• Babylove88

BF jan2019

Hej är i vecka 6 nu (5+2) och undrar om det är fler därute som också är det och evt vill byta tankar evt oro över MF mm.

jag plussade i måndags 22/4 och super glad detta var planerat att bli gravid sen en tid tillbaka. Innan jag plussade hade jag mens 3 dagar som vanlig månaden innan. Och innan dess så va jag gravid med fick missfall precis efter jag plussade . Nu är man självklart lite orolig att det kanske sker igen , men försöker självklart se positivt på detta . Jag har ett barn sedan tidigare med en annan kille och min dotter är 6 i september.

• Svar på tråden BF jan2019
  • maawliiin
    FrökenFlower skrev 2018-06-18 21:46:27 följande:

På torsdag är det vår tur. Sjukt nervös och förvöntar mig dåligt redultat på grund av min ålder vilket kommer leda till värre prover.......det är jag mest bervös för... Men ser fram emot ul.

Åhhh, det kommer gå så bra! Berätta gärna hur det gick, håller alla tummar och tår! När fick du din remiss? Nojjar över att de ska ha glömt bort mig!
  • maawliiin
    LittleSunshine84 skrev 2018-06-19 07:30:38 följande:

Hade helt missat ditt svar! Tack för att du skrev ngt! Hur mår du? Min första riktiga mens sen missfallet var i nio dgr och det verkar som att äl var typ sista dagen på mensen enligt äl-testerna. Min mens brukar max vara fem dgr. Hade väldigt ont också. Antar att kroppen rensade ut? Vi hoppar över den här mensen, eller njae vi missade den här fertila perioden uppenbarligen efter äl var när jag hade mens.

Har du barn sen tidigare?

Det kommer gå jättebra! Men förstår din oro. Jag själv går och tvivlar på att det ska finnas något levande där inne. Vill göra testet för att se att allt är som det ska, försöker att ha den inställningen men sen får man självklart vara beredd på att få dåliga besked. Jag önskar dig all lycka! Hoppas på att det blir min tur snart! <3
  • Anonym1891

Jag har egentligen bf i december men då det är första barnet går man ju ofta över tiden så tänker att det lät skulle kunna bli en januaribebis. Är det okej att vara med här ändå?

• FrökenFlower
    maawliiin skrev 2018-06-19 13:27:02 följande:

Åhhh, det kommer gå så bra! Berätta gärna hur det gick, håller alla tummar och tår! När fick du din remiss? Nojjar över att de ska ha glömt bort mig!

Var till barnmorskan för lite över en månad sen och några dagar senare ringde det upp en kvinna frpn Spec.mödravården och bokade in en tid.......en månad senare så väntan blev lång.
  • Jejje93
    maawliiin skrev 2018-06-18 14:30:53 följande:

Hej och hallå!

Gick in i vecka 11 idag, smidigt att skifta vecka på måndag ???? hade inskrivning redan i vecka 8, har sen dess mått så kasst, illamående, huvudvärk, trötthet. Många karensdagar denna månad. Någon som känner igen sig? Vet ibland inte vart jag ska ta vägen. Väntar för övrigt på att få hem en remiss för kub-testet är ju dags nu, bm sa även att de bör komma med två veckors framförhållning, så de får ju skynda på lite nu. Någon annan som förbereder sig inför kub eller som har genomfört det?

Jag har också en hemsk huvudvärk imellan åt som håller i sig i dagar :,(
  • Jeex

Finns det någon grupp på Facebook där det inte diskuteras mf/ma konstant ? Är ju så fruktansvärt tråkigt att inte kunna diskutera annat eller att kunna njuta av sin graviditet.

Finns det en sådan grupp så vill jag gärna hänga på där :)

• Linneisen
    Jeex skrev 2018-06-19 20:11:23 följande:

Finns det någon grupp på Facebook där det inte diskuteras mf/ma konstant ? Är ju så fruktansvärt tråkigt att inte kunna diskutera annat eller att kunna njuta av sin graviditet.

