• jaktenpaflow

Vi som blivit gravida efter IVF

Hejsan!

Skapar en tråd för alla oss som fick kämpa ett tag för att få ett plus på stickan, oavsett om det är genom IVF eller på naturlig väg. Vill gärna dela resan som gravid med andra som har varit i liknande situation. Spelar inte heller någon roll när BF är:)

Har försökt med ett syskon i ett och ett halvt år och blev gravid nu i augusti och BF 22 april!

Välkomna!

• Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF
  • Akira Öken
    anina skrev 2019-05-14 22:38:39 följande:

BF+4 imorgon och ingen bebis än. Var inne och kollade ifall kroppen var redo för igångsättning idag, vilket den inte var. Ny koll på fredag.

Hade inte alla räknat med att gå över tiden. Såå drygt. Hoppas ni mår bra alla. Kram

Hur går det för dig? Händer det något?
  • Akira Öken
    tossaliten skrev 2019-05-15 08:27:42 följande:

Tiden går långsamt känns det som, är i v 23 nu, men samtidigt snabbt konstigt nog.

Jag är fortfarande nojig över allt och tycker det är svårt att handla saker fast jag gärna vill... :( Rädd att man ska stå där med saker och så ingen bebis :( 

Jag har bara gått upp 1-1,5 kg hittills och är lite rädd att det ska säga PANG så är det 20 kg +. Hur såg er viktuppgång ut?

Någon här som varit på Ullared och handlat bebisprylar? Isf hur såg det ut, är det värt att åka dit? Har nästan 40 mil dit nämligen...

Jag är i vecka 27 och har gått upp cirka 13 kg. Tänker att det är väldigt olika och att det ena är lika normalt som det andra. Det kan ju bli så att du samlar på dig vätska i kroppen och går upp mycket det sista månaderna. Å andra sida lär du gå ner dem nästan på en gång efter förlossningen om det skulle bli så.

Förstår precis rädslan för att stå där med allt inköpt och förberett, men utan bebis. Vi köper något litet då och då.
  • Akira Öken
    LillaAw skrev 2019-05-17 19:30:22 följande:

Den 11 maj kom vår lilla flicka i raketfart i vecka 37+2. Anade inget när vi tittade på lets dance. När jag skulle gå och lägga mig brakade helvetet lös. 6 värkar på 10 min direkt. En halvtimme senare va vi i taxi till BB. Hade inte packat väskan utan slängde snabbt ner lite grejer. Då det var fullt fick vi vara på ett undersökningsrum. Väl där försökte de sakta ner förlossningen med bricanyl men utan effekt. 3 timmar senare var jag öppen 10 cm. Vi fick till slut ett rum och ut kom hon tidigt på morgonen. Hon har haft gulsot så vi har varit på sjukhuset varje dag sedan vi kom hem för att ta blodprover och har matat henne enligt schema. Nu får vi amma fritt och hon har passerat födelsevikten på 3.072 gram :) är så kär i henne.

Åååååh! Grattis! Vad fin hon är! Tänk att det gick så snabbt! Du får berätta mer när du hinner och orkar!
  • mulin
    Akira Öken skrev 2019-05-18 23:55:36 följande:

Stort grattis! Kommer precis ihåg hur det kändes och hur orolig jag var i början!

Tack! Ja herregud vad allt ska överanalyseras. Livrädd så fort jag tycker ett symptom börjar lana av. Det kommer va riktigt lång väntan till första ultraljudet :)
  • tossaliten
    Akira Öken skrev 2019-05-19 00:10:44 följande:

Jag är i vecka 27 och har gått upp cirka 13 kg. Tänker att det är väldigt olika och att det ena är lika normalt som det andra. Det kan ju bli så att du samlar på dig vätska i kroppen och går upp mycket det sista månaderna. Å andra sida lär du gå ner dem nästan på en gång efter förlossningen om det skulle bli så.

Förstår precis rädslan för att stå där med allt inköpt och förberett, men utan bebis. Vi köper något litet då och då.

Jag gick upp totalt 13 kg med båda mina men de kom första 25 v och sedan typ inget så lite annorlunda denna gång.

Magen har gjort en spurt den senaste veckan! ????
  • anina
    Akira Öken skrev 2019-05-19 00:05:15 följande:

Hur går det för dig? Händer det något?

Nej ingenting. Hade en tid för ev igångsättning idag men kroppen är fortfarande omogen. Tappen är bakåt och hård och de kommer inte in för att göra en hinnsvepning ens. Läkaren har egentligen sagt att de vill sätta igång senast idag, men eftersom det är söndag så fick jag en ny tid imorgon. BF+9 imorgon. Hur har du det?
  • anina
    LillaAw skrev 2019-05-17 19:30:22 följande:

Den 11 maj kom vår lilla flicka i raketfart i vecka 37+2. Anade inget när vi tittade på lets dance. När jag skulle gå och lägga mig brakade helvetet lös. 6 värkar på 10 min direkt. En halvtimme senare va vi i taxi till BB. Hade inte packat väskan utan slängde snabbt ner lite grejer. Då det var fullt fick vi vara på ett undersökningsrum. Väl där försökte de sakta ner förlossningen med bricanyl men utan effekt. 3 timmar senare var jag öppen 10 cm. Vi fick till slut ett rum och ut kom hon tidigt på morgonen. Hon har haft gulsot så vi har varit på sjukhuset varje dag sedan vi kom hem för att ta blodprover och har matat henne enligt schema. Nu får vi amma fritt och hon har passerat födelsevikten på 3.072 gram :) är så kär i henne.

Åh vilken sötnos. :) stort grattis igen. :)
  • Akira Öken
    mulin skrev 2019-05-19 12:18:42 följande:

Tack! Ja herregud vad allt ska överanalyseras. Livrädd så fort jag tycker ett symptom börjar lana av. Det kommer va riktigt lång väntan till första ultraljudet :)

I det här sällskapet är det inga konstigheter, vi har alla varit där. :) När är ultraljudet?
  • Akira Öken
    anina skrev 2019-05-19 18:49:33 följande:

Nej ingenting. Hade en tid för ev igångsättning idag men kroppen är fortfarande omogen. Tappen är bakåt och hård och de kommer inte in för att göra en hinnsvepning ens. Läkaren har egentligen sagt att de vill sätta igång senast idag, men eftersom det är söndag så fick jag en ny tid imorgon. BF+9 imorgon. Hur har du det?

Åh vad drygt! Berätta gärna hur det gick imorgon!

Jag har det rätt bra. Magen växer och jag har mycket halsbränna och börjar bli tröttare igen. Ryggen värker från och till, men det är ingen större fara. :)
  • mulin
    Akira Öken skrev 2019-05-20 00:20:32 följande:

I det här sällskapet är det inga konstigheter, vi har alla varit där. :) När är ultraljudet?

Ja det är väl så :) försöker påminna mig om att det i de allra flesta fall går bra, men det är svårt :) fick tid den 4/6 . Kommer då va i vecka 8 :)
Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF