• Babylove88

BF jan2019

Hej är i vecka 6 nu (5+2) och undrar om det är fler därute som också är det och evt vill byta tankar evt oro över MF mm.

jag plussade i måndags 22/4 och super glad detta var planerat att bli gravid sen en tid tillbaka. Innan jag plussade hade jag mens 3 dagar som vanlig månaden innan. Och innan dess så va jag gravid med fick missfall precis efter jag plussade . Nu är man självklart lite orolig att det kanske sker igen , men försöker självklart se positivt på detta . Jag har ett barn sedan tidigare med en annan kille och min dotter är 6 i september.

• Svar på tråden BF jan2019
  • Pillan28
    Jeex skrev 2018-05-29 20:07:25 följande:

Att gå in i v.9 har varit hemskt. Hcg-nivåerna kan nå helt nya höjder och illamåendet och humörsvängningar kan slå till med en fruktansvärd kraft. Jag mår så dåligt och min sambo måste jobba hemifrån för jag kan inte resa mig upp ur sängen utan att svimma eller kräkas.

Har aldrig varit så negativt inställd till att vara gravid som jag är nu.

Jag är i v.7 och har inga symtom alls.. längtar tills jag börjar känna något som gör det hela mer verkligt! Att jag känner såhär kanske jag kommer få ångra om några veckor när jag hör hur besvärligt det är för dig..:( hoppas det snart blir bättre!!
  • Mah0n3n

Jag är gravid i vecka 6 (5+2) jag har nästan ibga symptom förutom gasig mage och ömma bröstvårtor och är extremt hungrig. Har bf 27 jan 2019

• an8oben

Hej på er!
    Själv är jag gravid i vecka 7+0 enligt mina beräkningar iaf :)

• Jejje93

Är i vecka 8 och har inga påtagliga symptom :(. Känner mig orolig för var på VUL I vecka 9 vad jag trodde, men blev tillbaka flyttad till vecka 6 då jag har oregelbunden mens så går ej att räkna på det..
    Men allt såg ut som det skulle och något tickade på. Men hon sa att det kan vara ett kärl från mig men det såg ut som hjärtat, men det var för tidigt att garantera något. Är så rädd att jag har fått MA. Fast jag vet att hon sa att allt såg bra ut bara att det är tidigt :( jag kommer bli knäpp av det här.
    Tagit typ 20 gravtest och alla blir starka streck innan kontrollstrecket men vet att det inte behöver betyda något ...

• an8oben
    Jejje93 skrev 2018-05-31 11:02:03 följande:

Är i vecka 8 och har inga påtagliga symptom :(. Känner mig orolig för var på VUL I vecka 9 vad jag trodde, men blev tillbaka flyttad till vecka 6 då jag har oregelbunden mens så går ej att räkna på det..
    Men allt såg ut som det skulle och något tickade på. Men hon sa att det kan vara ett kärl från mig men det såg ut som hjärtat, men det var för tidigt att garantera något. Är så rädd att jag har fått MA. Fast jag vet att hon sa att allt såg bra ut bara att det är tidigt :( jag kommer bli knäpp av det här.
    Tagit typ 20 gravtest och alla blir starka streck innan kontrollstrecket men vet att det inte behöver betyda något ...

Det blir så dyrt med alla grav test haha....känner igen mig. 
  • an8oben
    Mah0n3n skrev 2018-05-30 19:14:05 följande:

Jag är gravid i vecka 6 (5+2) jag har nästan ibga symptom förutom gasig mage och ömma bröstvårtor och är extremt hungrig. Har bf 27 jan 2019

Vad roligt! Är det första barnet?
  • Jejje93
    an8oben skrev 2018-05-31 12:37:00 följande:
    Jaaa.. och dom försäkrar ju inget. Vissa står ju still i hCG... men jag gillar att ha kontroll. Antar att jag inte kan kontrollera det här hehe.
    Vet att symptomen kan komma och gå. Och tröttheten varierar från dag till dag, mår illa ibland men vet ej om det är vanligt illamående eller gravid haha. Usch måste sluta spekulera.
  • Jejje93
    an8oben skrev 2018-05-31 12:37:00 följande:
    Plus att i början hade jag dåliga sköldkörtel värden pga graviditeten. (Underproduktion) nu har jag fått börja med levaxin så kan ju va därför jag mår bättre..
  • Mah0n3n
    an8oben skrev 2018-05-31 14:30:11 följande:

Vad roligt! Är det första barnet?

Jajamen de är första :) så nervöst och spännande
  • an8oben
    Mah0n3n skrev 2018-05-31 17:53:26 följande:

Jajamen de är första :) så nervöst och spännande

Förstår det! ????????
Svar på tråden BF jan2019