• Babylove88

BF jan2019

Hej är i vecka 6 nu (5+2) och undrar om det är fler därute som också är det och evt vill byta tankar evt oro över MF mm.

jag plussade i måndags 22/4 och super glad detta var planerat att bli gravid sen en tid tillbaka. Innan jag plussade hade jag mens 3 dagar som vanlig månaden innan. Och innan dess så va jag gravid med fick missfall precis efter jag plussade . Nu är man självklart lite orolig att det kanske sker igen , men försöker självklart se positivt på detta . Jag har ett barn sedan tidigare med en annan kille och min dotter är 6 i september.

• Svar på tråden BF jan2019
  • Jeex

Jag är med i en av bf-grupperna. Det finns nu en grupp för bara de som bor i Göteborg med omnejd, där man diskutera/tipsa om kurser eller annat som gäller runt omkring där. Eller om man vill boka in någon träff eller så i framtiden. Skicka i så fall ett meddelande till mig här så jag kan bjuda in dig :)

• Repet
    Sommarhopp skrev 2018-05-21 18:34:32 följande:
    Vi har ju hängt lite i samma ivf trådar tidigare. Vet att jag tänkte på att du och jag låg i ungefär samma fas i början när jag kom till familjeliv. Då hoppades jag så mycket på att just du skulle bli gravid, för då kändes det som att det fanns en större chans för mig också. Man tänker ju så knäppt ibland. Och nu är vi gravida båda två! Jag har vul 4 juni, så du ligger ju lite före mig. Jag håller tummarna stenhårt att det går bra för er på onsdag.
    De har vi, å va kul att vi båda nu äntligen är i denna tråd :) jag har faktiskt också haft ett litet extra öga på er, roligt det fär att en kan hoppas så mycket åt en person som en inte ens har träffat!

Vi har ju förvisso BF den 31/12, så jag kanske borde vara i en decembertråd, men vi hoppas lite för barnets skull att den kan stanna iaf några timmar längre. för min egen skull spelar det absolut inte nån roll, vi är bara så fantastiskt glada att vi äntligen har fått möjlighaten att få ett barn.

Var på vul igår, och allting så ut som det skulle. den va 16 mm och hade ett tickande hjärta. så läkaren sa att risken att hågot ska hända nu är liten och att vi kan sluta oroa oss... lätt att säga det. men nu är vi iaf utskrivna från RMC och ska bli inskrivna på MVC om 3 veckor, så det är ju iaf ett steg i rätt riktning.

håller tummar och tår att ni får ett lika bra besked om 1,5 veckor. efter det är det ju bara att vänta.

Snart måste det vara vår tur!
  • lovenoodle

Hej allihopa,
    Tyvärr blev det missfall även denna gång, i vecka 7+0. Jag började blöda dagen innan jag skulle på mitt första vul för att datera graviditeten och visste direkt att det rörde sig om ett missfall. Igår fick jag det bekräftat och det fanns ingenting kvar så kroppen hade redan tagit hand om allt. Eftersom jag fått två missfall på raken nu kommer vi vänta med att försöka igen åtminstone en mens emellan. Läkaren sa dock att det inte är något onormalt att få två missfall i rad och att eftersom jag verkar vara väldigt fertil och har ett barn sedan innan är detta bara otur och slump. Önskar er alla andra fortsatt lycka <3

• Sommarhopp
    Repet skrev 2018-05-24 07:53:53 följande:

De har vi, å va kul att vi båda nu äntligen är i denna tråd :) jag har faktiskt också haft ett litet extra öga på er, roligt det fär att en kan hoppas så mycket åt en person som en inte ens har träffat!

Vi har ju förvisso BF den 31/12, så jag kanske borde vara i en decembertråd, men vi hoppas lite för barnets skull att den kan stanna iaf några timmar längre. för min egen skull spelar det absolut inte nån roll, vi är bara så fantastiskt glada att vi äntligen har fått möjlighaten att få ett barn.

