• Anonym (dåligt samvete)

Sög av hans vän, berätta för min fästman?

För ett tag sedan när jag var ute på nattklubb träffade jag en kompis till min fästman där. Han är väldigt stilig och charmig. Vi dansade, drack drinkar och det blev lite flirtigt. Vi gick iväg ihop, kysstes litegrann. Vi hittade en avskild plats och sedan sög jag av honom. Inget mer hände, skall jag vara ärlig så hade jag kunnat gå längre vid det tillfället men vi hann inte mer eftersom han kom nästan direkt. Vi kom överens om att det var ett misstag och ingen skulle berätta något.

Jag har enormt dåligt samvete, och när jag träffar min fästmans kompis så blir det jobbig stämning. Han brukar flirta med mig i smyg dessutom. Så fort min fästman går på toaletten eller liknande, och sedan låtsas som ingenting. Jag är livrädd för att min fästman skall få reda på något.

Jag vill inte vara otrogen igen eller svika den jag älskar men den andre killen fortsätter att flirta...han ger sig inte. Jag har lockats till en snabb kyss några gånger efter detta men inget mer än det har hänt. Samvetet äter upp mig och jag försöker undvika honom men det är svårt för han och min fästman är nära vänner. 

Berätta för min fästman? Stryka ett streck över detta och sluta låta mig bli lockad av den andre?

• Svar på tråden Sög av hans vän, berätta för min fästman?
  • Anonym (Ka)
    Mr K69 skrev 2018-09-17 20:03:55 följande:
    Jo men man kan ju alltid prata med varandra om att ha ett öppet förhållande och var man vill ha gränser. Vi brukar tex fantisera när vi har sex och prata lite dirty men det har stannat vid det. Kanske är dags att ta upp en diskussion?
    Ibland funderar jag på om Sveriges alla knäppgökar har samlats på detta forumet.Kräks
  • Anonym (karl)

Tycker ni är hårda mot ts. Vi är alla människor, och vi kan alla göra misstag.

Enligt forkning om beslutsfattande så finns det tillstånd då vi fattar väldigt dåliga beslut. När vi är hungriga, trötta och sexuellt upphetsade. TS skriver ju att hon alltid känt stark attraktion till denne man. TS borde inte försatt sig i situationen som ledde till otroheten. Men när hon gjorde det hamnade hon i ett tillstånd där hon fattade dåliga beslut. Så fungerar vi människor ibland.

Tycker inte du ska berätta för din man. Oavsett utgång av det blir erat liv aldrig detsamma. Detta får vara din hemlighet och om det skulle uppdagas får du hantera det då.

Det är lätt att säga att man aldrig skulle göra nåt sådant om man aldrig hamnat i den situationen.

• Anonym (Erfaren man)

Berätta inte.
    Om du på goda grunder kan tro att det bara är en mycket liten risk att det skulle komma fram, under förutsättning att du kan sköta allt på ett sådant sätt att din fästman inte behöver misstänka något, och att du själv kan hantera situationen så tycker jag att det är bäst att inte berätta.
    Om ert förhållande i övrigt fungerar bra och ni båda känner äkta kärlek för varandra så tycker jag att det är fel att riskera förstöra allt, även förstöra allt för din partner, genom att berätta. 
    Det finns en sanning som är 100% och absolut: Det han inte vet mår han inte dåligt av.

• Mr K69
    Anonym (Ka) skrev 2018-09-17 20:14:10 följande:

Ibland funderar jag på om Sveriges alla knäppgökar har samlats på detta forumet.

Ja var skulle vi annars hålla till *asg*
  • Anonym (Ka)
    Anonym (karl) skrev 2018-09-17 20:16:34 följande:

Tycker ni är hårda mot ts. Vi är alla människor, och vi kan alla göra misstag.

Enligt forkning om beslutsfattande så finns det tillstånd då vi fattar väldigt dåliga beslut. När vi är hungriga, trötta och sexuellt upphetsade. TS skriver ju att hon alltid känt stark attraktion till denne man. TS borde inte försatt sig i situationen som ledde till otroheten. Men när hon gjorde det hamnade hon i ett tillstånd där hon fattade dåliga beslut. Så fungerar vi människor ibland.

Tycker inte du ska berätta för din man. Oavsett utgång av det blir erat liv aldrig detsamma. Detta får vara din hemlighet och om det skulle uppdagas får du hantera det då.

Det är lätt att säga att man aldrig skulle göra nåt sådant om man aldrig hamnat i den situationen.

Anonym (Erfaren man) skrev 2018-09-17 20:19:02 följande:

Berätta inte.
    Om du på goda grunder kan tro att det bara är en mycket liten risk att det skulle komma fram, under förutsättning att du kan sköta allt på ett sådant sätt att din fästman inte behöver misstänka något, och att du själv kan hantera situationen så tycker jag att det är bäst att inte berätta.
    Om ert förhållande i övrigt fungerar bra och ni båda känner äkta kärlek för varandra så tycker jag att det är fel att riskera förstöra allt, även förstöra allt för din partner, genom att berätta. 
    Det finns en sanning som är 100% och absolut: Det han inte vet mår han inte dåligt av.

Men det här är ju bara ett jävla skitsnack...Misstag...Vadå misstag, det har ju pågått ända sedan ts och fästmannen kom ihop och kompisen börjar av någon anledning playa ts. Han har jobbat som fasen för att få ts dit dom är idag
    .
    Ts borde förstått detta (och det har hon också gjort)och tagit avstånd, dessutom talat om för fästmannen vad som pågick så han också får reda på vad det är för en jädra kompis det är, och be honom fara åt hel-te.

Det är heller inget misstag att det fortsatt bakom ryggen på fästmannen med kyssar och smek det första han gått på toa.

Om nu inte ts vill tala om vad som hänt hade det bästa varit att göra slut, men då sumpar hon att tala om vilken sunkig kompis han har.
    Är ts fästman verkligen förtjänt av att ha en svekfull fästmö och en skitstövel till kompis????

• Anonym (felix)

TS har inte begått ett ´misstag´. Hon är bara ambivalent som andra i hennes situation. Hon vill vara trogen och leva lyckligt med sin fästman för det mesta av tiden. Men när kompisen börjar flirta är det andra delar av hjärnan som tar över och så vill hon något annat.  

Att säga att det man inte vet, mår man inte dåligt av, är en klyscha som inte stämmer. Man vet mer än man tror man vet. Fästmannen har nog redan en känsla att något är fel. Tvivlar på att TS kan agera naturligt när kompisen är där. Tvivlar på att TS kan agera naturligt i det hela taget, pga hennes ambivalens.

Denna historia får inte ett lyckligt slut. 

• Anonym (karl)
    Anonym (Ka) skrev 2018-09-17 20:35:12 följande:
    Anonym (Erfaren man) skrev 2018-09-17 20:19:02 följande:

Berätta inte.

Men det här är ju bara ett jävla skitsnack...Misstag...Vadå misstag, det har ju pågått ända sedan ts och fästmannen kom ihop och kompisen börjar av någon anledning playa ts. Han har jobbat som fasen för att få ts dit dom är idag
    .
    Ts borde förstått detta (och det har hon också gjort)och tagit avstånd, dessutom talat om för fästmannen vad som pågick så han också får reda på vad det är för en jädra kompis det är, och be honom fara åt hel-te.

Det är heller inget misstag att det fortsatt bakom ryggen på fästmannen med kyssar och smek det första han gått på toa.

Om nu inte ts vill tala om vad som hänt hade det bästa varit att göra slut, men då sumpar hon att tala om vilken sunkig kompis han har.
    Är ts fästman verkligen förtjänt av att ha en svekfull fästmö och en skitstövel till kompis????

Den s.k kompisen är en riktig j-a skitstövel. Så långt är jag överens. Först nobbar han TS, för att sen utnyttja henne till förstöra livet för sin kompis. Vilken j-a psykopat.

Låt inte psykopaten vinna. Håll detta hemligt och skapa ett liv där ni slipper psykopaten är mitt tips.

Jag vidhåller att ts begick ett misstag. Ni som kritiserar värst skulle kunna göra samma sak själva om situationen dök upp.
  • Anonym (Ka)
    Anonym (karl) skrev 2018-09-17 21:58:09 följande:
    Den s.k kompisen är en riktig j-a skitstövel. Så långt är jag överens. Först nobbar han TS, för att sen utnyttja henne till förstöra livet för sin kompis. Vilken j-a psykopat.

Låt inte psykopaten vinna. Håll detta hemligt och skapa ett liv där ni slipper psykopaten är mitt tips.

Jag vidhåller att ts begick ett misstag. Ni som kritiserar värst skulle kunna göra samma sak själva om situationen dök upp.
    Kan säkert hända men det är inget jävla misstag. Speciellt inte i ts fall där detta pågått länge...
  • Anonym (Skild och gift)
    Anonym (karl) skrev 2018-09-17 21:58:09 följande:
    Ni som kritiserar värst skulle kunna göra samma sak själva om situationen dök upp.
    Nej Karl, nej...

I mitt gamla liv kanske men det var för att jag inte visste vad kärlek var! Det gör inte TS heller...
  • Anonym (karl 2)
    Anonym (Ka) skrev 2018-09-17 23:18:53 följande:
    Kan säkert hända men det är inget jävla misstag. Speciellt inte i ts fall där detta pågått länge...
    Jo, sett ur ts syninkel är det ett misstag.

Du bygger din argumentation på att människor är perfekta eller iallafall rationella. Så ser inte verkligheten ut. Vi människor lockas i situationer att göra det kortsiktigt njutbara.

TS är ju uppenbart ångerfull. Hon föll återigen för festelser. Blir lite utnyttjad o.s.v. Men hon vill ju inte detta på riktigt. Det är därför jag är benägen att kalla det misstag.
Svar på tråden Sög av hans vän, berätta för min fästman?