53779 skrev 2018-08-25 12:41:27 följande:
Jag måste erkänna att jag blir lite smått road av att läsa alla inläggen här.
De flesta verkar tycka att de måste analysera, bevisa, motbevisa, argumentera, vinna över folk på "sin" sida och jag vet inte allt vad ni håller på med.
SD säger: ja vi har haft problem, ja vi har ett förflutet som inte är så rumsrent. Vi försöker i alla fall vara vuxna och ta ansvar för våra brister.
S säger: vi har alltid varit bäst, vi värnar om demokratin, vi bryr oss om folket osv.
Den här filmen är FÖR MIG, en tillbakakaka. En rykande varm bajsmacka serverad socialdemokraterna. För MIG är den här filmen något som talar om för S att de kanske borde se sin egen historia, se sina egna tidigare val. Börja tänka på att de är rätt skitiga historiskt sett, men att de lyckats ändra linje.
Den här sandlådementaliteten vi ser inom politiken idag är så otroligt infantil. "Vi vill inte leka med dig, du tycker inte som vi. Så vi får kasta sand och sten på dig hur mycket vi vill för det".
Jag tycker filmen var helt rätt att producera, oavsett om den var menad som propaganda, smutskastning eller vad ni än väljer att tycka den är. Socialdemokraterna behöver en pungspark av episka mått, de kan inte tillåtas uppfostra våra kommande generationer till mobbare.
Jag är övertygad om att ni inte ondgjort er och spytt lika illa om det varit moderaterna som producerat filmen. Tänk på det, ni vet att jag har rätt på den punkten.
Tack för ordet, och glöm inte rösta 9 september. Alla röster är viktiga, oavsett vad du tänker rösta på
Du har emellertid fel. Initiativet till informationsinsatsen Levande historia togs av dåvarande socialdemokratiska statsministern Göran Persson 1997. På Forum för levande historia kan du läsa de mesta om rasbiologin i Sverige och om tvångssteriliseringar så snacket om att Socialdemokraterna eller för den delen de övriga svenska partier som var med när det begav sig, moderater (högerpartiet) liberaler, vänsterpartister, centerpartister (bondeförbundet) döljer inte sin historia. Att påstå detta är inget annat än fake news.
Alla som vill öka sin kunskap om rasbiologins historia i Sverige rekommenderas att läsa kapitel 1-3 på Forum för levande historia:
www.levandehistoria.se/fordjupning-rasbiologi/kapitel-1-rasbiologins-bakgrund
Jag rekommenderar även läsning om steriliseringar i Sverige:
www.levandehistoria.se/search/steriliseringar
Det SD har gjort är att förvanska historien i politiska syften d.v.s. skapat en politisk propagandafilm , ett vanligt angreppssätt bland fascistiska partier.Alla bör fundera på om det rimliga i att lägga en röst på ett parti som inte drar sig för den typen av handlingar men som inte rotar i sin egen byk och publicerar en vitbok trots att man hade lovat att göra detta före årets val.