• Jeex

BF jan2019

Plussade 2/5 med första barnet. BF 13/1-19. Ska träffa barnmorskan 24/5 och göra ultraljud.

Svävar lite moln just nu men är samtidigt livrädd för att få ett utomkveds igen (fick ett förra året)

• Jeex
    Sommarhopp skrev 2018-05-21 07:35:17 följande:

Hur mår ni andra som just plussat? Jag är idag i vecka 5 (4+4 och jag känner ingenting. Har testat flera gånger och testen har blivit tydligare och tydligare så gravid är jag ju, men borde jag inte må illa? Eller ha ont i brösten, eller iallalfall någonting!? De första dagarna kände jag mer, då hade jag lite ont i magen och sådär. Men nu är allt som bortblåst. Man kan ju inte låta bli att oroa sig för att det betyder att det inte ska gå vägen. Eller är det fortfarande för tidigt för att känna massa gravsymptom? Jag tycker nästan den här tiden är den jobbigaste. Efter att man plussat, men när man bara går och väntar på att tiden ska gå så man vet om den vill stanna eller inte. 

Att man inte känner något är fullkomligt normalt. För mig kommer och går alla symptomen. Har haft något illamående som sköljt över mig, annars mår jag väldigt bra och är tacksam för det. Jag fick se min lillas hjärta ticka i lördags natt, så man behöver inte ha massa symptom :)
  • Jeex
    Fleicia skrev 2018-05-21 19:31:40 följande:

Känner inte heller mycket, iallafall inte på dagarna... på kvällen kan jag ha molvärk och jäkligt ömma tuttar. Dessutom tycker jag att jag har högre puls, någon annan som känner av just pulsen?? Eller inbillar jag mig haha

Det är nog ingen inbillning. Med tanke på ökad blodtillförseln så är det inte så konstigt :) Har också ökad puls, och framförallt nu när jag gick in i v.7
  • Jeex

Jag är med i en av bf-grupperna. Det finns nu en grupp för bara de som bor i Göteborg med omnejd, där man diskutera/tipsa om kurser eller annat som gäller runt omkring där. Eller om man vill boka in någon träff eller så i framtiden. Skicka i så fall ett meddelande till mig här så jag kan bjuda in dig :)

• Jeex

Första besöket hos bm. Allt såg så ba ut :) Världens mysigaste bm. Blev framflyttad några dagar till v.8 (7+1)

Nu ska jag bara njuta av att jag är gravid. Hur tråkig vore det inte att titta tillbaka och att man spenderat tiden med att bara oroa sig för mf m.m :)

Längtar redan till nästa besök.

• Jeex

Att gå in i v.9 har varit hemskt. Hcg-nivåerna kan nå helt nya höjder och illamåendet och humörsvängningar kan slå till med en fruktansvärd kraft. Jag mår så dåligt och min sambo måste jobba hemifrån för jag kan inte resa mig upp ur sängen utan att svimma eller kräkas.

Har aldrig varit så negativt inställd till att vara gravid som jag är nu.

• Jeex

Finns det någon grupp på Facebook där det inte diskuteras mf/ma konstant ? Är ju så fruktansvärt tråkigt att inte kunna diskutera annat eller att kunna njuta av sin graviditet.

Finns det en sådan grupp så vill jag gärna hänga på där :)

• Jeex

Om det finns några från Göteborg med omnejd som vill vara med i en fb-grupp där vi kan boka in träffar och liknande, eller vill tipsa om bra saker för gravida/nyblivna mammor i området, skicka då ett meddelande till mig.

Gruppen är givetvis hemlig :)

Svar på tråden BF jan2019