Inalina skrev 2019-04-10 17:18:07 följande:
vad har du köpt för bröstpump? och köpte du den efter att lillen hade fötts? har sett att det finns både elektriska och 'vanliga' och funderar på om man ska köpa det innan eller efter - när man vet om det funkar liksom...
har 2 BHar jag kan ha nu som räcker runtom också - så lever i dem så länge :) mina bröst känns inte jättestorta dock men det kommer kanske när mjölken är där :)
ja kanske kan ha candide-kudden i babynestet - men skippa när hon ska sova 'för natten' så det inte ligger något onödigt i sängen. här rekommenderar de endast 'sovsäck' till bebisen - alltså inga filtar etc - det ser ut som en klänning som man knäpper på som funkar som en sovsäck till bebisen. vet inte hur vanligt det är i sverige? hade aldrig hört talas om dem innan i alla fall...
hoppas lillen mår bra nu och att magontet gav sig!! Kram
Jag har lånat en manuell, den enklaste varianten.
www.apomera.se/butik/amningspump-1-st
Den funkar utmärkt, men tänker man sig pumpa ofta eller man har svårt att få ur mjölken så hade jag nog satsat på en elektrisk eller mer avancerad manuell. De är ju dock väldigt mycket dyrare. Så jag hade kanske testat en enkel manuell först och sen köpt en dyrare om man känner att det behövs. Jag pumpar ju bara nån gång då och då och har ju lätt att få ut mycket mjölk så för mig räcker den här enkla.
Tror man får känna sig fram lite med kudde och liknande. Gick ju bra ett tag, men vår kille är ju så väldigt aktiv. Men vissa barn är ju väldigt stillsamma. Såna säckar har jag sett, men inte använt. Vi kör faktiskt utan något. Han har pyjamas och strumpor och så har vi inte superkallt och hittills har han inte blivit kall. Har det varit lite kallare har jag täckt med filt som jag kilat fast under babynestet. Nu sover han ju utan det också, men upplever aldrig att han är kall. Men kan även här tänka mig att olika barn är olika
Magen är klart bättre. Inte ont längre, men väldigt gasig och hans fiser såna stinkbomber. Haha.