tossaliten skrev 2019-05-30 21:50:05 följande:
Ringde förlossningen om mina sammandragningar och att det drar ner mot ljumskar och rygg.
De ville att jag kom in på kontroll.
Visade sig påverkat tappen lite redan så återbesök nästa vecka pcu ordinerad vila!!
Jag som har sååå svårt att vara stilla :(
Bebisen mådde bra dock. Fick en snabb glimt. Hjärtat slog fint och det är vild haha
hej! bra att du åkte in och kollade!! jag fick också sammandragningar väldigt tiidgt - redan i v 22 och det höll i sig hela vägen till födseln varje dag - minst 15-20 om dagen och vissa eftermiddagar kom de väldigt tätt. upplevde också att när jag rört mig mer kom de oftare. kände mig ganska handikappad i slutet då jag inte kunde ta några vidrae längre promenader eller ens bli lite stressad för då kom sammandragningar konstant!
Dock kom lillan i v 39 - jag fick en medicin som skulle få livmodern att slappna av som hette Nifedepin, vet ej om den hjälpte - men min tapp förbleb opåverkad sen jag började med den i alla fall. min tapp förändrades från 5,5cm till 3,2 cm på bara någon vecka tidigt - men sen var den 3,2 cm fram till v 36 typ - och sen var jag inte på någon mer koll innan jag åkte in för förlossningen =)
ta det lugnt - men bra att du har täta check ups så du kan känna dig lugn. det kommer gå bra

vilken vecka är du i?