• Anonym (dåligt samvete)

Sög av hans vän, berätta för min fästman?

För ett tag sedan när jag var ute på nattklubb träffade jag en kompis till min fästman där. Han är väldigt stilig och charmig. Vi dansade, drack drinkar och det blev lite flirtigt. Vi gick iväg ihop, kysstes litegrann. Vi hittade en avskild plats och sedan sög jag av honom. Inget mer hände, skall jag vara ärlig så hade jag kunnat gå längre vid det tillfället men vi hann inte mer eftersom han kom nästan direkt. Vi kom överens om att det var ett misstag och ingen skulle berätta något.

Jag har enormt dåligt samvete, och när jag träffar min fästmans kompis så blir det jobbig stämning. Han brukar flirta med mig i smyg dessutom. Så fort min fästman går på toaletten eller liknande, och sedan låtsas som ingenting. Jag är livrädd för att min fästman skall få reda på något.

Jag vill inte vara otrogen igen eller svika den jag älskar men den andre killen fortsätter att flirta...han ger sig inte. Jag har lockats till en snabb kyss några gånger efter detta men inget mer än det har hänt. Samvetet äter upp mig och jag försöker undvika honom men det är svårt för han och min fästman är nära vänner. 

Berätta för min fästman? Stryka ett streck över detta och sluta låta mig bli lockad av den andre?

• Svar på tråden Sög av hans vän, berätta för min fästman?
  • Anonym (Hänt mig)

Ja men det har hänt mig. Jag var ung kåt och snygg liksom. När jag tänker tillbaka så var man ju lätt kär och även gillade uppmärksamhet. Jag har även tyvärr vart på syrrornas män och det fick jag sota för än idag.

Ja nu är jag mycket lugnare som 34 åring men ändå med lite sprit så är jag mycket flirtig trots i en relation. Likadan är min mamma fast hon är 60+

Otrohet är nog inte ovanligt men skamligt. Och när nyheten läcker ut.

• Anonym (AnnaM)
    Anonym (Loverboy...) skrev 2018-09-15 12:06:09 följande:

Du har rätt att vi vet inte allt. Men det låter illa. Kompis till pojkvännen....

Jag hade gjort slut direkt om det hänt mig. Om min kille slickat någon av mina vänninor.

Moral eller inte men blir äcklad

Det man inte vet har man inte ont av
    Anonym (123) skrev 2018-09-14 23:00:20 följande:
    Hahahaha är det vad du intalar dig själv?
    Jag behöver inte intala mig själv det. För jag är inte det. Min fästmans vän är inte vem som helst, utan någon jag var lite förtjust i innan jag blev tillsammans med min fästman. Obesvarat då, men så kommer känslorna tillbaks litegrann när han flirtar med mig. Hade han vart intresserad av mig då istället för nu så kanske det hade vart vi som var förlovade och planerade bröllop, så att jag skulle vara lättfotad kan du glömma!!!
    ////////////////////////////////////////////////////////////////

Tack till er andra det är för många svar att kommentera vart och ett. Det är bäst att glömma det och inte säga något det skall jag inte göra. Det kommer inte min fästmans kompis heller att göra men som någon sa att om han berättar det för någon annan så kan det komma fram den vägen. Det är jag orolig för då han brukar skryta om det eller använda det som något exempel på att alla tjejer är slampor och man inte kan lita på dem och liknande misogyna kvinnohatsgrejer grejer han ibland pratar om. Han kan vara ett riktigt svin på det sättet!
  • Anonym (Sandy)

När jag läser sånt här blir jag så otroligt tacksam och lycklig över att min sambo och jag är lyckliga ihop och ingen av oss skulle vara otrogna. Vi skrattar ihop, vi gör allt tillsammans och om sex veckor får vi vårt första barn ihop tycker synd om dig som aldrig kommer få uppleva nåt av det jag har!

• Anonym (hoppas han berättar)
    Anonym (dåligt samvete) skrev 2018-09-15 14:33:09 följande:
    Jag behöver inte intala mig själv det. För jag är inte det. Min fästmans vän är inte vem som helst, utan någon jag var lite förtjust i innan jag blev tillsammans med min fästman. Obesvarat då, men så kommer känslorna tillbaks litegrann när han flirtar med mig. Hade han vart intresserad av mig då istället för nu så kanske det hade vart vi som var förlovade och planerade bröllop, så att jag skulle vara lättfotad kan du glömma!!!

Tack till er andra det är för många svar att kommentera vart och ett. Det är bäst att glömma det och inte säga något det skall jag inte göra. Det kommer inte min fästmans kompis heller att göra men som någon sa att om han berättar det för någon annan så kan det komma fram den vägen. Det är jag orolig för då han brukar skryta om det eller använda det som något exempel på att alla tjejer är slampor och man inte kan lita på dem och liknande misogyna kvinnohatsgrejer grejer han ibland pratar om. Han kan vara ett riktigt svin på det sättet!
    Äh...just det. Om han berättar så är HAN ett svin. Då handlar det om misogyni. Du är oskyldig
  • Anonym (Ka)
    Anonym (dåligt samvete) skrev 2018-09-15 14:33:09 följande:

Jo, du får nog acceptera att du är en slampa. Har ingen betydelse att ni haft en historia tillsammans du och kompisen, man suger inte av honom för det när du är tillsammans med hans kompis.

