• Anonym (Orolig nattuggla)

Mår ni sämst på morgonen, dagen, kvällen eller natten?

När mår ni sämst?

På morgonen är jag trött för jag sovit dåligt

På dagen är det jobbigt höra grannar eller kollegors prat, skratt

På kvällen är jag trött och får tvinga i mig middag

På natten känner jag mig ensam mörkrädd och orolig

Innan mådde jag bäst på natten men nu får jag inte ens ro där längre

• Svar på tråden Mår ni sämst på morgonen, dagen, kvällen eller natten?

PS om du inte redan sagt det och jag missat det. Vad pluggar du till?

• Anonym (hela tiden)

Nej usch. Hatar att dra alla över en kam och hatar att låta rasistisk. Men kring brunnsparken och nordstan hänger ju många utlänska, vilket för mig gör att jag känner mig otrygg där. Speciellt kvällstid. Fy, nu känner jag mig hemsk som säger detta. Media har säkert påverkat mig en del, men tyvärr känns det så. Jag avskyr mina fördommar för de är lika mycket människa som jag! Ah... blir galen.

Jag föredrar oxå Allum i Partille! Fast nu har det nog 2 år sedan jag varit där. Frölunda innan det byggdes om minns jag inte, men så som det är nu så tycker jag det är helt ok (kan ju inte klaga på att det låter för mycket, det gör det ju överallt i en storstad, hahaha). Kungsmässan var jag på tidigare i år (i kungsbacka då alltså) och gillade inte alls. Free port var så länge sen jag var dit att jag inte minns det, haha. Men sist jag var där vill jag minnas att jag har en positiv bild av den.

Ja men ellerhur, haha inte konstigt att det inte går att sova. Ibland står tv:n på här för någon somnat framför den och då måste jag upp o stänga av helt och släcka alla lampor för att få det mörkt. Sen måste jag stänga alla fönster oxå, helt mörkt och tyst. Annars kan man glömma sömnen. Svårt bara att få det mörkt på sommaren, speciellt när det ljusnade frammåt 03 och man inte sov än, haha.

Ja, HSP kanske är en bra beskrivning på oss.

Usch för denna jäkla mens... att den ens ska existera. Gahh... hatar den oförskämda jävulen! Har ju verkligen absolut inte sagt välkommen (inte för den skulle lyssna på det men ändå).

Mm... gråter typ varje dag, men försöker att hålla tillbaka det under skoltid. Vill hellst inte att mina vänner ska veta precis allt och det känns bara dumt att börja förklara. Häbder ofta att jag gråter när jag kommer hem istället, det är då all energi är totalt slut och helt omöjligt att hantera alls känslor mer.

Hehe, nope. Inte sagt vad jag pluggar till. Men vågar jag säga det här? :O

Kram, kram på dig med!

Det är ju så. Massa gäng som hänger där. Vet dock inte vilka länder dem är ifrån men säkert många utländska vad jag läst.

Bråkar dem så, så blir ju bilden tyvärr dålig. Även om man inte är rasister kan man ju va orolig.

Alla är värda lika men kanske inte dom som förstör så och sprider skräck. Alla skjutningar och gäng. Ush

Jo men det blir lätt så ketchup effekt allt eller inget om man gråter bland folk

Skriv inte om du e rädd bli igenkänd. Hade bara för mig du skrev typ labb. Tänkte på läkare. Många känner stor press stress som pluggar till det

Kram

• Anonym (hela tiden)

Precis. Speciellt kväll/nattid känns det minst sagt... läskigt att vistas där. Vet inte heller vilka länder de kommer ifrån. Men media sprider ju nästan bara negativa saker invandrare gör (jag är ju enligt SD's politik en invandrare då, eftersom jag är adopterad, men det är en annan diskution) och när det sker saker som tex alla de ca 100 (var väl det?) bilbränderna på västkusten för någon månad sen. Hua. Inte lite heller. Har för mig att det var sådanna gäng som anklagadeför det, speciellt vid frölunda torg.

