• Babylove88

BF jan2019

Hej är i vecka 6 nu (5+2) och undrar om det är fler därute som också är det och evt vill byta tankar evt oro över MF mm.

jag plussade i måndags 22/4 och super glad detta var planerat att bli gravid sen en tid tillbaka. Innan jag plussade hade jag mens 3 dagar som vanlig månaden innan. Och innan dess så va jag gravid med fick missfall precis efter jag plussade . Nu är man självklart lite orolig att det kanske sker igen , men försöker självklart se positivt på detta . Jag har ett barn sedan tidigare med en annan kille och min dotter är 6 i september.

• Svar på tråden BF jan2019
  • julia1994
    Fialotta8 skrev 2018-05-18 23:02:17 följande:

Hej! Jag är i samma sits som dig med jobbet. Jag pluggade färdigt nu i maj, men började på mitt jobb i januari, fick fast tjänst i början av april och plussade 26/4. Känner mig lagom skyldig jag också kan man säga, jag jobbar på en liten arbetsplats på liten ort, ÄLSKAR mitt jobb och skulle inte byta mot något. Dessutom vill min sambo vara föräldraledig 50% så jag kommer inte ha någon superlång mammaledighet vad det verkar som just nu. Men lik förbannat känner man sig sämst. Jag bävar för det samtalet med mina chefer... :/

Har nästan samma här! Jag har inte pluggat, men fick nytt jobb förra året i september och fick fast jobb i mars i år! Vår plan var att börja försöka när jag fått fast jobb, men vi började försöka redan i februari och jag blev gravid nu i maj! Så om några veckor kommer jag behöva berättar för mina chefer och precis samma här så jobbar jag på en väldigt liten arbetsplats, både till yta men vi är även bara 4stycken, så dem kommer behöva leta en ersättare till mig, när det känns som att jag precis började på jobbet.. man känner sig ju lagom dum även om mina kollegor har blivit som mina vänner och dem garanterat skulle bli glada för min skull!
  • xrayoflight

hej!

har plussat i veckan och är i v5 :D BF är 23 januari :) så pepp på detta, även om det inte riktigt känns på riktigt än ;)

Har messat iksnigel om att bli tillagd i FB-gruppen :D hoppas kunna snacka massa skit med er här :D

• Lewaize

Hej hej!

Har genomgått IVF och hade vår ägginsättning efter ICSI den 7/5 och igår plussade vi! Hur glada som helst men det har ännu inte riktigt sjunkit in :P Ska på ett VUL om ca 3-4 veckor på IVF kliniken och se om det är ett litet hjärta som slår eller inte.

Är nu i v.5 (4+0) och har BF 26/1 om apparna har räknat rätt :)

påbörjad IVF april/maj 2018 med första barnet
  • Sommarhopp
    xrayoflight skrev 2018-05-19 18:51:49 följande:

hej!

har plussat i veckan och är i v5 :D BF är 23 januari :) så pepp på detta, även om det inte riktigt känns på riktigt än ;)

Har messat iksnigel om att bli tillagd i FB-gruppen :D hoppas kunna snacka massa skit med er här :D

Vad roligt! Vi har samma BF datum! 
  • SunnyDay

Kan ju skriva lite mer, såg att andra gjort det! Är 35 år och det är första barnet, känns spännande och overkligt :) Bestämde oss för att ta ett test i torsdags då mensen borde ha dykt upp i söndags (men den har varit sen förr så hade lika gärna kunnat vara falskt alarm) och det blev ett supertydligt plus! 

