Anonym Ka; Jag förstår att du utgår från dig själv och dina egna erfarenheter.
Men för den sakens skull tycker jag att du borde ha förmåga vara lite mera återhållsam innan du dömer ut mitt förhållande eller TS förhållande. Det skulle säkerligen vara bra för dig på många sätt om du inte så snabbt och lättvindigt dömer ut andra. Det tror jag kanske att du klarar av att förstå?
Du kopplar ihop min otrohet med att mina förhållanden har tagit slut. Det måste du väl inse själv att det är en förhastad slutsats?
Jag tror som du att de flesta förhållanden i de flesta situationer har bättre möjlighet överleva om man undviker otrohet.
Men det är ju alls inte självklart under alla omständigheter.
Om du öppnar ditt sinne så har du säkert själv förmåga att föreställa dig någon situation där otrohet faktiskt kan rädda ett förhållande. Så man ska väl inte vara alltför snabb och kategorisk i sin bedömning, eller hur?
Hur otrohet har skadat i ditt fall kan jag inte bedöma. Om de otroheter du har erfarenhet av innebar att det enda alternativet var att avsluta kan jag inte heller bedöma.
Men vi vet att de flesta förhållanden faktiskt kan överleva en otrohet.
Sett över tid är otrohet i långvariga förhållande inte så väldigt ovanligt, eftersom otrohet faktiskt är relativt vanligt förekommande. Jag är övertygad att i många förhållanden och i många liv, tillåter man att allt blir ödelagt pga en otrohet, kanske ibland alltför lättvindigt och kanske ibland för att tillräckligt mod saknas?
"Att bara rycka på axlarna" är ett dömande uttryck som får stå för dig själv.
Jag har aldrig träffat någon människa, mig själv inräknad, som bara rycker på axlarna inför otrohet.
Du dömer andra för deras feghet.
Men jag tror att det kräver massor av mod och massor av vilja från båda parter för att reparera och förbättra relationen efter en otrohet. Att avsluta och att fly kan nog många gånger vara både fegare och enklare.
Den absoluta sanningen påverkas inte av någon tidsfaktor, där finns överhuvudtaget inget dilemma.
Det man inte vet mår man inte ont av, oavsett om man inte vet i dag eller om man inte vet om 20 år.
Du verkar inte gilla sanningen men det hjälper inte vad du tycker. Du kan försöka argumentera mot detta eller försöka hitta på egna argument, men det påverkar ändå inte den självklara sanningen.
Det du skriver i din avslutande mening där du dömer ut TS tycker jag är fruktansvärt inskränkt, trångsynt och rent ynkligt av dig.