Inalina skrev 2019-04-03 09:34:20 följande:
oj stackarn - skönt om lillen mår bättre och om ni som föräldrar kan känna er lugnare också. förstår att man inte vill se sin bebis på sjukhus - men ni verkar ju fått komma hem snabbt nu ändå.
låter ju skönt om han sover som han ska på nätterna i alla fall - speciellt för din man som ska upp o jobba ;)
gick det bra när ni lämnade bort honom för den där kursen?
Nätterna är guld värda. Nu jobbar mannen kväll, men lika skönt ändå för han går ju upp på morgonen med oss :)
I och med att han var sjuk så ställde vi in. Så blir nytt försök om en månad istället. Men kommer nog försöka lämna bort honom lite snart ändå så han vänjer sig. Hans kusin fick tidigt vara med oss eller med mina föräldrar(självklart korta perioder, tror vi körde två timmar första gången) och idag när hon är 2.5 så är det inga problem att vara med oss ensam. Hon sover över hos mina föräldrar ibland och det går hur bra som helst. Hon ber själv om att få sova där. Visserligen är hon väldigt mogen för sin ålder, men tror det hjälpt till att det börjades tidigt.
Inalina skrev 2019-04-03 16:35:56 följande:
låter mysigt att fixa i trädgården medan du väntar på bebis :) jag vill själv hålla ut en månad till så borde hon ha uppnått en bra vikt och lite mer redo att komma då. tror jag slutar med min medicin i v 37 eller så.gud vad bra att du har läkarbesök på fredag! då kan du vara lugn att de tar ett beslut som blir slutgiltigt då. då är det förvärkar du känner? hur länge har du känt det? bara de senaste dagarna? mina sammandragningar är förmodligen bara braxton hicks eftersom jag inte får ont/mensvärk eller så.hihi skönt att du jobbar med affirmationerna också ;) jag känner fortfarande att jag har ett tag kvar och det är ju inte omöjligt att det är 2 mån för min del även om jag kanske inte tror det själv.. ;) är i v 32+5 idag. nej allt är inte helt färdigt för lillan här, ska tvätta alla babykläder och försöka hitta någon typ av lakan till bedside cribbet. ska till ikea i helgen tänkte jag o skaffa det sista, vi ska även beställa en ergo baby bärsele tänkte vi. gällande amning har jag ett par BHar och tänker att jag får använda lite tunna skjortor kanske..? inte köpt några specifika amningskläder direkt, har du det? jag har heller inte köpt hem några blöjor eller sånt vilket får bli nästa grej - men vill ju gärna veta hur stor hon är innan så jag inte köper fel stl på blöjor..;)
Köpte lite amningskläder innan. Är glad jag hade lite hemma. Dock har jag köpt nytt nu för en del av det tyckte jag inte om. Var inte så bekvämt som jag trodde eller inte så smidigt. Nu kör jag en hel del på vanliga kläder, men som inte sitter så taight. Brösten vill inte ha det taight alls nu.. De kan ju ömma en del emellanåt. Bh köpte jag nu senast nattbh från Medela. De är sömlösa och utan knäppning (tänk modell sportbh) och tyckte de var så sköna och mycket smidigare än de "vanliga". Visst, ger lite sämre stöd, men så värt det. Men kroppen ändras en del första veckorna så testa dig fram lite och när du hittar nåt bra så kan du ju köpa mer av det sen. Försöker ha amningskläder när jag ska iväg, men hemma blir mer vanliga kläder. Gör ju inte så mycket om jag visar lite mer här :p