• Anonym (Förbannade kocken)

Sluta förstör köttfärssås med ketchup!

När jag bjuder på middag, ex spagetti och köttfärssås blir jag riktigt förbannad när gästerna frågar efter ketchup. I mitt hem äter vi spagetti och köttfärssås på italiensk sätt. När jag gör köttfärssås anstränger jag mig in i det sista för att det ska bli så bra och gott som möjligt. Köttfärssåsen i sig innehåller mkt tomat så varför ska man dränka på med ketchup då och förstöra övriga smaker? Hos mig är det parmesanost som gäller och en grönsallad som tillbehör utöver spagettin. Ni som dränker era tallrikar med ketchup till spagetti och köttfärssås, varför gör ni det? Jag blir väldigt upprörd och förbannad när folk gör det hemma hos mig. Jag tar det som en förolämpning Iom att jag har ansträngt mig hårt och så förstör en bara smaken sådär med ketchup.I Italien är det strängt förbjudet att be om ketchup till pastan för att de tar illa upp, och det gör jag också...

• Svar på tråden Sluta förstör köttfärssås med ketchup!
  • Anonym (Förbannade kocken)
    Anonym (Maj) skrev 2018-07-25 19:55:30 följande:

Du låter som en riktig drömvärd. Antar att du har slips och kavajtvång vid bjudningar också.

Man tackar och bugar, på ett sarkastiskt sätt förstås eftersom din kommentar var sarkastisk.
  • Anonym (kanske...)
    Anonym (lolz) skrev 2018-07-25 19:49:49 följande:
    Jag tycker ändå dessa sorter är rätt roliga till skillnad från många andra, ingen skada skedd liksom. Bara lite kul tjafs. 
    Ja absolut! Jag tänkte faktiskt på ANOF häromdagen, jag saknar hen och hens eskapader  
  • Anonym (lolz)
    Anonym (Förbannade kocken) skrev 2018-07-25 19:59:07 följande:
    Du kritiserar mig för att jag påtalar detta om ketchup, vilket inte är annat än ett äckligt sockersås..men du har rätt att säga att parmesanost är vidrigt som om det skulle vara den enda rätta åsikten? Lägg av och lasta sten i glashus. Du framstår som patetisk.
    Ja fast parmesanost är verkligen vidrigt. Alltså bara doften får mig att vilja kräkas. Har någon restaurang någonsin satt på hemskheten får jag slänga översta halvan av pastan för att se till att jag blev av med det. Usch och fy. 

Du kanske bara inte förstår på grund av dina underlägsna smaklökar. 

Varför har du ketchup hemma om du tycker det är äckligt? Låter lite korkat. 
  • Anonym (Maj)

Okej är det så viktigt för dig ska jag komma med ett förslag, om du nu vill ha kvar ketchup hemma men inte att personer ska ta Felix sockerketchup till din mat.

Släng den köpta ketchupen och gör din egna hemmagjorda ketchup, det är inte svårt och du kan till och med slänga med lite italienska kryddor för att få den lite lyxigare. Så nästa gång gästerna ska ta på ketchup är det din egna lyxiga variant som du knåpat ihop själv och som passar till din matlagning. Hur kul är det inte att bjuda på något man gjort själv.

Låter inte det som en god ide?

• Aniiee
    Anonym (kanske...) skrev 2018-07-25 19:46:30 följande:

Aahh vänta, det är onsdag idag! Jag är lite dagvill nu när jag har semester. Någon som vill ha popcorn? Jag kan göra till alla, vill någon ha ketchup till finns det i kylen

Gör det något om jag häller pumpkin spice på popcornen?
    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Anonym (kanske...)
    Aniiee skrev 2018-07-25 20:12:08 följande:
    Gör det något om jag häller pumpkin spice på popcornen?
    Inte alls! Jag är tolerant så länge jag slipper smaka själv. Eller ja, jag är ju sån att jag gärna smakar förstås, men jag tar inte alltid om
  • Anonym (kanske...)

Haha hur många är nu sugna på spaghetti och köttfärssås? Jag är det iaf så det blir det till middag i morgon Jag kommer att äta den utan ketchup, maken och dotra kommer nog äta den med. Det är lite olika hur de gör, de smakar först och väljer sen, 

Jag ska förfasa TS lite mer, jag har faktiskt ketchup i köttfärssåsen ibland när jag lagar den! Och ibland har jag chilisås. 

• Anonym (Maj)
    Anonym (kanske...) skrev 2018-07-25 20:52:53 följande:

Haha hur många är nu sugna på spaghetti och köttfärssås? Jag är det iaf så det blir det till middag i morgon Jag kommer att äta den utan ketchup, maken och dotra kommer nog äta den med. Det är lite olika hur de gör, de smakar först och väljer sen, 

Jag ska förfasa TS lite mer, jag har faktiskt ketchup i köttfärssåsen ibland när jag lagar den! Och ibland har jag chilisås. 

Inget konstigt med ketchup i, jättebra sätt att få mer sötma och syrlighet i såsen.
  • Anonym (lolz)
    Anonym (kanske...) skrev 2018-07-25 20:52:53 följande:

Så länge du inte har i grädde eller parmesanost är det okej. 
  • Anonym (Maj)
    Anonym (lolz) skrev 2018-07-25 20:56:11 följande:
    Så länge du inte har i grädde eller parmesanost är det okej. 
    Eller så har man i vad man tycker är gott, om det så är lök, hallonsylt eller surströmming.
Svar på tråden Sluta förstör köttfärssås med ketchup!