Ess skrev 2018-05-13 17:17:49 följande:
Luktar lite svartsjuka att du inte var ensam på piedestalen längre. Tvivlar starkt på att du kan ge din pappa vad hans sambo kan, så valet var nog rätt enkelt.
Svartsjuka? NÄ DU!!!
Har man fått höra hela livet hur denna människa sagt rent ut att det kommer gå åt helvete för mig samt att hon inte vill att jag kommer med min familj dit för att det blir så jobbigt men hennes egna barn kan komma med lika stora familjer om inte större. Hon har suttit och kallat mig allt möjligt i telefonen när jag har pratat med min pappa. Jag är och har alltid varit artig och trevlig mot henne oavsett vad jag tycker och tänker.
Jag är inte välkommen hem till min fars hem enligt henne. Min far har erkänt till mig att hon inte gillar mig men fortsätter att leva med henne. Priset jag får betala är inte roligt.
Så svartsjuka nä! En elak människa som formligen avskyr mig. Han har hälsat på mig 3 gånger på 10 år säger mycket, hennes utlandsresor och dyra glasögon som kostar 10000kr är viktigare som hon förövrigt inte har råd att betala själv. Är det inte mer intressant att hälsa på sitt barn så får det vara. Jag är förbi varje gång jag passerar min fars hem.
Flera av hans kompisar sa upp vänskapen pga denna kvinna. Han är inte välkommen hos dem längre.
Detta är inte svartsjuka från mitt håll.