Utreds snart för ADHD 52 år gammal...har nog lärt mig att leva med det så gott det gick. Aldrig glad, aldrig nöjd och tacksam för livet. Ändå lyckades jag att hålla ihop det så gott det gick. Tyvärr slog ödet till och min 18 årige son gick bort i (ännu) ett experiment med sina piller. Istället för den lågintensiva ständiga dystymin har jag nu alltså svår depression, svår ångest och utmattningssyndrom. Arbetar dock även om det ofta är hemifrån. Jag har tur med bra kund som jag gjort mycket bra jobb för i ett antal år som nu vill hjälpa mig på alla sätt. Även konsultbolaget jag är anställd på ställer upp med all hjälp. Tack vare privat sjuvårdsförsäkring har jag haft snabb vård, men vete fasen om terapin gör något. Jag klarar iaf att gå upo och få jobbet gjort, även om jag ofta inte orkar vara på kontoret. Fördelen med IT sektor antar jag...
Försöker göra saker som förut gjorde mig glad och ändå gav mig något. Resa, dyka i grottor och vrak, åka mc, snöskoter osv...Det går sådär. Jag har Oxascand 2 x15 mg och imovane för att sova. Inga megadoser alltså.
Ska börja med Venlafaxin, även om jag dragit ut på det. Jag ska iväg till Mexico snart igen och dyka där i grottsystemen så jag var lite tveksam med tanke på vad folk skrev om biverkningarna. Jag har hängt där sedan rätt många år och min son blev certad grottdykare strax innan han gick bort...han skulle flytta dit och utbilda sig till dykinstruktör och hänga där ett tag..eller länge. Så blev det inte.
Jag tänkte ge den medicinen en chans. Voxran funkade inte. Det visade sig dessutom att jag hade väldigt låg testosteron, drygt hälften av vad jag borde ha. Varför vet ingen. Jag får då Nebido var 8e vecka.
Tror faktiskt att jag inte kommer att kämpa så långe till med detta. Jag kom ändå ganska långt med tanke på att jag med mycket stor sannolikhet levt med ADHD och ständig nedstämdhet och kaos i min själ. Kanske hjälper Venalfaxinet, kanske inte och då får man kasta in handduken. Tror att jag ändå kämpat väl oavsett hur det går.