• Anonym (Förbannade kocken)

Sluta förstör köttfärssås med ketchup!

När jag bjuder på middag, ex spagetti och köttfärssås blir jag riktigt förbannad när gästerna frågar efter ketchup. I mitt hem äter vi spagetti och köttfärssås på italiensk sätt. När jag gör köttfärssås anstränger jag mig in i det sista för att det ska bli så bra och gott som möjligt. Köttfärssåsen i sig innehåller mkt tomat så varför ska man dränka på med ketchup då och förstöra övriga smaker? Hos mig är det parmesanost som gäller och en grönsallad som tillbehör utöver spagettin. Ni som dränker era tallrikar med ketchup till spagetti och köttfärssås, varför gör ni det? Jag blir väldigt upprörd och förbannad när folk gör det hemma hos mig. Jag tar det som en förolämpning Iom att jag har ansträngt mig hårt och så förstör en bara smaken sådär med ketchup.I Italien är det strängt förbjudet att be om ketchup till pastan för att de tar illa upp, och det gör jag också...

• Svar på tråden Sluta förstör köttfärssås med ketchup!
  • elyse

Men ha inte ketchup hemma då? När använder du ketchup? Vi använder den väldigt sällan här hemma. Till pasta blir det ofta ost. Är väl när vi gör potatismos som flaskan kan åka fram.

• Anonym (lolz)
    Anonym (Förbannade kocken) skrev 2018-07-25 23:59:20 följande:
    Jaha så bara för att jag tar illa upp över något så är jag en skitstövel? Är vissa italienare som blir fly förbannade över ketchupfrågan också skitstövlar då menar du?
    Inte en enda gång när jag själv bad om ketchup eller såg någon annan be om ketchup höjde någon italienare ens på ögonbrynet. 
  • EnAnonumius
    Jaha så bara för att jag tar illa upp över något så är jag en skitstövel? Är vissa italienare som blir fly förbannade över ketchupfrågan också skitstövlar då menar du?
    Nationalitet har inte med saken att göra, så lägg ned att blanda in trivialitet som inte har med saken att göra. Så greppa inte efter halmstrån där de inte finns några att greppa efter.

Att bli förbannad för att folk har olika smak och gillar olika saker, oavsett om det är mat, godis, kläder etc etc, visar bara på att man har något som fattas hos en själv och/eller har en mycket svag personlig karaktär, och därför oftast beter sig som du gör, d.v.s som KaptenOboy så klockrent beskrev det; pretentiösa skitstövlar. 

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • argast
    lövet2 skrev 2018-07-25 22:40:14 följande:

Parmesanost är inte gott. Grönsallad äter jag inte heller. Det ska vara ketchup på pasta. Självklart! Varför i hela fridens namn försöker du bestämma vad andra ska tycka om?

Jävla idiot. Totalt inskränkt. Men så är du säkert flerbarnsförälder och tycker att den enda meningen med livet är att skaffa mer jävla ungar. 

Fyfan.
  • gbgumman

Just köttfärssås är den enda rätt ketchup är gott till och jag äter det till.

EnAnonumius skrev 2018-07-26 00:19:54 följande:

Nationalitet har inte med saken att göra, så lägg ned att blanda in trivialitet som inte har med saken att göra. Så greppa inte efter halmstrån där de inte finns några att greppa efter.

Att bli förbannad för att folk har olika smak och gillar olika saker, oavsett om det är mat, godis, kläder etc etc, visar bara på att man har något som fattas hos en själv och/eller har en mycket svag personlig karaktär, och därför oftast beter sig som du gör, d.v.s som KaptenOboy så klockrent beskrev det; pretentiösa skitstövlar. 

Se detta inlägg så kanske det går hem vad jag menar;
    Anonym (Förbannade kocken) skrev 2018-07-25 21:47:24 följande:

Ett år jag var där tillsammans med min syster med familj vars dotter var 4 år och ville ha ketchup på pastan, skrek de halsen av sig och jag trodde de skulle ge flickan en lavett. So jo det är det visst.

• Anonym (kanske...)
    Anonym (lolz) skrev 2018-07-25 20:56:11 följande:
    Så länge du inte har i grädde eller parmesanost är det okej. 
    Parmesanost är oätligt så det har jag aldrig ens hemma. Men grädde kan slinka ner om jag har någon slatt över. Det har jag dock inte nu så idag blir det ingen grädde
  • Anonym (kanske...)
    Anonym (Förbannade kocken) skrev 2018-07-25 23:42:25 följande:
    Jag tycker parmesanost är gott. Ketchup är inget att hurra för. Fattar inte hur så många kan tycka det.
    Jag fattar inte heller varför så många tycker ketchup är gott, men jag lägger mig inte i hur andras smaklökar fungerar. 
    Anonym (Förbannade kocken) skrev 2018-07-25 21:47:24 följande:
    Ett år jag var där tillsammans med min syster med familj vars dotter var 4 år och ville ha ketchup på pastan, skrek de halsen av sig och jag trodde de skulle ge flickan en lavett. So jo det är det visst.

Det handlar inte om att det är förbjudet, det handlar om idioter som inte borde arbeta med service. 

Nej, de är bara inskränkta  och dåligt upplysta om världen utanför. 

God morgon alla, nya popcorn? Kan göra med curry idag som omväxling

Anonym (kanske...) skrev 2018-07-26 06:50:37 följande:

Parmesanost är oätligt så det har jag aldrig ens hemma. Men grädde kan slinka ner om jag har någon slatt över. Det har jag dock inte nu så idag blir det ingen grädde

Varför säljer butikerna parmesanost om det nu är oätligt?
  • Anonym (kanske...)
    Anonym (Förbannade kocken) skrev 2018-07-26 07:01:12 följande:
    Varför säljer butikerna parmesanost om det nu är oätligt?
    För att oätligheten är MIN åsikt, den tar inte butikerna hänsyn till  
Svar på tråden Sluta förstör köttfärssås med ketchup!