• Anonym (Orolig nattuggla)

Mår ni sämst på morgonen, dagen, kvällen eller natten?

När mår ni sämst?

På morgonen är jag trött för jag sovit dåligt

På dagen är det jobbigt höra grannar eller kollegors prat, skratt

På kvällen är jag trött och får tvinga i mig middag

På natten känner jag mig ensam mörkrädd och orolig

Innan mådde jag bäst på natten men nu får jag inte ens ro där längre

• Svar på tråden Mår ni sämst på morgonen, dagen, kvällen eller natten?
  • Anonym (hela tiden)
    Anonym (kvällar) skrev 2018-09-17 01:31:04 följande:

Jag förstår din oro ang. sömnmedicin till 100% men atarax som är en väldigt mild medicin endå (en antihistamin) men som verkar lugnande är inte beroendeframkallande och den har hjälpt mig. Har testat atarax och propavan. Ataraxen stillar klåda och rastlöshet och gör en trött =) propavan gjorde att jag var groggy hela dagen efter. Det finns även naturpreparat på apoteket som man kan testa.. hoppas verkligen att du kan lösa det. Har du testat meditation, hypnos vid sömndags? det har också hjälpt mig, eller t ex träna sig trött.

Tack för tipsen! Ja. Meditation har jag testat. Tagit bort mobil, platta o dator 20.00. Somna typ 3.30 istället då. Tankeverkstad...

Naturprerapsrat har jag inte testat. Men det kanske är värt att testa. Att träna mig trött fungerar inte. Jag blir fysiskt trött och orkar inte röra mig. Men tankeberkstaden går för fullt och mitt problem är att runt 22-00 blir jag PIGG och börjar tänka som en tok. Sen vid 01 avtar piggheten men tankarna fortsätter... att träna den tiden vill jag inte för resten av familjen sover ju. Gå ut o springa är och glömma för jag är en mörkrädd fegis..

Uppskattar verkligen att du tar dig tiden att skriva ner tips och råd! Känns skönt för du verkar ändå förstå på ett helt annorlunda sätt och inte det vanliga som "lägg bara bort mobilen och blunda". Det är verkligen det värsta sömn-tipset jag hört. Och fått. Hade det varit så lätt hade jag ju för tusan sovit. Jag är inte vaken för att jag vill eller för att det är kul...

Blir oxå helt pigg i huvve av träning!! Får ingen ro

Är me mörkrädd

• Anonym (kvällar)
    Anonym (hela tiden) skrev 2018-09-17 01:39:39 följande:
    Tack för tipsen! Ja. Meditation har jag testat. Tagit bort mobil, platta o dator 20.00. Somna typ 3.30 istället då. Tankeverkstad...

Naturprerapsrat har jag inte testat. Men det kanske är värt att testa. Att träna mig trött fungerar inte. Jag blir fysiskt trött och orkar inte röra mig. Men tankeberkstaden går för fullt och mitt problem är att runt 22-00 blir jag PIGG och börjar tänka som en tok. Sen vid 01 avtar piggheten men tankarna fortsätter... att träna den tiden vill jag inte för resten av familjen sover ju. Gå ut o springa är och glömma för jag är en mörkrädd fegis..

Uppskattar verkligen att du tar dig tiden att skriva ner tips och råd! Känns skönt för du verkar ändå förstå på ett helt annorlunda sätt och inte det vanliga som "lägg bara bort mobilen och blunda". Det är verkligen det värsta sömn-tipset jag hört. Och fått. Hade det varit så lätt hade jag ju för tusan sovit. Jag är inte vaken för att jag vill eller för att det är kul...

Ok, ja jag vet vilket helvete detta kan vara då jag lidit av sömnproblem i många många år :( jag har även haft kvällsjobb bara pga sömnproblemen :/ 

Funderar på natt jobb nästa jobb för slippa ej kunna sova natt ångest

Men då kommer väll den på dan istället

• Anonym (hela tiden)
    Anonym (Orolig nattuggla) skrev 2018-09-17 01:37:02 följande:

Du e nog för hård mot dig själv?

Just nu har jag inget jobb

Så brist på rutiner gör mig helt förvirrad

Trodde jag skulle må bättre utan plugg jobb ansvar

Men är värre än nånsin får inget gjort

Tack! Och yes, självkritisk som jag vet inte vad. Ska jag vara ärlig... började gråta för att jag "bara" fick ett B i ett ämne, när jag gick ur 8an. det var ju inte ens slutbetyget. Och ändå ett av mina bättre betyg. (Då hade jag en hel radda med C också)

Rutiner kan nog vara bra. I rimlig grad. Inte för mycket och inte för lite. Men jag har märkt att på loven kan jag inte själv hålla mina turiner. Jag behöver något annat som hjälper mig med det, som tex skolan.

Hoppas verkligen du kan börja må bättre snart. Kram!
  • Anonym (kvällar)

Jag har också funderat på nattjobb men jag har oftast mer ångest kvällar och nätter så det känns inge kul, jag är ofta ångestfri på dagarna fast extrema sömnproblem då :/ 

vad jobbar du med nu 

Jag jobbar inte alls eller plugga alls för tillfället och för dåligt mående för orka ta tag i sånt

Fokus på äta, leva sova

• Anonym (hela tiden)
    Anonym (Orolig nattuggla) skrev 2018-09-17 01:43:23 följande:

Funderar på natt jobb nästa jobb för slippa ej kunna sova natt ångest

Men då kommer väll den på dan istället

Jag har faktiskt också tänkt så. Jag ska utbilda mig till något där chansen för nattjobb finns. Jag har mycket mindre ångest av att sova och mycket lättare att somna på dagen (fast ropa inte hej. Som du säger kommer väl skiten på dagen då istället.. fördelen då är väl att fler är vakna och det finns någon att skrova med om man akut behöver stöttning..) än natten. Brukar även vakna mitt i natten några gånger, på de få timmar jag lyckas sova... vilket gör att jag sover på tok FÖR LITE. Nästan i riskzoonen för att det ska vara farligt. Så jag bör verkligen överväga sömnmedicin... men är ju så förbannat rädd inför det... hua
  • Anonym (hela tiden)

Hörni, ni verkar jättetrevliga och jag uppskattar verkligen erat sällskap! Dock känner jag att jag just nu inte klarar av att skriva mer. Ångesten tar över mig innifrån och jag vet att jag varken kan tänka eller få ur mig något vettigt då... därför tänker jag nu lägga bort mobilen. Får se om det blir för natten eller tillfäligt. Men ni kan fortsätta skriva och sluta inte skriv för att jag försvinner!! Jag lovar att komma in imorgon (o fan nu satte jag en till grej som måste göras...) eller ah, senare idag då och läsa igenom här och svara ifall jag finner något att svara på. Vilket jag säkert gör.

Men ha en... vad ska jag säga... så lite ångestfylld natt som möjligt så hörs vi kanske en annan gång! Stora kramar!

Svar på tråden Mår ni sämst på morgonen, dagen, kvällen eller natten?