• Emhy89

BF Februari 2019

Hallå alla februari 2019-mammor och grattis till alla fina plus!

Jag hittade ingen BF Februari 2019-tråd så jag tänkte att jag startar en :) 

Välkomna!{#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden BF Februari 2019
  • Liten 2018
    Corneliass skrev 2018-08-04 10:12:49 följande:

Jag har tyvärr inte det, min svullnad kommer och går men min svullnad ser oftast ut som en liten babykula så jag trodde först att oj, redan? Men icke, den försvann efter ett tag haha. 

Var på andra inskrivning i torsdag. Går in i vecka 12 nu. Skönt. Jag frågade om hon trodde svullnade skulle gå ner. Kanske att tarmarna vänjer sig å lugnar sig sa hon men jag tror inte det, har IBS dessutom. Så mina tarmar är redan känsliga :p Så vi kom fram. Till att magen är där från start, haha. Som en bebiskula med luft. Ja ja. Bara vänja sig :D
  • BellaKH

Går in i v 12 idag (11+0), och imorgon ska vi göra NIPT.. Känner mig lite nervös, är lite rädd att det inte ska ha växt som det ska.. eller att det inte kommer finnas några hjärtljud längre på UL. Så det är väl tur att det ändå ska göras ett UL imorgon. Någon mer som har eller ska göra NIPT? 

Sen hoppas jag snart att magen börjar kika fram :) Så att det verkligen känns på riktigt! Men det dröjer säkert några veckor till... När tror ni att bebismagen kommer titta fram hos er? Eller har den redan gjort det?

• Corneliass

Var idag på mitt första ultraljud och allt såg helt normalt ut! Inte heller några tecken på Downs syndrom eller några andra avvikelser vad hon kunde se just då. Men man vet ju aldrig! Nästa ultraljud är om 3-4 veckor så då får vi reda på könet.

Det var så himla roligt att få se den lille igen och att allt såg normalt ut en så länge <3 

Gravid med första barnet
  • Corneliass
    BellaKH skrev 2018-08-06 17:30:13 följande:

Går in i v 12 idag (11+0), och imorgon ska vi göra NIPT.. Känner mig lite nervös, är lite rädd att det inte ska ha växt som det ska.. eller att det inte kommer finnas några hjärtljud längre på UL. Så det är väl tur att det ändå ska göras ett UL imorgon. Någon mer som har eller ska göra NIPT? 

Sen hoppas jag snart att magen börjar kika fram :) Så att det verkligen känns på riktigt! Men det dröjer säkert några veckor till... När tror ni att bebismagen kommer titta fram hos er? Eller har den redan gjort det?

Nej ingen riktigt bebismage vad jag vet.. Är bara svullen haha :)
    Gravid med första barnet
  • BellaKH
    Corneliass skrev 2018-08-06 17:55:22 följande:

Var idag på mitt första ultraljud och allt såg helt normalt ut! Inte heller några tecken på Downs syndrom eller några andra avvikelser vad hon kunde se just då. Men man vet ju aldrig! Nästa ultraljud är om 3-4 veckor så då får vi reda på könet.

Det var så himla roligt att få se den lille igen och att allt såg normalt ut en så länge <3 

Corneliass skrev 2018-08-06 17:55:48 följande:
    Vilken vecka är du i? :) Så skönt att allt såg bra ut! <3 
    Vi fick se vår lilla bebis i 8+0, så häftigt att se hjärtat som pickade på. Därför är jag så orolig nu att det inte ska finnas kvar på UL imorgon :( Vad är risken att det ska hända något sådant på 3 veckor? 

• Corneliass
    BellaKH skrev 2018-08-06 18:09:19 följande:
    Corneliass skrev 2018-08-06 17:55:48 följande:
    Vi fick se vår lilla bebis i 8+0, så häftigt att se hjärtat som pickade på. Därför är jag så orolig nu att det inte ska finnas kvar på UL imorgon :( Vad är risken att det ska hända något sådant på 3 veckor? 

Jag är i vecka 13 :) 
    Nä, risken är inte så stor! Jag tror absolut att du kan vara hellugn trots att jag VET att det är skitsvårt haha! Men ta det bara lugnt <3
    Gravid med första barnet
  • BellaKH
    Corneliass skrev 2018-08-06 18:41:01 följande:

Jag är i vecka 13 :) 

Nä, risken är inte så stor! Jag tror absolut att du kan vara hellugn trots att jag VET att det är skitsvårt haha! Men ta det bara lugnt <3

Okej, då är du en vecka före mig :) gick in i vecka 12 idag. Ja, det är supersvårt att inte oroa sig, haha. Men det kommer väl vara oro resten av livet nu! Man får väl försöka lära sig att tygla det :) men ja, svårt!
  • Emma9090
    BellaKH skrev 2018-08-06 18:09:19 följande:

Är inne på samma tankar. Tänk om det inte finns något liv där inne? Vill så gärna höra hjärtslag nu. Men mitt första ultraljud är inte än på två veckor trots att jag är i vecka 11 nu. Så jobbigt att gå och vänta och oroa sig...försöker också tänka bort de där tankarna. För min och bebisens hälsa haha. Är så sjukt att jag ska bli mamma. Herregud vad häftigt att det ligger ett litet litet barn där inne i den svullna, svullna magen.
  • Corneliass
    BellaKH skrev 2018-08-06 19:22:15 följande:
    Okej, då är du en vecka före mig :) gick in i vecka 12 idag. Ja, det är supersvårt att inte oroa sig, haha. Men det kommer väl vara oro resten av livet nu! Man får väl försöka lära sig att tygla det :) men ja, svårt!
    Ja, och speciellt eftersom det är första barnet för mig så är ju allting så himla nytt. Jag vet liksom inte hur saker och ting ska vara eller hur saker ska kännas. Därför blir ju allting nytt som dyker upp läskigt.

Är det ditt första barn? :) 
    Gravid med första barnet
  • BellaKH
    Emma9090 skrev 2018-08-06 19:54:32 följande:
    Är inne på samma tankar. Tänk om det inte finns något liv där inne? Vill så gärna höra hjärtslag nu. Men mitt första ultraljud är inte än på två veckor trots att jag är i vecka 11 nu. Så jobbigt att gå och vänta och oroa sig...försöker också tänka bort de där tankarna. För min och bebisens hälsa haha. Är så sjukt att jag ska bli mamma. Herregud vad häftigt att det ligger ett litet litet barn där inne i den svullna, svullna magen.
    Ja, visst är det häftigt att vi ska bli mammor! Tänk att du kommer få se din lilla bebis snart! Man skulle haft en egen ultraljudsmaskin hemma, haha! Nu ska jag alldeles snart bege mig till barnmorskan, lite nervöst :) 
    Corneliass skrev 2018-08-06 20:38:01 följande:
    Ja, och speciellt eftersom det är första barnet för mig så är ju allting så himla nytt. Jag vet liksom inte hur saker och ting ska vara eller hur saker ska kännas. Därför blir ju allting nytt som dyker upp läskigt.

Är det ditt första barn? :) 

Ja, precis! Det är samma för mig, första graviditeten och första barnet! Eftersom allt är så olika från person till person så är det ju dumt att jämföra, men det blir ju lätt att man gör det. En kollega är gravid, ett par tre veckor före mig, och hon har mått så fruktansvärt dåligt och varit sjukskriven osv. Själv känner jag knappt av att jag är gravid, vilket också i o f s är lite skrämmande. 

Vilka är era starkaste symptom just nu? :) 

Svar på tråden BF Februari 2019