga, nej, precis. Inte så jäkla kul. Snarare förjävligt. Så istället fick jag ju försöka orka göra det fredag em när jag kom hem efter en vecka och var helt tömd på energi för att jag äntligen kunnat släppa saker lite. Så lämna ofta in runt 2-3 på natten och of course får ju lärarna mail när man lämnar in. Så då klaga idioten (ursäkta uttrycket) på att jag lämna in försent på "kvällen". Fast vafan, du gav mig inte så jävla mycket mer allternativ?! Så?! Jag kan ju liksom inte trolla med tiden... men det är tydligen lagligt. Buhu vill typ gråta. Är för trött. Vill ha klart det idag så jag kan släppa allt imorgon men annars så kan jag nog ljuga för den läraren (för det är ett annat ämne som är idag 21 och den läraren är jättesnäll, dessutom förstår han helt mig och vet hur stressad jag är så skulle nog kunna tala sanning egentligen. Men bara det att det är jobbigt o göra tredje gången på fem veckor haha) och säga typ att internet inte fungerat här hemma. För det är faktiskt typ sant. Pappa drog ut wifi sladden i fredags eftermiddag i 2h för min bror skulle göra läxor. Haha. Så praktiskt sett är det bara att jag dragit ut lite på tiden med hur länge internet var av... och det har ju stormat på i helgen med så ;)
Som dig, vill jag ej oroa dem. Plus att de inte riktigt har tid med att sitta ner med mig pga min bror (som jag sagt har han ju ADHD). Och jag kan inte ta det i stress med dem. Sedan går jag ju ändå till kurator/psykolog om varannat och de ringer ju ändå upp mina föräldrar (de ringer båda för att mina föräldrar är skiljda och ja, det är helt enkelt lättast så. Även om mina föräldrar är nära vänner, liksom de båda vill höra rapporterna direkt därifrån den jag pratat med så ja :) och rapporterar vad vi pratat om och hur man mår osv så mina föräldrar vet ju. Sen kan de ställa mig frågor efter om de undrar över något o då svarar jag givetvis.
Känner så igen de där "E du SUUUUUUUUUUUUR eller?!" blä nej jag är inte sur. Har bara ingen energi. Min farmor är världens tjatigaste dessutom. Får huvudvärk av att bara tänka på allt hennes tjat haha.
Ja det skulle va något med en glasboll runt huvudet. Är verkligen så jobbigt att inte ha något filter. Allt bara går rakt in...
Veerkligen på både gått och ont att vara hsp, och det känns verkligen som jag är av den personligjetstypen. Gillar det inte för samhället är ju egentligen bara anpassat för alla med enormt oändligt med energi. Och inte för oss andra.
Tråkigt att du förlorat många vänner för att de inte kan acceptera dig som du är... men det är ju dem som har problem som inte kan fatta att alla inte orkar 24/7. Har en riktigt bra kompis, som är väldigt nära mig. Har iprincip lovat henne att vi pratar i telefon på eftermiddagen i 3v tid nu och hon har ringt mig varje dag. Men varje gång hon ringt mig har jag sovit och sen inte haft nog med energi så vi har inte pratat. Men varje gång smsar hon något i stil med "förstår om du inte mår bra och inte orkar prata, eller inte har tid, men hör gärna av dig när du vill/orkar/kan" vilket är jätteskönt. Hon ställer aldrig krav på mig (eller ja, har vi ett grupparbete kan hon ju jaga på lite med att vi blir klara men det är för vi båda jobbar olika snabbt i olika saker så vi jagar på varann om vartannat då hahaha) att vara social utan nöjer sig med det i skolan och ifall det inte blir mer är det helt ok och ifrågasätter aldrig. Önskar fler var sådanna. Då skulle våra liv bli myclet lättare och med sådanna personer är det lättare att öppba sig och berätta hur det verkligen är med!!
Har nog nämnt det innan, har haft ett självskadebeteende och det finns fortfarande i mina tankar. Det har även påverkat min aptit då jag alltid fått höra saker om mitt utseende osv. Så om det är något jag och mina föräldrar är riktigt oense över är det mat. Jag har jättesvårt att få i mig mat och måste iprincip tvinga mig själv. Funkar helt ok de "bra dagarna" men de dåliga dagarna är det nästan omöjligt. Min mamma jobbar med hälsa och som hälsoutvecklare. Så hon har ju rätt bra koll. Men nej, jätteonyttig mat är det inte. Men absolut inte det nyttigaste man kan äta heller. Eftersom jag har svårt att få i mig mat öht försöker mina föräldrar att inte välja sådanna maträtter som är jättesvåra att få i sig och så de försöker ju hjälpa mig så gott de kan. Men det är ändå jättesvårt. Har dock kommit förbi det värsta, även om det ett tag går superbra för att sen totalt vända och gå bakåt igen. Har haft och har väldigt mycket problem med min självkänsla, vilket visat sig på både det ena och andra sättet. Kan rätt rakt säga att jag gade sluppit stora delar av det om det inte berott på först 5 år med mobbning och sen ytterligare ett år med kommentarer av utseende, ursprung och liknande.
Alltså, jag gillar att hoppa trampolin men mina föräldrar vill inte att jag fortsätter med det. Iomed att jag har svårt att äta och så så är både dem och jag rädda att det ska bli som en trigger med träningen och att det ska utveckla en ätstörning och förvärra något. Jag gick i det innan, men slutade pga gruppen och sen inte vågat börja igen. Så man kan säga att det ligger lite på hyllan. Men sen helt ärligt tror jag inte jag skulle ha energi att hoppa 2 timmar 2 gpnger i veckan heller. Trampolin är bra mycket jobbigare än man tror!
Har du något fritidsintresse?
Kram! Jag som skulle bli bättre på att svara... haha. 1h 3min senare... aja...