Var på vul igår, och allting så ut som det skulle. den va 16 mm och hade ett tickande hjärta. så läkaren sa att risken att hågot ska hända nu är liten och att vi kan sluta oroa oss... lätt att säga det. men nu är vi iaf utskrivna från RMC och ska bli inskrivna på MVC om 3 veckor, så det är ju iaf ett steg i rätt riktning.

håller tummar och tår att ni får ett lika bra besked om 1,5 veckor. efter det är det ju bara att vänta.

Det vanligaste är väl att man går över tiden så det blir säkert i januari även för dig.

Vad härligt att allt såg bra ut på vul för dig.

Idag är jag på vecka 6. (5+0) och fick vecka 3+ på clear blue. Jag är jätteglad! Förra gången stegrades aldrig testen som de skulle, och jag var beredd på att det nog var lite tidigt att få 3+ när det exakt gått 3 veckor sedan befruktning. Men det verkar ju helt klart som att allt funkar som det ska, så jag ska försöka slappna av lite mer nu. Hoppas tiden går fort till vul och att det ser bra ut även där.
  • Sommarhopp
    lovenoodle skrev 2018-05-24 09:52:13 följande:

Hej allihopa,

Tyvärr blev det missfall även denna gång, i vecka 7+0. Jag började blöda dagen innan jag skulle på mitt första vul för att datera graviditeten och visste direkt att det rörde sig om ett missfall. Igår fick jag det bekräftat och det fanns ingenting kvar så kroppen hade redan tagit hand om allt. Eftersom jag fått två missfall på raken nu kommer vi vänta med att försöka igen åtminstone en mens emellan. Läkaren sa dock att det inte är något onormalt att få två missfall i rad och att eftersom jag verkar vara väldigt fertil och har ett barn sedan innan är detta bara otur och slump. Önskar er alla andra fortsatt lycka <3

Åh nej vad tråkigt! Jag beklagar verkligen!
  • Jeex

Första besöket hos bm. Allt såg så ba ut :) Världens mysigaste bm. Blev framflyttad några dagar till v.8 (7+1)

Nu ska jag bara njuta av att jag är gravid. Hur tråkig vore det inte att titta tillbaka och att man spenderat tiden med att bara oroa sig för mf m.m :)

Längtar redan till nästa besök.

• LJOO

Hej,

Jag är i v.7 (6+0). Blev gravid på mitt fjärde inseminationsförsök.

Kissar på nätterna, lätt illamående och bröstvårtorna har precis börjat göra ont. Gör ett tidigt ultraljud i v.8 (7+3) och tänker även göra KUB. Är som många andra orolig för missfall då jag haft ett innan, men har en bra magkänsla och försöker tänka possitivt :)

• LittleSunshine84

Glad att läsa att det går bra för så många! Jag var också med här i början men fick missfall för två veckor sedan ungefär. Men härligt som sagt att det går bra för så många :)

• Jeex

Att gå in i v.9 har varit hemskt. Hcg-nivåerna kan nå helt nya höjder och illamåendet och humörsvängningar kan slå till med en fruktansvärd kraft. Jag mår så dåligt och min sambo måste jobba hemifrån för jag kan inte resa mig upp ur sängen utan att svimma eller kräkas.

Har aldrig varit så negativt inställd till att vara gravid som jag är nu.

• xrayoflight
    LittleSunshine84 skrev 2018-05-27 10:17:33 följande:

Glad att läsa att det går bra för så många! Jag var också med här i början men fick missfall för två veckor sedan ungefär. Men härligt som sagt att det går bra för så många :)

Är i precis samma sits som dig, LittleSunshine. Hoppas det går bättre för oss nästa gång :)
    Jeex skrev 2018-05-29 20:07:25 följande:

Att gå in i v.9 har varit hemskt. Hcg-nivåerna kan nå helt nya höjder och illamåendet och humörsvängningar kan slå till med en fruktansvärd kraft. Jag mår så dåligt och min sambo måste jobba hemifrån för jag kan inte resa mig upp ur sängen utan att svimma eller kräkas.

Har aldrig varit så negativt inställd till att vara gravid som jag är nu.

och kämpa på ni andra, det finns ett fint pris i andra änden av denna tiden <3
Svar på tråden BF jan2019