BF Februari 2019
Hallå alla februari 2019-mammor och grattis till alla fina plus!
Jag hittade ingen BF Februari 2019-tråd så jag tänkte att jag startar en :)
Välkomna!
Hallå alla februari 2019-mammor och grattis till alla fina plus!
Jag hittade ingen BF Februari 2019-tråd så jag tänkte att jag startar en :)
Välkomna!
Ni som väntar 2-3 barnet, hur högt stog er livmoder i v13? Min är ca 4-5 cm under naveln redan... känns som den ligger högre än den borde vid denna veckan? Men kan ju vara för det är 3e barnet med?
Min är i höjd med naveln och jag gick in i v.15 idag. Känns väldigt högt, men ska till bm på måndag så vår nog veta då
Hur går det för alla här inne? :)
Har ni blivit av eller fått nya symptom ? :)
Är nu i vecka 14 och Har själv nyss vart iväg på kub i veckan o allt såg fint ut va de kunde se och en väldigt livlig liten där inne! Så maffigt att se något stutsa runt så i en fast man inte känner någonting även om det är i ens egen kropp! :O
Nu är längtan till RUL i september för att se lillen igen <3
Väntar på KUB som är på måndag... har lyssnat med doppler i några veckor nu så vet att det är liv i magen men då jag är 38 nu vill jag gärna se bra resultat på KUB. BM sa att vi får göra NIPT om resultatet är under 200. Jag hoppas på 5000+ men vet att åldern drar ner väldigt mycket. Mår annars hyfsat bra. Mest törstig/kissnödig. Nytt är att tandköttet har börjat blöda rejält när jag använder mellanrumsborste.
Ja det förstår jag, tycker att min ligger högt med. Frågade min bm om det i veckan då jag va på inskrivning men hon ville inte ens känna utan da bara att när det va 3e graviditeten så kommer magen fortare. Vet inte om hon missförstod mig när jag frågade, menar ju inte att magen är stor utav att jag känner livmodern högt upp. Blir spännande att se vad din bm säger :)
Hur går det för alla här inne? :)
Har ni blivit av eller fått nya symptom ? :)
Hej! Ny på FL, glad att ja hittade denna tråd. Får man vara med i hemliga gruppen på FB också? BF 22/2.
Jag var tjock sen innan och har inte gått upp något ännu, så ingen mage syns mer än innan, utan just bara livmodern jag känner. Min BM kommer att känna, och lyssna efter hjärtat, hade henne förra gången också, hon är underbar. Min lilla är född februari -17 och min stora november -09Jag har inte mått illa på ett tag, men vet inte om det har blivit bättre eller om jag bara lärt mig från förra gången (mådde illa till v.22 någonting då) att inte provocera utan tar det emot så äter jag inte.
Sen mår jag allmänt mycket bättre nu när det blivit svalare
Känner livmodern som en ?boll? i magen och högsta kanten på ?bollen? är ca 4-5cm under naveln. Egentligen ska ju inte livmodern gå över främre blygdbenet förens ca v12 därför jag blev lite fundersam :)
Aah, spännande. Första graviditeten för mig och har letat lite men ännu inte hittat den eller vetat exakt vad jag ska leta efter...
Jag har också tjock mage sedan innan :D men känner väl av livmodern. Min stora är född juli -10 och min lilla är född juli -17 :) hur känns det för er att få ganska tätt?