• jaktenpaflow

Vi som blivit gravida efter IVF

Hejsan!

Skapar en tråd för alla oss som fick kämpa ett tag för att få ett plus på stickan, oavsett om det är genom IVF eller på naturlig väg. Vill gärna dela resan som gravid med andra som har varit i liknande situation. Spelar inte heller någon roll när BF är:)

Har försökt med ett syskon i ett och ett halvt år och blev gravid nu i augusti och BF 22 april!

Välkomna!

• Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF
  • nuaerdetmintur

Kl 01.00 imorse kom vår underbara helt perfekta son till världen v39+0, började med vattenavgång kl 02.30 som inte hade några vidare värkar, men vid 18 tiden satt det igång, kom in på förlossningen kl 23 och var öppen 7cm, så det var helt enkelt ingen idé med något annat än lustgas, och fy tusan vad ont det gjorde, blundade hela tiden och spydde vid varje värk av lustgasen! Men så värt det tusen gånger om när mannen min säger att vi fått en frisk liten pojke <3

• Barnlängtan31år

Hejsan!

Jag har precis blivit gravid efter min första insättning! Äntligen efter två års kämpande!! :) Är dock som många andra orolig för missfall såklart. Jag hade testdag igår, så har fått en tid för VUL. Fick inte en tid förrän den 18 juli, alltså i v.9. Vad jag förstått det som, så ska man väl få tid redan i v.7-8 efter IVF/FET?

Stort grattis till er som fött eller ska föda!! :)

• Ellencassandra
    nuaerdetmintur skrev 2019-06-14 21:44:05 följande:

Kl 01.00 imorse kom vår underbara helt perfekta son till världen v39+0, började med vattenavgång kl 02.30 som inte hade några vidare värkar, men vid 18 tiden satt det igång, kom in på förlossningen kl 23 och var öppen 7cm, så det var helt enkelt ingen idé med något annat än lustgas, och fy tusan vad ont det gjorde, blundade hela tiden och spydde vid varje värk av lustgasen! Men så värt det tusen gånger om när mannen min säger att vi fått en frisk liten pojke <3

Åh stort grattis :D :D vilken lycka!!
  • Ellencassandra

[quote=79696439][quote-nick]Barnlängtan31år skrev 2019-06-17 11:09:54 följande:[/quote-nick]Hejsan!

Jag har precis blivit gravid efter min första insättning! Äntligen efter två års kämpande!! :) Är dock som många andra orolig för missfall såklart. Jag hade testdag igår, så har fått en tid för VUL. Fick inte en tid förrän den 18 juli, alltså i v.9. Vad jag förstått det som, så ska man väl få tid redan i v.7-8 efter IVF/FET?

Stort grattis till er som fött eller ska föda!! :)[/

Grattis till plus :) vad roligt! Ja usch minns den där oron. Förstår att det känns långt fram. Hoppas tiden går snabbt. Jag fick också mitt VUL i v 9. Verkar va lite olika från klinik till klinik. Jag gick dock privat v 6+1 för jag orkade inte vänta.

Stort lycka till å grattis igen :)

• Barnlängtan31år
    Ellencassandra skrev 2019-06-17 11:27:09 följande:

[quote=79696439][quote-nick]Barnlängtan31år skrev 2019-06-17 11:09:54 följande:[/quote-nick]Hejsan!

Stort grattis till er som fött eller ska föda!! :)[/

Grattis till plus :) vad roligt! Ja usch minns den där oron. Förstår att det känns långt fram. Hoppas tiden går snabbt. Jag fick också mitt VUL i v 9. Verkar va lite olika från klinik till klinik. Jag gick dock privat v 6+1 för jag orkade inte vänta.

Stort lycka till å grattis igen :)

Tack snälla :)

Frågade kliniken förut, och tydligen fanns ingen tidigare tid, brukar vanligtvis göra VUL v. 7-8 där jag går. Så jag får hålla ut! Jobbigt, men det finns inte mycket mer att göra :) Kanske göra det privat skulle vara nått i och för sig!

Hoppas allt går bra för er!
  • Akira Öken
    nuaerdetmintur skrev 2019-06-14 21:44:05 följande:

Grattis till ett lilla underverk! Så roligt att ni hör av er och berättat hur det gått och hur förlossningen var!
  • Akira Öken
    Barnlängtan31år skrev 2019-06-17 11:09:54 följande:

Hejsan!

Grattis till graviditeten! Förstår att det känns som en väldigt lång väntan till ultraljudet. Man vill ju få bekräftelse och se hjärtat slå så fort som möjligt förstås! Går det kanske att sätta upp sig på en återbuds- eller kort varsel-lista?
  • Barnlängtan31år
    Akira Öken skrev 2019-06-17 18:33:21 följande:

Grattis till graviditeten! Förstår att det känns som en väldigt lång väntan till ultraljudet. Man vill ju få bekräftelse och se hjärtat slå så fort som möjligt förstås! Går det kanske att sätta upp sig på en återbuds- eller kort varsel-lista?

Tack! :)

Ja, det känns som en evighet. Ja, det kanske går att göra det! :)
  • tossaliten
    Akira Öken skrev 2019-06-17 18:33:21 följande:

Vi fick i v9 alltså 8+3 och jag var glad att få så sent eftersom då är det aldrig nån tvekan om att se "allt", men såklart jobbig väntan dit.
  • Fröken Rabarber
    Barnlängtan31år skrev 2019-06-17 11:09:54 följande:

Hejsan!

Stort grattis till plusset! Visst var det härligt att ringa kliniken och meddela om pluset? :D jag gjorde mitt vul i v. 7, synd att de inte hade tid tidigare. Hoppas det lilla livet håller sig fast! :)
Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF