Inlägg från: maawliiin |Visa alla inlägg
  • maawliiin

BF jan2019

Hej!

Jag plussade den 11 maj och enligt appen (NC) är jag i vecka 4+1. Har haft molande värk och lite stickningar i tjejmagen. BIM var i lördags och fortfarande nervös över att mensen ska komma eller att jag inbillar mig. Har tagit tre test hittills ???? jag har tidigare varit med om ett tidigt missfall, var lyckligtvis inte medveten om vad som hände då jag vid det tillfället inte visste om att jag var gravid då min cykel var väldigt oregelbunden. Mådde vid det tillfället inte bra psykiskt, åt antidepressiva och hade ingen stabil tillvaro, mycket stress. Som jag antar är bidragande faktorer till MF, känns jobbigt nu i efterhand att inse vad man gick igenom, blundade nog lite för det vid tillfället. Men nu i efterhand när jag är mer medveten om vad som händer i kroppen och känslan är så bekant är jag rädd att det ska hända igen. Jag försöker lugna mig själv, ta det dag för dag och få glädjas lite åt pluset. Har bokat inskrivning till MVC 28 maj. Vet inte om det är för tidigt eller ej? Juste, värt att nämnas är att jag inte har några barn sen tidigare och inte varit medvetet gravid tidigare. Därav lite okunnig, nervös och spattig ???? jag och min sambo är så redo man kan bli att möta en graviditet, med skräckblandad förtjusning. Jag är nog mest glad och hoppfull och han mer eller mindre livrädd ???? ser fram emot att få dela med mig och följa er andra henom processen. Så skönt att få säga till någon och ventilera sig lite i detta tidiga skede ???? appen beräknar BF till 29 Jan-19, så långt bort men samtidigt skrämmande nära!

• maawliiin

Och juste, finnar, massa finnar! På kinder och hals! Någon annan som känner igen sig i det här? Känner mig som en tonåring igen!

• maawliiin

Hej och hallå!

Gick in i vecka 11 idag, smidigt att skifta vecka på måndag ???? hade inskrivning redan i vecka 8, har sen dess mått så kasst, illamående, huvudvärk, trötthet. Många karensdagar denna månad. Någon som känner igen sig? Vet ibland inte vart jag ska ta vägen. Väntar för övrigt på att få hem en remiss för kub-testet är ju dags nu, bm sa även att de bör komma med två veckors framförhållning, så de får ju skynda på lite nu. Någon annan som förbereder sig inför kub eller som har genomfört det?

• maawliiin
    FrökenFlower skrev 2018-06-18 21:46:27 följande:

På torsdag är det vår tur. Sjukt nervös och förvöntar mig dåligt redultat på grund av min ålder vilket kommer leda till värre prover.......det är jag mest bervös för... Men ser fram emot ul.

Åhhh, det kommer gå så bra! Berätta gärna hur det gick, håller alla tummar och tår! När fick du din remiss? Nojjar över att de ska ha glömt bort mig!
  • maawliiin
    LittleSunshine84 skrev 2018-06-19 07:30:38 följande:

Hade helt missat ditt svar! Tack för att du skrev ngt! Hur mår du? Min första riktiga mens sen missfallet var i nio dgr och det verkar som att äl var typ sista dagen på mensen enligt äl-testerna. Min mens brukar max vara fem dgr. Hade väldigt ont också. Antar att kroppen rensade ut? Vi hoppar över den här mensen, eller njae vi missade den här fertila perioden uppenbarligen efter äl var när jag hade mens.

Har du barn sen tidigare?

Det kommer gå jättebra! Men förstår din oro. Jag själv går och tvivlar på att det ska finnas något levande där inne. Vill göra testet för att se att allt är som det ska, försöker att ha den inställningen men sen får man självklart vara beredd på att få dåliga besked. Jag önskar dig all lycka! Hoppas på att det blir min tur snart! <3
  • maawliiin

Hej!

Hoppas att allt är bra med alla!

Nu är jag i vecka 11+3, vi har börjat berätta för närmaste familjen och vänner. Mådde extremt illa fram till mitten på vecka 11 och sen var det som bortblåst. Fått tillbaka aptiten vilket är helt underbart och även lite oroande, nojig som man är. Har känt av lite i ligament och tycker att magen har blivit mer svullen och putig senaste veckan, kan ju bero på att jag nu kan äta igen, haha. Har istället blivit extremt förkyld, superkul, men bara att slippa illamåendet gör att jag känner mig toppen! På tisdag är det dags för kuben, både nervös och förväntansfull. Oron att något kanske inte står rätt till gnager samtidigt som man bekantat sig med tanken att vi ska bli föräldrar och delat den med nära och kära. Hur går det för er?

• maawliiin
    Frax skrev 2018-06-19 22:47:48 följande:

Gjorde mitt kubtest idag- ultraljudet va fantastiskt och nackspalt och näsben såg fina och normala ut men när vi kom till blodprov blev allt hemskt. 1:22 gav blodprovet och en total med min ålder (37år) på 1:137. Riskgrupp och fick lämna blodprov på plats för nipt test. Nu väntar upp till 16 dgrs ångerfull väntan.

Har gråtit och ältat hela kvällen, är så rädd vill inte ngt ska vara fel :(

Hej!

Jag hoppas verkligen att allt har gått bra för dig! Det är bara en sannolikssiffra så det behöver inte betyda någonting alls. Håller alla tummar och tår att allt är som det ska! Själv ska jag göra kuben på tisdag, både nervöst och förväntansfullt. Styrka till dig!
  • maawliiin
    Anonym1891 skrev 2018-06-19 13:40:37 följande:

Jag har egentligen bf i december men då det är första barnet går man ju ofta över tiden så tänker att det lät skulle kunna bli en januaribebis. Är det okej att vara med här ändå?

Självklart! Välkommen hit!
  • maawliiin
    JelaNath skrev 2018-06-28 18:37:29 följande:

Hej alla!

Hakar på i gruppen ????

Väntar mitt tredje barn i januari 2019.

Två söner födda 2010 & 2013.

31 år, bor i Stockholm.

Hej!

Vad roligt! Välkommen hit!

Jag är i vecka 11+3, första graviditeten och allt är helt nytt! Både förväntansfull och lite smånervös på samma gång! På tisdag är det dags för kuben, man vågar ju knappt tro på att det ska finnas något där inne så ska bli spännande att få se! Hoppas på att allt ska se bra ut! Vill ha tisdag nu, haha.
Svar på tråden BF jan2019