BF jan2019
Hej!
Jag plussade den 11 maj och enligt appen (NC) är jag i vecka 4+1. Har haft molande värk och lite stickningar i tjejmagen. BIM var i lördags och fortfarande nervös över att mensen ska komma eller att jag inbillar mig. Har tagit tre test hittills ???? jag har tidigare varit med om ett tidigt missfall, var lyckligtvis inte medveten om vad som hände då jag vid det tillfället inte visste om att jag var gravid då min cykel var väldigt oregelbunden. Mådde vid det tillfället inte bra psykiskt, åt antidepressiva och hade ingen stabil tillvaro, mycket stress. Som jag antar är bidragande faktorer till MF, känns jobbigt nu i efterhand att inse vad man gick igenom, blundade nog lite för det vid tillfället. Men nu i efterhand när jag är mer medveten om vad som händer i kroppen och känslan är så bekant är jag rädd att det ska hända igen. Jag försöker lugna mig själv, ta det dag för dag och få glädjas lite åt pluset. Har bokat inskrivning till MVC 28 maj. Vet inte om det är för tidigt eller ej? Juste, värt att nämnas är att jag inte har några barn sen tidigare och inte varit medvetet gravid tidigare. Därav lite okunnig, nervös och spattig ???? jag och min sambo är så redo man kan bli att möta en graviditet, med skräckblandad förtjusning. Jag är nog mest glad och hoppfull och han mer eller mindre livrädd ???? ser fram emot att få dela med mig och följa er andra henom processen. Så skönt att få säga till någon och ventilera sig lite i detta tidiga skede ???? appen beräknar BF till 29 Jan-19, så långt bort men samtidigt skrämmande nära!