Akira Öken skrev 2019-05-23 21:28:46 följande:
Tack för tips och pepp! Jag ser fram emot förlossningen, det ska bli väldigt spännande! Och jag ser framförallt fram emot att träffa plutten som ligger i min mage!
Hur går du det och hur går det med allt?
Tack det går bra. Börjar vänja mig så smått att jag faktiskt är mamma. Det händer något nytt varje dag känns det som och det är svårt att fatta hur snabbt det går.
Nu är vi inne i en period där nätterna helt plötsligt är stökigare. Plutten sover, men snurrar runt halva natten och håller mig vaken. Han väger ju dessutom så mycket att det är tungt att lyfta i och ur honom ur sängen. Men nu har jag konstaterat att han nog sover för mycket på dagarna (trodde jag aldrig, fram till för en månad sen sov han ju knappt alls dagtid). Så nu försöker jag hålla fyra sovstunder istället för fem. Inte alltid lätt att få ihop, men verkar hjälpa. Sen vill han plötsligt också sova bredvid mig. Lättare än när han ville sova på mig, men nattetid har han sovit i sin säng hela natten senhan var typ en månad. Mysigt när han kryper intill, men jobbigt när han börjar sparkas. Trodde magsparkarna skulle upphöra när han kom ut :p han har ju även träffat sin far på pungen ett par gånger... Som om vi inte har svårt nog att få barn :p
Men över lag har vi det fantastiskt och är bortskämda med att ha det relativt lätt. Det svåraste för oss är att han är så social och behöver all uppmärksamhet hela tiden. Så hinner inte göra så mycket annat. Sen är hans storlek jobbig. Han är ju stor som en 7-8 månaders bebis och det tär på kroppen att släpa på. Många tycker det är jobbigt när barnen börjar krypa, men för oss kan det nog bli lite avlastning i att vi inte alltid behöver bära. Sen är det ju en utmaning att springa efter istället, men just nu känns det lättare :p
Men det är värt det och vi ska absolut inte klaga för vi har nog lättare än vad många andra har.
Börjar redan bli sugen på en till, men mannen är inte där än på länge. Han börjar dock komma in mer och mer i fadersrollen. Han har varit så rädd hittills, men nu har han börjat slappna av mer. Jag har också lämnat över mer ansvar och han växer med det och tycker det är så roligt att han klarar det och att de två anknyter mer och mer.
När var det du hade BF?