Akira Öken skrev 2019-03-22 14:40:51 följande:
Ja! Det är jätteskönt att inte ha ont!
Vad mysigt att det tom syns på magen! Jag har inte känt några tydliga rörelser än. Möjligen nåt fladder, eller inte. Märkligt då vi ju såg på ultraljudet hur han levde om där inne. Tänker att det väl kommer inom någon vecka/dag. ;)
Låter jättejobbigt med alla sammandragningar och oron för tappen. Jag har förstått att magen blir hård vid sammandragningar, men känns det något också?
Vi har vetat länge att det är en pojke. Men just nu är det bara vi och ni som vet. :) Vi har inte bestämt om vi ska berätta könet för andra, eller om de ska få vänta tills han kommit. Ingen särskild anledning till det, men kanske lite att nu när alla vet om vår hemlighet så har vi något kvar som bara vi vet.
haha ja jag vet - man började ju undra om man tappat känseln eller nåt när man ser en liten baby slå och sparka för glatta livet på ultraljudet men man känner ändå inget ;) det kommer def inom kort :)
jag får inte ont av sammandragningarna men måste stanna om jag är ute o går och gärna sätta mig ner, magen blir som ett bowlingklot på mig, det varar ca 30-45 sek för mig. jag började få dem redan i v 22men jag har många vänner som inte fått några alls, eller ev de sista veckorna så det verkar vara väldigt olika.
läste att du kände dig lite stor redan - jag är själv rätt chockad över att jag tycker min mage är jättestor nu men bebisen ska ändå lägga på sig DUBBELT så mkt vikt de sista 8 veckorna

bara o gilla läget - och jag tycker faktiskt magen är ganska fin nu när man kommit en bit så kan jag uppskatta det lite mer :) och kvinnokroppen är ju verkligen fantastisk

har du och din man hittat tillbaka till det positiva nu och har det lite lugnare?
ha en mysig helg!