LillaAw skrev 2019-05-05 21:35:18 följande:
Var längesen jag skrev här men följer tråden :) 3,5 veckor kvar till bf nu och är sjukskriven med mycket ödem i hela kroppen. Benen, fötter och händer med karpaltunnelsyndrom i händer av svullnaden. Kan inte gå mer än ett par hundra meter. Så trött på att bara ligga hemma med benen i högläge! Känner mig ensam och uttråkad.
Min sambo valde att spela golf i 8 timmar idag när vi hade en ledig dag och jag uttryckligen sa att jag inte ville vara själv. Blev så besviken ;(
Inte så långt kvar nu för många av oss i tråden. Hoppas det ska gå bra för er alla! Är det någon som har planerat snitt och fått datum? :)
Roligt att höra från dig, men tråkigt att du mår så dåligt. För mig släppte de flesta besvären med graviditeten nästan i samma stund som han kom ut. Hoppas det kan vara till lite tröst att det snabbt går över. Nu har du inte långt kvar, så kämpa på. Läste lite på din blogg (ska läsa mer när jag hinner) och förstår att du känt dig stressad och snuvad på att få njuta av graviditeten. Hoppas du kan känna lite lugn. Det är väldigt vanligt att känna så. Oftast ser man bara alla mammor som mår toppen och pysslar och fixar. Men sanningen är att många mår pyton och det är en kamp att kliva upp. Vi som gjort ivf lider dessutom av dåligt samvete så fort vi råkar känna att något är jobbigt för det här är ju det vi väntat på i alla år. Sonen är nu 3,5 månader och hans rum är fortfarande bara fyra kala väggar och förvaring. Det har verkligen inte spelat någon roll för han har spenderat max tio minuter av sitt liv där...totalt. Nu finns orken att fixa, så nu inväntar jag bara tiden :)
Jag packade BB-väskan långt senare än jag borde, men samtidigt så behövs egentligen ingenting. Mycket var oanvänt fram till dagen efter förlossningen och det som då saknades var lätt att fixa. Så även om ni bara kommer iväg med kläderna ni har på er så kommer ni klara er och när bebisen är ute är det andra oviktigt eller lätt att lösa.
När din karl kommer hem så säger du till honom att hans beteende inte är okej och att du förväntar dig mer av honom. Sen ser du till att han gottgör dig. Han får fixa till något du vill äta och dricka (om du får i dig nåt vill säga, jag hade så svårt att äta på slutet) och ditt val av underhållning. Kanske lite massage på det också.
Lycka till!