• Emhy89

BF Februari 2019

Hallå alla februari 2019-mammor och grattis till alla fina plus!

Jag hittade ingen BF Februari 2019-tråd så jag tänkte att jag startar en :) 

Välkomna!{#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden BF Februari 2019
  • LeyasMamma
    Anonym (35-åringen) skrev 2018-08-12 20:35:56 följande:

Jag tycker inte det är så tätt, blir 2 år mellan dem. Jag fyller 35 i december och hade sagt att blir jag inte gravid innan dess så stänger vi bebisverkstaden, skyddar oss och är lyckliga med de två härliga ungar vi har. Har fått båda dem med läkarhjälp så detta lilla frö är livets gåva. Jag sa direkt att jag vill inte medicinera igen, vi har 2, jag är nöjd/tillfreds, men det finns utrymme i vårt liv för fler barn. Hade det inte blivit så är det inte omöjligt att vi tittat vidare på adoption, då vi båda tilltalas av tanken.

Men Gud vilken härlig historia! Kul att det gick vägen utan hjälp sista gången. Ni verkar ha en väldigt härlig inställning till barn och livet :)
  • Farsta2014

Var på KUB idag och fick 6098 vilket var över mina önskade 5000+ så jag är nöjd. Bebisen mätte 7,5 cm från huvud till rumpa och blev daterad till 13+4, bf 13/2. Apparna säger 13+2 och bf 15/2 och jag är 99% säker att apparna har rätt så jag tror bara våra bebisar växer i överkant. Jag har alltid blivit något framflyttad vid UL. Bebisen vinkade så fint och det kändes nästan som RUL i v 18 för BM gick igenom allt så grundligt, magsäck, diafragma, händer, fötter, skalle mm. Det kom några tårar då jag blev så rörd och glad.

• BellaKH
    Farsta2014 skrev 2018-08-13 18:46:01 följande:

Var på KUB idag och fick 6098 vilket var över mina önskade 5000+ så jag är nöjd. Bebisen mätte 7,5 cm från huvud till rumpa och blev daterad till 13+4, bf 13/2. Apparna säger 13+2 och bf 15/2 och jag är 99% säker att apparna har rätt så jag tror bara våra bebisar växer i överkant. Jag har alltid blivit något framflyttad vid UL. Bebisen vinkade så fint och det kändes nästan som RUL i v 18 för BM gick igenom allt så grundligt, magsäck, diafragma, händer, fötter, skalle mm. Det kom några tårar då jag blev så rörd och glad.

Vad härligt att läsa!! :) jag väntar på NIPT-resultatet som ska komma på onsdag! Det är ju lite nervöst, även om vi inte är i någon riskgrupp (vad vi vet). Jag är nu i 12+0 med BF 25/2 :)
  • Liten 2018
    Farsta2014 skrev 2018-08-13 18:46:01 följande:

Va härligt å läsa! Ska på KUB på onsdag, å är nervös. Inte kan de se könet så tidigt?

Grattis till å se den lille å att allt var bra
  • Emma9090
    Sommarkänslor skrev 2018-08-11 21:26:01 följande:

Hur går det för alla här inne? :)

Har ni blivit av eller fått nya symptom ? :)

Är nu i vecka 14 och Har själv nyss vart iväg på kub i veckan o allt såg fint ut va de kunde se och en väldigt livlig liten där inne! Så maffigt att se något stutsa runt så i en fast man inte känner någonting även om det är i ens egen kropp! :O

Nu är längtan till RUL i september för att se lillen igen <3

Har faktiskt blivit av med det mesta av illamåendet, men äter jag inte var tredje timme ca så mår jag lite illa. Magen svullnar upp rejält på kvällen men även på dagen har jag nu sett att jag fått en liten liten baby kula. Hade lite mage innan men det syns verkligen skillnad. Är så glad nu att värmeböljan är borta. Har ni andra fått förhöjd bröstkorg? Mina bhar passar inte längre runt bandet/omkretsen haha. Har kub-test om en vecka och längtar så himla mycket!
  • Liten 2018
    Emma9090 skrev 2018-08-13 21:04:10 följande:

Har faktiskt blivit av med det mesta av illamåendet, men äter jag inte var tredje timme ca så mår jag lite illa. Magen svullnar upp rejält på kvällen men även på dagen har jag nu sett att jag fått en liten liten baby kula. Hade lite mage innan men det syns verkligen skillnad. Är så glad nu att värmeböljan är borta. Har ni andra fått förhöjd bröstkorg? Mina bhar passar inte längre runt bandet/omkretsen haha. Har kub-test om en vecka och längtar så himla mycket!

BH, det blev det ny i helgen. Gick inte mer. 1 stl större runt och kupa. Alltså 80E är inte att leka med, hujja. Inte större nu, snälla tack hormoner.
  • Farsta2014
    Liten 2018 skrev 2018-08-13 19:52:52 följande:

Va härligt å läsa! Ska på KUB på onsdag, å är nervös. Inte kan de se könet så tidigt?

Grattis till å se den lille å att allt var bra

Tack! De kan nog se könet men säger inget. Vi har massor av vänner i Frankrike och där säger de könet vid KUB. Jag och min sambo försökte spana men jag tycker det är omöjligt att se! Hoppas allt går bra för er på onsdag!
  • Farsta2014
    BellaKH skrev 2018-08-13 19:22:06 följande:

Vad härligt att läsa!! :) jag väntar på NIPT-resultatet som ska komma på onsdag! Det är ju lite nervöst, även om vi inte är i någon riskgrupp (vad vi vet). Jag är nu i 12+0 med BF 25/2 :)

Hoppas ni får bra resultat på NIPT på onsdag, ni får väl reda på kön också?
  • Emma9090
    Liten 2018 skrev 2018-08-13 21:08:25 följande:

BH, det blev det ny i helgen. Gick inte mer. 1 stl större runt och kupa. Alltså 80E är inte att leka med, hujja. Inte större nu, snälla tack hormoner.

Eller hur! Jag har 80 E från början. Vill inte ens veta vad jag behöver nu haha
  • Liten 2018
    Emma9090 skrev 2018-08-13 21:55:04 följande:

Eller hur! Jag har 80 E från början. Vill inte ens veta vad jag behöver nu haha

Ja det blir tungt.

Hoppas du hittar en bekväma BH Det var skönt å byta upp sig, så värt å köpa när de börjar smita ut ^_^
Svar på tråden BF Februari 2019