Hade egentligen tänkt vänta med att berätta för någon men nu var vi och hälsade på svärmor över helgen och det räckte ju med att jag kom med min första dåliga ursäkt till varför jag inte ville ha ett glas kallt rosévin på balkongen när vi kom dit! Haha... Man såg att hon räknade ut det direkt men vi höll på oss hela fredagskvällen och så dagen efter berättade vi. Lika bra det, så slipper man hintar och tisseltassel bakom ryggen för att folk är nyfikna Cool 

• Sommarhopp

Hur mår ni andra som just plussat? Jag är idag i vecka 5 (4+4 och jag känner ingenting. Har testat flera gånger och testen har blivit tydligare och tydligare så gravid är jag ju, men borde jag inte må illa? Eller ha ont i brösten, eller iallalfall någonting!? De första dagarna kände jag mer, då hade jag lite ont i magen och sådär. Men nu är allt som bortblåst. Man kan ju inte låta bli att oroa sig för att det betyder att det inte ska gå vägen. Eller är det fortfarande för tidigt för att känna massa gravsymptom? Jag tycker nästan den här tiden är den jobbigaste. Efter att man plussat, men när man bara går och väntar på att tiden ska gå så man vet om den vill stanna eller inte. 

• julia1994
    Sommarhopp skrev 2018-05-21 07:35:17 följande:

Hur mår ni andra som just plussat? Jag är idag i vecka 5 (4+4 och jag känner ingenting. Har testat flera gånger och testen har blivit tydligare och tydligare så gravid är jag ju, men borde jag inte må illa? Eller ha ont i brösten, eller iallalfall någonting!? De första dagarna kände jag mer, då hade jag lite ont i magen och sådär. Men nu är allt som bortblåst. Man kan ju inte låta bli att oroa sig för att det betyder att det inte ska gå vägen. Eller är det fortfarande för tidigt för att känna massa gravsymptom? Jag tycker nästan den här tiden är den jobbigaste. Efter att man plussat, men när man bara går och väntar på att tiden ska gå så man vet om den vill stanna eller inte. 

Förstår hur du känner! Jag är i vecka 7 (6+2) och har ganska milda symtom. Visst, jag har känt av saker, har haft en del symtom, men inte till den grad jag trodde. I början var det nästan som att jag inte kände något alls, lite ömma bröst och humörsvängningar dagarna innan jag plussade, men i övrigt typ ingenting. Så man börjar ju oroa sig att det inte är något. Dock så var mina tester väldigt positiva, så det var det jag fick gå på först. Dina symtom kommer komma, och gör dem inte det, eller inte är så starka, så är det normalt med. Alla graviditeter är olika har jag fått intala mig själv. Bara för att en annan mår illa, och jag inte gör det överhuvudtaget, så behöver det inte vara fel, försöker jag säga mig själv med haha! Låt det gå en stund och njut av att du fått plus på stickan så kanske du har turen att då boka in ett VUL indin kommun! Jag fick inte det så jag försöker bara intala mig att allt kommer gå bra, men det är såklart svårt att veta när man inte kan se vad som försiggår inuti en själv :)
  • xrayoflight
    Sommarhopp skrev 2018-05-21 07:35:17 följande:

vad kul att vi är på exakt samma dag :)

jag håller med om att det är jobbigt att inte veta om den kommer vara kvar, om den är frisk etc etc. Jag fick mitt första illamående igår och det var det första egentliga tecknet för mig att det faktiskt är nått som händer med kroppen :). Det finns ju de som går en hel graviditet utan att må illa så oroa dig inte för mycket :) 

Var bor du? Jag bor i Göteborg :)
  • Sommarhopp
    xrayoflight skrev 2018-05-21 08:49:26 följande:

vad kul att vi är på exakt samma dag :)

jag håller med om att det är jobbigt att inte veta om den kommer vara kvar, om den är frisk etc etc. Jag fick mitt första illamående igår och det var det första egentliga tecknet för mig att det faktiskt är nått som händer med kroppen :). Det finns ju de som går en hel graviditet utan att må illa så oroa dig inte för mycket :) 

Var bor du? Jag bor i Göteborg :)

Jag har bokat tid för vul på måndag om 2 veckor. Det här är en ivf graviditet, så då ingår ett tidigt vul tydligen. Hoppas veckorna går fort fram till dess.

Jag bor ca 30 min utanför Uppsala i en liten by.

När berättar ni för familjen? Vet de om att ni försöker få barn? Vi har försök i 1.5 år men ingen i vår familj vet någonting. Funderar på att berätta på mors dag, men egentligen är det ju lite tidigt.
Svar på tråden BF jan2019