Sen förstår du väl själv att det bästa är att tala om det för din pojkvän. Speciellt som han är en sådan typ av grabb som skryter om sina erövringar, och du kan ju vara helt säker på att det kommer fram om han blir full tillsammans med sina kompisar.

Det är ju också slampvarning att du gått med på kyssar och smek när ni har varit hemma hos er och partnern gått på toa t.ex
  • Anonym (Hänt mig)

Ja men vi är ju slampor allihopa så ni män kan ju suga era egna om ni vill slippa oss

Anonym (Ka) skrev 2018-09-15 15:08:53 följande:
    Jo, du får nog acceptera att du är en slampa. Har ingen betydelse att ni haft en historia tillsammans du och kompisen, man suger inte av honom för det när du är tillsammans med hans kompis.

Sen förstår du väl själv att det bästa är att tala om det för din pojkvän. Speciellt som han är en sådan typ av grabb som skryter om sina erövringar, och du kan ju vara helt säker på att det kommer fram om han blir full tillsammans med sina kompisar.

Det är ju också slampvarning att du gått med på kyssar och smek när ni har varit hemma hos er och partnern gått på toa t.ex
    Slampvarning hade det vart om jag gjort så med vem som helst. Men det är inte så. Jag var förtjust i honom, han ointresserad av mig, men när jag senare blev kär i och ihop med hans vän DÅ först då började han visa intresse för mig. Han har småflirtat med mig i många år och jag trillade dit en gång och har svårt att säga nej till honom. Men jag skall det. Bryta tvärt. Sluta fantisera om honom och sluta tänk om han hade gillat mig då och såna grejer. Så det är inte nån slampvarning eller att jag vänstrar hur som helst. Det var ett misstag, jag drogs med i det, de gamla känslorna dök upp och han har småflirtat med mig länge, i ÅRATAL.

Men han är en player och han ser ner på kvinnor. Min fästman är underbar, den killen är en douche. Skulle jag kunna göra det ogjort hade jag gjort det! Men jag tänker inte riskera något genom att berätta varför kan inte jag få chansen att bli lycklig??

////////////////////////////////////////

En massa av er pratar om trekant. Nej. Min fästman hade aldrig accepterat det och jag vill absolut inte göra så själv. Jag vill ha ett lyckligt och troget liv ihop med min fästman, ingen annan. Så nej lägg ner såna ideer för det finns inte på kartan!!!
  • Anonym (Ka)
    Anonym (dåligt samvete) skrev 2018-09-15 16:42:44 följande:
    Slampvarning hade det vart om jag gjort så med vem som helst. Men det är inte så. Jag var förtjust i honom, han ointresserad av mig, men när jag senare blev kär i och ihop med hans vän DÅ först då började han visa intresse för mig. Han har småflirtat med mig i många år och jag trillade dit en gång och har svårt att säga nej till honom. Men jag skall det. Bryta tvärt. Sluta fantisera om honom och sluta tänk om han hade gillat mig då och såna grejer. Så det är inte nån slampvarning eller att jag vänstrar hur som helst. Det var ett misstag, jag drogs med i det, de gamla känslorna dök upp och han har småflirtat med mig länge, i ÅRATAL.

Men han är en player och han ser ner på kvinnor. Min fästman är underbar, den killen är en douche. Skulle jag kunna göra det ogjort hade jag gjort det! Men jag tänker inte riskera något genom att berätta varför kan inte jag få chansen att bli lycklig??

En massa av er pratar om trekant. Nej. Min fästman hade aldrig accepterat det och jag vill absolut inte göra så själv. Jag vill ha ett lyckligt och troget liv ihop med min fästman, ingen annan. Så nej lägg ner såna ideer för det finns inte på kartan!!!
    Jo men inse att du förstört din fästmans och ditt förhållande !
    Jag fattar inte hur du kunde hamna i den situationen så du sög av din fästmans "bästa kompis"...Någonstans måste det ju slagit till en spärr..men nädå..om han inte varit så jävla kåt så det gick i princip med en gång för honom hade du gärna gått längre.
    Hör du inte hur det låter...?

Men saken är ju den att din fästman KOMMER att få reda på detta, för kompisen kommer inte att kunna vara tyst i all evighet, och det vet du.
    Vad tror du kommer att vara värst, om du talar om det självmant eller om det kommer fram genom att kanske någon annan kompis till er får reda på det och sedan säger det till din fästman
  • Anonym (uschhh)
    Anonym (dåligt samvete) skrev 2018-09-15 16:42:44 följande:

Förstår inte varför du upprepar lögnen att det var en engångshändelse, du kanske bara sög av honom en gång, men du har ju varit otrogen ett flertal gånger enligt din egna trådstart. Så uppenbarligen tyckte du inte att du gjorde något så hemskt eftersom du fortsatt vara otrogen även efteråt. Och nu tänker du fortsätta svika din man genom att hålla detta bakom ryggen på honom. Allt handlar om dig, hur du mår, vad du vill, vad du gör. 

Att killen är ett svin får bara dig att se värre ut. Du var alltså intresserad av och sedan otrogen med ett kvinnofientligt svin.
Svar på tråden Sög av hans vän, berätta för min fästman?