Finns det en sådan grupp så vill jag gärna hänga på där :)

Yes det finns det. Dock skrivs det inte så mycket för vi är bara 12 medlemmar. Men om vi blir några fler blir det ju en mer aktiv grupp :)
  • Frax

Gjorde mitt kubtest idag- ultraljudet va fantastiskt och nackspalt och näsben såg fina och normala ut men när vi kom till blodprov blev allt hemskt. 1:22 gav blodprovet och en total med min ålder (37år) på 1:137. Riskgrupp och fick lämna blodprov på plats för nipt test. Nu väntar upp till 16 dgrs ångerfull väntan.

Har gråtit och ältat hela kvällen, är så rädd vill inte ngt ska vara fel :(

• maawliiin

Hej!

Hoppas att allt är bra med alla!

Nu är jag i vecka 11+3, vi har börjat berätta för närmaste familjen och vänner. Mådde extremt illa fram till mitten på vecka 11 och sen var det som bortblåst. Fått tillbaka aptiten vilket är helt underbart och även lite oroande, nojig som man är. Har känt av lite i ligament och tycker att magen har blivit mer svullen och putig senaste veckan, kan ju bero på att jag nu kan äta igen, haha. Har istället blivit extremt förkyld, superkul, men bara att slippa illamåendet gör att jag känner mig toppen! På tisdag är det dags för kuben, både nervös och förväntansfull. Oron att något kanske inte står rätt till gnager samtidigt som man bekantat sig med tanken att vi ska bli föräldrar och delat den med nära och kära. Hur går det för er?

• maawliiin
    Frax skrev 2018-06-19 22:47:48 följande:

Gjorde mitt kubtest idag- ultraljudet va fantastiskt och nackspalt och näsben såg fina och normala ut men när vi kom till blodprov blev allt hemskt. 1:22 gav blodprovet och en total med min ålder (37år) på 1:137. Riskgrupp och fick lämna blodprov på plats för nipt test. Nu väntar upp till 16 dgrs ångerfull väntan.

Hej!

Jag hoppas verkligen att allt har gått bra för dig! Det är bara en sannolikssiffra så det behöver inte betyda någonting alls. Håller alla tummar och tår att allt är som det ska! Själv ska jag göra kuben på tisdag, både nervöst och förväntansfullt. Styrka till dig!
  • maawliiin
    Anonym1891 skrev 2018-06-19 13:40:37 följande:

Jag har egentligen bf i december men då det är första barnet går man ju ofta över tiden så tänker att det lät skulle kunna bli en januaribebis. Är det okej att vara med här ändå?

Självklart! Välkommen hit!
  • FrökenFlower
    Frax skrev 2018-06-19 22:47:48 följande:

Håller tummarna för dig och mig!

Jag gjorde kub för en vecka sen och fick 1:97 på trisomi 21 och 1:90 på trisomi 13 och 18. Tog blodprov för nipt i måndags. Känner mig ganska lugn men all denna väntan tar en hel del energi känner jag.
  • JelaNath

Hej alla!

Hakar på i gruppen ????

Väntar mitt tredje barn i januari 2019.

Två söner födda 2010 & 2013.

31 år, bor i Stockholm.

• maawliiin
    JelaNath skrev 2018-06-28 18:37:29 följande:

Hej alla!

Hakar på i gruppen ????

Väntar mitt tredje barn i januari 2019.

Två söner födda 2010 & 2013.

31 år, bor i Stockholm.

Hej!

Vad roligt! Välkommen hit!

Jag är i vecka 11+3, första graviditeten och allt är helt nytt! Både förväntansfull och lite smånervös på samma gång! På tisdag är det dags för kuben, man vågar ju knappt tro på att det ska finnas något där inne så ska bli spännande att få se! Hoppas på att allt ska se bra ut! Vill ha tisdag nu, haha.
  • reen

Ville bara tips de som lixom jag är tokig i lakrits, som man ju får äta max 50g av att hockeypulver är drygt och väger bara 12g och en rulle lakritsal bara väger 25g ????

• Jeex

Om det finns några från Göteborg med omnejd som vill vara med i en fb-grupp där vi kan boka in träffar och liknande, eller vill tipsa om bra saker för gravida/nyblivna mammor i området, skicka då ett meddelande till mig.

Gruppen är givetvis hemlig :)

Svar på tråden BF jan2019