BF Februari 2019
Hallå alla februari 2019-mammor och grattis till alla fina plus!
Jag hittade ingen BF Februari 2019-tråd så jag tänkte att jag startar en :)
Välkomna!
Hallå alla februari 2019-mammor och grattis till alla fina plus!
Jag hittade ingen BF Februari 2019-tråd så jag tänkte att jag startar en :)
Välkomna!
Ja, precis! Det är samma för mig, första graviditeten och första barnet! Eftersom allt är så olika från person till person så är det ju dumt att jämföra, men det blir ju lätt att man gör det. En kollega är gravid, ett par tre veckor före mig, och hon har mått så fruktansvärt dåligt och varit sjukskriven osv. Själv känner jag knappt av att jag är gravid, vilket också i o f s är lite skrämmande.
Vilka är era starkaste symptom just nu? :)
Oj, vad innebär "hotande missfall"? Då får du verkligen se till att ta det lugnt och vila dig!
Jag mår också bra! Brösten och bröstvårtorna har varit ömma sen start.. har fått gå upp en storlek i kupa, haha. Jag är ganska "kväljig" av mig i vanliga fall, men det har blivit ännu värre nu.. t ex vid tandborstning, när jag äter och både tanken på och lukten av viss mat. Har t ex svårt att fixa matlådor på morgonen. Men annars mår jag inte illa eller så :) så det är ju väldigt skönt!
Oj, vad innebär "hotande missfall"? Då får du verkligen se till att ta det lugnt och vila dig!
Jag mår också bra! Brösten och bröstvårtorna har varit ömma sen start.. har fått gå upp en storlek i kupa, haha. Jag är ganska "kväljig" av mig i vanliga fall, men det har blivit ännu värre nu.. t ex vid tandborstning, när jag äter och både tanken på och lukten av viss mat. Har t ex svårt att fixa matlådor på morgonen. Men annars mår jag inte illa eller så :) så det är ju väldigt skönt!
Vart på mvc idag för inskrivning, fick tid till nästa mvc i v 25 och även bokat rul, men fick inte rul förens 26/9 och det känns ju som en evighet dit! Hade ju helst velat komma in snart och se att allt står rätt till och bra till i magen:) annars såg övriga värden bra ut än så länge så vi kan ju hoppas att det försätter så och att jag slipper äta järntabletter :) hur mår ni andra?