Ellencassandra skrev 2019-06-23 23:04:36 följande:
Jag har exakt samma problem. Min lilla börjar gråta å skrika vid 20.00 tiden å det brukar fortsätta till 23-00 typ. Vi får gunga å vagga en hel del, amma vill hon göra hela tiden men tror hon får i sig för mycket luft å får ont i magen. Det är jätte svårt att rapa henne. Försöker göra det efter varje måltid men hon blir så sur å grinig å stretar emot. Som tur är funkar oftast att jag liggammar henne när vi lägger oss. Då brukar hon somna å jag kan lyfta över henne till babynestet. Men det gör så ont när hon skriker så. Har beställt magdroppar, miniform å pysventil så hoppas det kommer imorgon. Får även besök av BVC imorgon så ska fråga om hjälp å tips.
Har haft baby blues nu ett tag. Varit ganska ledsen å känt mig misslyckad å så.. jag har inte riktigt knytit an med henne än. Och det ger mig ångest. Jag hoppas att det släpper snart. Har iallafall blivit bättre. Å imorgon är sista dagen min kille är hemma. Läskigt. Men det ska nog gå bra :)
Hoppas allt är bra med er.
Usch så jobbigt. Hade också svårt att rapa men när han blev större la jag honom på mage efter han ätit och då rapade han av sig själv. Vet inte om det kanske kan funka eller om det är lättare när de är stora. Annars funkade det ibland att gå i trappa samtidigt som han låg över axeln.
Hur som helst så försök komma ihåg att det blir bättre!
Vet att det inte hjälper, men säger det ändå. Du duger! Det kommer även att kännas bättre. MEN om du fortfarande mår dåligt efter ett tag ska du söka hjälp. Baby blues går över ganska snabbt, men det kan också utvecklas till en depression. Prata gärna med bvcsköterskan.
Anknytning kommer den också. Ge det tid. Jag ser exempelvis att mannen fått en helt annan anknytning nu sista veckorna när lillen blivit lite större och mer en personlighet. Det kan vara samma för oss kvinnor och det är inget konstigt i sig
Lycka till!