• Anonym (Natacha)

Ni som varit otrogna mot er partner , varför ?

Ni som varit otrogna , vad var er anledning ? Någon som vill berätta? Var det dåligt/tråkigt sexliv för mycket i hemmet etc ??

• Svar på tråden Ni som varit otrogna mot er partner , varför ?
  • Anonym (moralgubben)

Carolin och andra som är otrogna. Tror ni att någon skulle vilja vara tillsammans med er om de visste hur ni egentligen är? Skulle man vilja till bringa tid med er då? Funderar i någonsin på det? För vem vill vara ihop med någon som bedrar och går bakom ryggen på en. Ja som ständigt pissar på en. Kan en partner någonsin känna sig tillitsfull med någon som er? Eller har ni andra motiv till en relation? Pengar? Rädsla för att ta tag i sitt liv och avsluta relationen? Eller är det jag försöker prata om något ni inte förstår?
    Vad jag inte förstår är att man kan leva med som brist på självrespekt som ni gör. Eller?

• PH76
    Inga bekymmer skrev 2018-08-07 22:16:08 följande:
    Din sambo verkar inte särskilt omtänksam som skiter i dig och att du också får njuta. Det kanske är därför ditt samvete inte fungerar. Jag har väldigt svårt att förstå att du kan tycka att ert förhållande är bra utifrån det du just beskrev..
    Nu måste jag hoppa in.

Har man inte tagit upp detta som ett problem och inte hjälpt till att lösa det så är det inte ok att gå utanför förhållandet.
  • Inga bekymmer
    PH76 skrev 2018-08-07 23:12:55 följande:

Nu måste jag hoppa in.

Har man inte tagit upp detta som ett problem och inte hjälpt till att lösa det så är det inte ok att gå utanför förhållandet.

Det har jag heller aldrig påstått! Att det skulle vara okej, för det tycker jag verkligen inte vilket jag trodde framgick väldigt tydligt i mina inlägg.

Jag svarade på att tjejen tyckte det var konstigt att hon inte hade dåligt samvete och min fundering var att det kanske berodde på att han inte verkade bry sig om henne. Men jag kan såklart ha fel. Skulle gissa på att de allra flesta som är otrogna här i tråden inte har så bra kommunikation i sina förhållanden för då hade de nog löst sina problem istället för att vara otrogna.
  • CarolineEriksson
    Inga bekymmer skrev 2018-08-07 23:42:04 följande:
    Det har jag heller aldrig påstått! Att det skulle vara okej, för det tycker jag verkligen inte vilket jag trodde framgick väldigt tydligt i mina inlägg.

Jag svarade på att tjejen tyckte det var konstigt att hon inte hade dåligt samvete och min fundering var att det kanske berodde på att han inte verkade bry sig om henne. Men jag kan såklart ha fel. Skulle gissa på att de allra flesta som är otrogna här i tråden inte har så bra kommunikation i sina förhållanden för då hade de nog löst sina problem istället för att vara otrogna.
    Det är ingen fara, jag diskuterar gärna kring det.. för jag är själv förvånad över att jag inte har dåligt samvete. 

Han är omtänksam på sitt sätt, han visar det genom att jobba mycket så att jag och vår hund kan ha det så bra som möjligt.
    Men kanske inte på det sättet som jag behöver. 
    Vi har alltså pratat om att jag behöver mer närhet och beröring och uppskattning.
    Och han erkänner att han är dålig på det. 

Och i övrigt i vårt förhållande så kan vi ha roligt ihop och mysigt. 
    Men vi har varit ihop i 10 år. Så man kan väl ibland känna att man inte har något att prata om längre. Och så kommer det ibland middagar där man sitter och dricker rödvin och pratar en hel kväll.  Så det går väl upp och ner. 
    Men jag tycker inte att sexet funkar. Tyvärr mycket på grund av hans storlek. 
    Man skulle kunna tro att när han har liten, så borde han satsa mer på att tillfredsställa på andra sätt. 

Bara säger att det är svårt att säga hur "bra/dåligt" ett förhållande är. 
    Men jag har börjat tänka mer och mer att man kanske inte kan få allt från en enda människa, och att man absolut kan tycka om flera personer samtidigt, 

Skulle gärna ha ett öppet förhållande, där båda får träffa andra.

Vet inte riktigt vart jag ville med denna text. 
    Men kan inte prata med någon annan, inga vänner vet om detta.
  • Anonym (Kompletterad)
    Anonym (J) skrev 2018-08-07 09:34:12 följande:
    Så du menar att du inte kan komma om kuken är för grov? Är detta vanligt bland tjejer?
    Alltså definittonen skriver du ju själv "FÖR grov". Alltså inte optimalt. Jag kan visst får orgasm med min pojkvän men det går mycket lättare med en mindre. Med en mindre slipper jag oroa mig för smärtor vilket är skönt. sex med pojkvännen innebär så gott som alltid ett visst mått av smärta. om man inte haft ett väääldigt långt förspel och är riktigt riktigt upphetsad. 
  • Anonym (Marion)
    Anonym (moralgubben) skrev 2018-08-07 22:57:00 följande:

Carolin och andra som är otrogna. Tror ni att någon skulle vilja vara tillsammans med er om de visste hur ni egentligen är? Skulle man vilja till bringa tid med er då? Funderar i någonsin på det? För vem vill vara ihop med någon som bedrar och går bakom ryggen på en. Ja som ständigt pissar på en. Kan en partner någonsin känna sig tillitsfull med någon som er? Eller har ni andra motiv till en relation? Pengar? Rädsla för att ta tag i sitt liv och avsluta relationen? Eller är det jag försöker prata om något ni inte förstår?

Vad jag inte förstår är att man kan leva med som brist på självrespekt som ni gör. Eller?

Vi som är otrogna vill både ha kakan och äta av den. En enkel kombination
  • Anonym (J)
    Anonym (Kompletterad) skrev 2018-08-08 21:49:07 följande:

Alltså definittonen skriver du ju själv "FÖR grov". Alltså inte optimalt. Jag kan visst får orgasm med min pojkvän men det går mycket lättare med en mindre. Med en mindre slipper jag oroa mig för smärtor vilket är skönt. sex med pojkvännen innebär så gott som alltid ett visst mått av smärta. om man inte haft ett väääldigt långt förspel och är riktigt riktigt upphetsad. 

Får jag fråga hur grov din kille är?
  • Anonym (Kompletterad)
    Anonym (J) skrev 2018-08-09 22:46:06 följande:
    Får jag fråga hur grov din kille är?
    Jag har inte mätt men jag skulle säga att den är runt sju cm bred som mest men då är den lite utplattad med Tyvärr är detta på den yttre delen och inte längst in 
  • Anonym (J)
    Anonym (Kompletterad) skrev 2018-08-09 23:32:27 följande:

Jag har inte mätt men jag skulle säga att den är runt sju cm bred som mest men då är den lite utplattad med Tyvärr är detta på den yttre delen och inte längst in 

Så han är alltså grövre långt ut på kuken, och smalare längst in? På vilket sätt är det negativt?

7 cm låter galet brett...
  • Robert 832

Gamla klassiska historien, vi var rörande överens om saker och ting när vi inledde relationen men över tiden som jag ändå investerat mig i relationen ville hon plötsligt nått annat.

Avkall på det man vill göra av sitt liv leder till en bitterhet där man känner sig sviken och lurad. Det var för sent att bryta men jag gav mig den på att inte behöva hålla henne lycklig så jag slutade ha sex med henne och tog mina behov nån annanstans.

Svar på tråden Ni som varit otrogna mot er partner , varför ?