• Anonym (Orolig nattuggla)

Mår ni sämst på morgonen, dagen, kvällen eller natten?

När mår ni sämst?

På morgonen är jag trött för jag sovit dåligt

På dagen är det jobbigt höra grannar eller kollegors prat, skratt

På kvällen är jag trött och får tvinga i mig middag

På natten känner jag mig ensam mörkrädd och orolig

Innan mådde jag bäst på natten men nu får jag inte ens ro där längre

• Svar på tråden Mår ni sämst på morgonen, dagen, kvällen eller natten?
  • Anonym (hela tiden)

Kom nu på mig att du innan skrev om HSP (hette det så?). Whatever... om högkänslighet.

Jag hittade precis ett poddavsnitt som handlar om just det och har nu även googlat det en del.

Podden heter Huvudet bland Molnen och avsnittet är nummer 15, från 20 Juli.

Det känns rätt så mycket som mig, vilket var skönt. Liksom, skönt att höra någon berätta om det och faktiskt känna igen sig en del! För åtminstånde jag kan relatera till en hel del av vad hon säger, och det är ju alltid skönt att höra någon verkligen beskriva hur det känns och bara få feelingen av att man inte är helt ensam om att vara "konstig".

Kanske ska jag tillägga att de pratar Finlandssvenska. Så de pratar ju med en speciell dialekt. Inte för att det är något problem, men iallafall jag fundera några minuter i början på vad de hade för dialekt så jag passar på att skriva det direkt, hehe.

Hoppas du haft en bra dag!

Hemsk migrän hela dagen o nu med

Kan knappt titta

Och tråkiga besked tyvärr men ej ork berätta om

Tack för pod tipset

Hoppas helgen blir ok

Bra att du unnade dig va hemma

Kram

• Anonym (hela tiden)

Åh. Usch... lider med dig. Bara huvudvärk är hemskt och det har jag haft nu i 3v dygnet runt... fy. Kan inte ens föreställa mig migrän... usch. Hoppas du mår bättre snart! Ligg ner och bara blunda och vila om du behöver! FL är aldrig ett måste!

Beklagar tråkiga beskedet.. hoppas du mår bättre snart! Orkar du berätta sen o vill prata av dig finns jag här över FL. Ändå om jag inte är snabbast på att svara ibland, så finns jag här!

Hoppas du ett migränfritt avslut på veckan, och att den är borta till imorgon!

Kramiz!

Tack min fina fl vän!

Allt gott

Kram

• Anonym (hela tiden)

Men nu finner jag inga ord till vad jag ska säga.. hepp.

Upprepar mig istället, hoppas du mår bättre snart.

Kram kram, nu ska jag sätta på en podd och försöka sova. Hjälper mig ofta att lyssna på folk som pratar för då kan jag själv inte börja tänka, haha, och nu när det regnar och blåser stör de ljuden mig så då behöver jag något annat att fokusera på. Haha. Vet inte ens om jag längre kan somna utan podd... har haft det så länge vid insomningen så det är en del av min utdragna insomningsrutin... men känner ändå att det är bättre att lyssna på poddar och kunna soma lite än att inte sova alls. Sen har jag såklart en timer så de står inte på hela natten.

Men förmodligen stör stormen mig för mycket. Så blir nog att jag kikar in här senare ändå. Men du kan skriva på om du känner för't! Jag svarar alltid såfort jag ser!

Kram-kram, fina FL vän! :)

Här stormar det oxå typ

Orkar inte koncentrera mig på nån Som pratar

Känner typ bara för ligga o glo o vänta ut både migrän och jobbig ovisshet

Vad blir det för grejer ni skulle hitta på i helgen då?

Kram

• Anonym (hela tiden)

Usch. Hatar stormen. Har sån ångest för stormar för att det är så himla... obehagligt! Får mog bli att lyssna på podden i hörlurar inatt...

Nej. Orkar inte koncentrera mig på något alls om kvällar/nätter. Har på en podd på väldigt låg volym bara och vet inte hur mycket jag lyssnar. Frågar någon mig dagen efter va de pratade om kan jag inte upprepa ett ord. Vet bara vilken podd (alltså vilka som pratade) det var jag "lyssnade" på.

Om du bara känner för att ligga o vänta ut migränen och ovissheten, gör det!! Vi alla behöver lugn och ro och paus i livet ibland så unna dig att bara göra "ingenting" om det är det enda du orkar/känner för!!

Eventuellt kanske ett kalas. Men jag hoppas det inte blir något. Orkar verkligen inte... fy vad elak jag låter. Men energin existerar inte tyvärr. Och var ju hemma idag, men var tvungen att dra mig utanför hemmet ca 1,5h och det gick relativt ok. Men hemma sen direkt sov jag 3h. Vaknade och var hemt tömd på energi. Är över 8h sen jag kom hem och är fortfarande lika låg i energinivån. Eller... lite mer energi kanske jag har nu 8h senare än precis när jag kom hem... jag kanske redan sagt detta? Minns inte ett skit av vad jag skrivit här redan så sorry om jag upprepar mig tre miljoner gånger, haha.

Ska du hitta på något i helgen? (Probably dum fråga... men ställer den ändå)

Kraaam!

Åh kalas, är så tufft när man mår skit

Liksom spela glad

Inte ens en aning om helgen

Beror på vad som händer ang beskedet

Åh så tungt

Får oxå ångest av oväder

Minns ej heller allt

Om man bara tänkte skriva nåt eller faktiskt gjorde det haha

Kram

• Anonym (hela tiden)

Ja. Men går hellre på andras kalas än har för mig själv!! Man kan ju åtminstånde hålla sig lite i skymundan om det är någon annans kalas. Liksom... då behöver man ju inte stå i centrum och är det tex släktingar (lite närmare) kanske man även kan bara lätta sig i soffan en stund.

Ja men det där spela glad är skitsvårt, ändå gör jag det ju iprincip varje dag på skolan. Fyfan, avskyr verkligen detta!

Åh, hoppas du får positiva besked sedan och känner att något går bra!

Ja. Oväder är så jobbigt... får så mycket ångest. Tror hela huset ska blåsa bort (trots att det är helt orimligt) och blir stressad till tusen. Kan inte sova osv... vet inte hur jag ska kunna släppa detta oväder. För det är ju verkligen tyst när det är oväder... eller inte. Bläää detta väder.

Haha, mitt minne är fan sämre än en kottes. Och en kotte har ju inget... så... det säger ju lite om mig.

Kram-kram!

Gråter o gråter utan stopp o migränen blir värre

Ush

Om du fyller år eller har annat att fira önskar jag stort grattis

Men då måste du ju få välja att ställa in

Samma här

Tror rutan ska blåsa in!!!

Gillar ej heller va i fokus varken på kalas eller annat

Kram

Svar på tråden Mår ni sämst på morgonen, dagen, kvällen eller natten?