Ja, och jag som inte vill dra till mig all uppmärlssamhet heller. Känns så dumt bara.

Well, let me get back to you on that. Kanske kan säga en annan gång vad jag läser. No är ett ämne jag läser, men jag läser inte till läkare. Har ändå oerhört höga krav på mig själv. Skulle kunna börka gråta om jag får ett C eller lägre på en sak... får ofta kämpa för att inte börja gråta när jag får tillbaka lappen med betyg för en viss kurs/liknande.

Kram

Precis!

Lycka till med kvällens plugg!!

Vet hur det är

Efter jag pluggade klart drömde jag ibland mardrömmar om att det gått dåligt i prov flera år efter haha

Känslan är så stark

Ush alla dessa känslor hit å dit!!

Kram

• Anonym (hela tiden)

Tack! Just nu är det Svenska jag pliggar. Ahh... jag är verkligen inte bra på Svenska...

Men gud... i flera år? Det är ju jättelänge! Haha, sån är jag tack och lov inte. Hoppas verkligen inte jag failar "provet" imorgon nu... (är mer ett seminarie då jag gör muntligt)

Go girl!!

Tror på dig!!

• Anonym (hela tiden)

Tack så mycket! Kan behövas, haha.

Nu har jag bara en uppgoft kvar! Tjoho! Klockan är bara 22.25 dessutom så det är ju inte så farligt sent! (Huhu...)

Dessvärre börjar tröttheten lägga sig nu och jag börjar bli pigg... fan oxå. Aja, får väl bli en till natt med dålig sömn då. Är ju inget annorlunda direkt... men det hade ju inte skadat med bra sömn för en gång skull.

Jaja. Jag ska väl klaga lite mer. Tjurpuppa som jag är. Jag har nu haft ont i huvudet varje dag i 3 veckor och börjar riktigt lessna på detta. Det är så jobbigt, och beror inte på att jag druckit för lite vatten. Isåfall hade den ju försvunnit och inte varit med mig varje dag i 3 veckor liksom...

Ursäkta att jag svär... gillar verkligen inte att göra det men ibland sker det ändå :o (fast det där ibland tendenserar att bli oftare på mensveckan, kanske har extra behov av det då, eller bara extra trött och sur och orkar inte uttnyttja hela mitt ordförråd. Hehe)

Haha ja trots ständiga sömnproblem slutar man varken bli förvånad eller sluta hoppas

Lite naiva är vi kanske haha

Jag blir alltid piggare runt midnatt

Oavsett jobb eller annat

Har oxå problem med huvudet

Tror det är spänningshuvudvärk

Ett tag bet jag ihop tänderna på natten av stress och det ökade värken

Fy

Testat lägga kyld handduk på pannan? Kan hjälpa eller räcka ut tungan med ganska öppen mun

Haha testa

Jag svär mer o bättre i tal än skrift jag haha

Ibland säger familj o vänner jag svär för mkt

Men det kommer ju bara o e ju bra ord att förstärka eller beskriva en känsla.

Lycka till på nattpasset nu då!

PS har du tv4 film?

Funderar på sätta på den i bakgrunden nu

Sos segel sällskapsresan en klassiker

Sett den?

Tror jag sett den tio ggr men ändå glömmer man lite av handlingen

Ush sommarn som va lång tog slut fort

Allt va så mycket roligare då

Mkt lättare hitta på kul saker vid bra väder.. Nu sex månader av mörker

Ush har blivit mer väder beroende och påverkad av väder efter senaste åren med stressiga jobb, dödsfall, sjukdomar, konflikter, missförstånd o skit. Har ingen diagnos utan är nog helt enkelt en känslig tjej som fått va med om för mkt skit.

Utåt sett hade jag allt men måendet förstör att njuta av det...

Kram

Svar på tråden Mår ni sämst på morgonen, dagen, kvällen eller natten?